Wie is de oudste kombuizer?

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Wie is de oudste kombuizer?

Bericht door Martinus »

Oud.jpg
Oud.jpg (76.88 KiB) 3983 keer bekeken

Klaas Buytenwegh
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31

Re: Wie is de oudste kombuizer?

Bericht door Klaas Buytenwegh »

Mooi, Martinus. Zo gaat het.
Grt.
Klaas.
Jacob Bothof
Berichten: 1481
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Wie is de oudste kombuizer?

Bericht door Jacob Bothof »

Dan ben ik met mijn 77 lentes nog aardig bij de tijd :-D , 1 pilletje voor de bloeddruk en nog 3 x in de week
1 1/2 's morgens een partijtje tennisen met mijn maten waarvan de oudste 87 is.Ik ben de jongste van de groep :lol:
Alleen mijn stereoinstallatie laat me in de steek, maar dat heeft dan weer het voordeel dat ik niet hoor als ze uit roepen. :lol:
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Wie is de oudste kombuizer?

Bericht door v+d »

Ai, Jacob en als de tegenpartij verliest ligt het aan zijn hoge leeftijd.
Die bloeddruk pilletjes heb ik ook jaren geslikt maar er moet wel een beetje pompdruk zijn anders komt dat rooie spul niet rond :wink:
Even roet blazen en de pijpen ragen helpt ook prima, pijpen vervangen nog beter :wink:
Voor die stereoinstallatie hebben ze tegenwoordig prachtige oplossingen.
De man die mijn A-fordje kocht, een broekie van 72, had een apparaatje op zijn schedel gemonteerd gekregen waarmee hij kon horen.
Hij luisterde beter dan ik luister met mijn machinekamer oren, er is natuurlijk enig verschil tussen horen en luisteren :-D
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Wie is de oudste kombuizer?

Bericht door Geep »

Goedenavond > Goedemorgen > Goedemiddag ;
Goedendag U allen ( zo heb ik het wereldje rond)
????? Wie is de jongste Kombuizer ? Er moet iemand, afmeren, de hoed plaatsen,
Telegraaf op stop, de netten binnenhalen?
De zeilen strijken, de laatste kommaliewant afwassen!
Kombuiskachels doven.
Vrgr. Geep
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8139
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Wie is de oudste kombuizer?

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

van jong tot oud-1.jