Informatie gezocht: Kapitein Ms. "SERVUS", Dhr. W. de Vries uit Wormerveer
- Zeepaardje
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 25 aug 2018 19:45
Informatie gezocht: Kapitein Ms. "SERVUS", Dhr. W. de Vries uit Wormerveer
Gezocht: Informatie over de Kapitein van Ms. “SERVUS” (1937-1956), Dhr. W. de Vries uit Wormerveer.
Informatie wordt gezocht door het "Buisman's GS museum, afdeling Scheepvaart te Zwartsluis", i.v.m. de expositie "150 jaar Buisman" vanaf 14 september 2019 in gebouw "Sluuspoort", Handelskade 25 te Zwartsluis.
Contact:
Email: spekanna@hetnet.nl of Tel: 0223-532525.
HoutMoet erin,
Johan/Zeepaardje.
Informatie wordt gezocht door het "Buisman's GS museum, afdeling Scheepvaart te Zwartsluis", i.v.m. de expositie "150 jaar Buisman" vanaf 14 september 2019 in gebouw "Sluuspoort", Handelskade 25 te Zwartsluis.
Contact:
Email: spekanna@hetnet.nl of Tel: 0223-532525.
HoutMoet erin,
Johan/Zeepaardje.
Re: Informatie gezocht: Kapitein Ms. "SERVUS", Dhr. W. de Vries uit Wormerveer
Zie uitspraak nummertje 5.
W. de VRIES - Ms SERVUS
UITSPRAAK U5
W. de VRIES - Ms SERVUS
UITSPRAAK U5
Grtn @Allen
- Zeepaardje
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 25 aug 2018 19:45
Re: Informatie gezocht: Kapitein Ms. "SERVUS", Dhr. W. de Vries uit Wormerveer
Beste Allen,
Dank voor uw bijdrage.
Eigenlijk ben ik op zoek naar familieleden, buren, kennissen etc. van Kapitein W. de Vries uit Wormerveer, en Stuurman Ludinus Bouwinus Wallinga uit Winschoten, om zodoende meer te weten te komen omtrent het Ms. "SERVUS".
Maar ook wil ik even reageren op de door u geplaatste uitspraak van de Raad voor de Scheepvaart
Als bijlagen een stukje uit het vaarschema wat ik aan het maken ben.
We zien dan dat Ms. "SERVUS" in de kranten wordt vermeld i.v.m. het vervoeren van ertsladingen uit Caen, om de Hoogovens in Velsen draaiende te houden. (dec. 1939).
Op 31 dec. 1940 (Oudjaarsnacht), komen ze bezuiden de Nieuwe Rotterdamse Waterweg vast te zitten.
Na 1 uur werken varen ze, op eigen kracht naar Rotterdam.
In mrt. 1940 weer een vermelding in de krant vanwege het vervoer van erts voor de Hoogovens.
Dan breekt op 10 mei 1940 ook voor Nederland de WWII uit.
Ms. "SERVUS" vlucht naar Londen.
16 mei 1940 aankomst in Londen en ingeschreven bij The Netherlands Shipping & Trading Committee.
Hetgeen een vaarplicht inhield voor schip en bemanning gedurende de gehele oorlog.
Geen woord over de achtergebleven familieleden en hoe die dan maar moesten zien rond te komen.
Nederland was bezet en in oorlog, Ms. "SERVUS" was ontkomen en voer In bevrachting bij Freight Express.
Dus, als dank een onderzoek van de Raad voor de Scheepvaart (22-11-1940) en een uitspraak van straf voor de Stuurman en Kapitein (21-01-1941) omtrent het vastlopen op 31-12-1939.
Ik hoop dat de Kapitein en de Stuurman, met die uitspraak er hun reet mee hebben afgeveegd.
HoutMoet (er in)
Johan/Zeepaardje.
Dank voor uw bijdrage.
Eigenlijk ben ik op zoek naar familieleden, buren, kennissen etc. van Kapitein W. de Vries uit Wormerveer, en Stuurman Ludinus Bouwinus Wallinga uit Winschoten, om zodoende meer te weten te komen omtrent het Ms. "SERVUS".
Maar ook wil ik even reageren op de door u geplaatste uitspraak van de Raad voor de Scheepvaart
Als bijlagen een stukje uit het vaarschema wat ik aan het maken ben.
We zien dan dat Ms. "SERVUS" in de kranten wordt vermeld i.v.m. het vervoeren van ertsladingen uit Caen, om de Hoogovens in Velsen draaiende te houden. (dec. 1939).
Op 31 dec. 1940 (Oudjaarsnacht), komen ze bezuiden de Nieuwe Rotterdamse Waterweg vast te zitten.
Na 1 uur werken varen ze, op eigen kracht naar Rotterdam.
In mrt. 1940 weer een vermelding in de krant vanwege het vervoer van erts voor de Hoogovens.
Dan breekt op 10 mei 1940 ook voor Nederland de WWII uit.
Ms. "SERVUS" vlucht naar Londen.
16 mei 1940 aankomst in Londen en ingeschreven bij The Netherlands Shipping & Trading Committee.
Hetgeen een vaarplicht inhield voor schip en bemanning gedurende de gehele oorlog.
Geen woord over de achtergebleven familieleden en hoe die dan maar moesten zien rond te komen.
Nederland was bezet en in oorlog, Ms. "SERVUS" was ontkomen en voer In bevrachting bij Freight Express.
Dus, als dank een onderzoek van de Raad voor de Scheepvaart (22-11-1940) en een uitspraak van straf voor de Stuurman en Kapitein (21-01-1941) omtrent het vastlopen op 31-12-1939.
Ik hoop dat de Kapitein en de Stuurman, met die uitspraak er hun reet mee hebben afgeveegd.
HoutMoet (er in)
Johan/Zeepaardje.