Toen geluk nog heel gewoon was

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Patru (R.I.P)

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door Patru (R.I.P) »

OK Jan, ik snap het. Bedankt.
Groet, Paul G.

Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door Geep »

Drie Aarts Vijanden, ontmoeten elkaar, op een kunstmatige heuvel (uitkijkpost) bij het dorpje Le Hamel, Normandië. De een van af ’n marinevaartuig, de ander van uit een ingegraven, beton bunker. Misschien wel op elkaar gevuurd Gold Beach, een van de vele landingsplaatsen. Heinz, de Germaan, probeert de, stifflipp Barry, de Brit, iets te verklaren, met veel geschater, armzwaaien, en aanwijzen, lukt het hen niet, elkaar iets bij te brengen.
Ik zet mijn eeuwige moffen-haat opzij, ( als zij, dat kunnen, voel ik mij verplicht hen te helpen!
Bied mij aan als vertolker.
Met ons drieën, hebben wij naast elkaar op de Dam gestaan.
2 Germaanse erevelden 1e & 2e W.O. In Duitsland, bezocht!
Gedrieën, -met officiële toestemming- ’n krans gelegd bij ,,The Cenotaph’’ in Londen. Whitehall.
Geep
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Heren,hierbij mijn verontschuldiging voor mijn''onverdroten opmerking ''onlangs gebezigd.Ben op deze zondag eens gaan spitten vanaf het begin van''Toengeluk'', en ben tot pagina 14 gekomen......vreselijk leuk te zien .wat we er in de loop der jaren op gezet hebben.Als ik weer eens weer lachen en peinzen ga ik weer verder.Groet uit Campinas waar het minder warn is dan bij jullie,Ome Mart.(Ja het word al wat 83 nu) :( :lol: :roll:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door Geep »

Mart je bent weer thuis, de rest kan mij niet schelen...!
Eis wel een bedevaart, naar de grotten van Sint Pieter.
Morgen beginnen!
Vrgr. Geep
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door v+d »

Ome Mart, we houden het hier wel uit hoor met een mooi windje is de temperatuur nog steeds lager als in de machinekamer van een brullende Hotlo :lol:
Ooit op de Koningswaard ergens bij de Arabieren was het voor de kar onder de ventilator al dik 48 graden C..
Wat later zaten we in Finland bij min 32 graden C., zo te zien hebben wij er weinig aan geleden :wink:
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door v+d »

Mart Hoogedoorn schreef: 30 jun 2019 21:45 .Ben op deze zondag eens gaan spitten vanaf het begin van ''Toen geluk'', en ben tot pagina 14 gekomen... vreselijk leuk te zien wat we er in de loop der jaren op gezet hebben. Als ik weer eens wil lachen en peinzen ga ik weer verder. Groet uit Campinas
Nou Ome Mart, prima.
Toen ik een tijdje in dok lag heb ik veel tijd op Kombuispraat versleten, het bracht je zo maar door een dag heen.
Rustig uit de zon met een biertje bij de hand die verhalen lezen :wink:
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Tja V&D,(Ik moet altijd aan Vroom en Dreesman denken als ik jou voorbij zie komen), mischien wat braindamage bij mij door die temperatuur verschillen :lol: Maar vooral dat supply bootje van Vroon waarop ik werkte in Port Gentil heeft er geen goed aangedaan ,meer dan 50 gr celsius als je door de warmte naar beneden ging, maar eenmaal tussen de 2 Pielsticks viel het wel mee.We hebben het overleefd ha,en gek ik loop hier in Brasil smorgens met een trui aan tot het zo'n 24 graden is.....aclimatizeren heet dat :roll:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door Geep »

Ome Mart; toch wel een prettig gevoel, Ome Mart te mogen zeggen tegen iemand die een paar dagen jonger is!
OKE, je wilt lachen.......

Op een mooie zonnige dag: Wandelen, Isidoor zijn met zijn vrouw Selma, met hun jongste, 6 maanden oude dochtertje, Estella, gezellig in het Vondelpark. Bij de kiosk, kopje thee, voor de jongste ‘n suikerdotje.
De gezelligheid wordt verstoort door donkere, wolken, zij besluiten zo snel mogelijk richting huis te gaan de kortste weg was de Leidsestraat, Heiligeweg, en de Oudemanhuispoort…..
Op het Leidseplein, precies voor de Stadsschouwburg, barsten de buien los.
Schuilen onder de Voor- Arcade, Isidoor drentelt wat rond. Nergens een zitplaats. De buien blijven aanhouden
Komt op een idee. Vraagt aan de caissière, of er nog paar zitplaatsen vrij zijn.
Ja, de voorstelling moest nog beginnen, ,,We hebben wel onze baby bij ons?
De caissière, overziet de situatie, de kleine slaapt stil en rustig! Zij heeft er geen moeite mee.
Geeft een extra waarschuwing, mocht zij gaan huilen, moet U direct de zaal verlaten. Krijgt U uw geld retour!
Na ruim een uur moet Isidoor, even richting het toilet, ziet gelijk dat het buiten droog is.
Gaat weer terug naar zijn plaats, na een paar minuten, zegt hij fluisterend ….. Selma….knijp het kind……
Vrgr. Geep
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door Geep »

Phoepoe, ut schuim, tussen me liese..!
Grote Vacantie Juli / Augustus 1944, Volop Oorlog Nederland, was warm, net als nu! Gebrek aan alles, en op de bon, behalve de son die vreier was gratus
Amsterdam was kokend. Strandje aan de Prins Hendrik-kade was heet, bloedheet. Dankzij de toenmalige groene gastarbeiders, werd ons ‘t reisje ; ,,We gaan naar Zandvoort’’, bespaard!
De grote vakantie was begonnen, hele horde kinderen uit het Centrum, waren alle op weg, naar ’t strandje. Aan de overkant, van het water, de marine kazernen v/d Kriegsmarine. Nu de terreinen, rondom het Scheepvaart-museum, IJ tunnel met de Boeg. Van huis-uit trok je, je zwembroekje alvast aan, geen schoenen of klompen. Op blote poten liep je over straat. Kon er niets gestolen worden. Aanvoer van heel veel nodige diversen, was door de moffen al gestaakt, veel door hun gejat en gespert.
M’n ene vriendje Philip, was op 13 Aug. Jarig m’n andere vriendje Richie op 14 Aug.
De rede dat ik die warmte op datum kon traceren.
Woensdag op 16 Augustus moesten we weer naar school, schaarste en ‘n aanvoer verbod door de moffen was er al een aantal, jaren niet mogelijk, de rupsen in de stad te bestrijden, op sommige grachten, straten lag ’n vies smerig groen blubber tapijt wat tussen je tenen, omhoog kwam, sindsdien heb ik een idolate smetvrees aan voeten en handen. Al heeft mijn gade met alle nauwkeurig, de boel gesopt, gedweild, ik loop niet op blote voeten, m’n handen??
Ik ben net een wasbeer.

Dankzij die warmte mochten we enkele dagen in zwemkleding naar school.
Vooral op woensdag & zaterdag, was het leuk! Waren we fijn dichtbij het strandje!
De vierde, de vijfde en de zesde klas werden allen een ietsiepietsie, blozend wijzer!
Net een raadsel spelletje ,, zie de verschillen?''
Vrgr. Geepie, straat en schoolgabber
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Geep was weer smeuig...vooral die groene troep tussen je tenen.Zelf herrinner ik me niet ooit gezwommen te hebben tijdens de ''duitse teid''.Ik woonde in Tilburg waar een openlucht zwembad was ...en het WIlhelmina kanaal,maar maakte daar pas gebruik van .in 1949 als ambachtschoolier,In de oorlogsjaren dus ''het teiltje op de binnenplaats''.Het zwembad was okay boven de 21 graden, op de chloordampen na, maar gescheiden van de meiden....islamietische toestanden dus.Het kanaal was leuker, maar niet zo fris.en kans op ''de ziekte van Weil''.Och we keken niet zo nauw toen :lol:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook


Plaats reactie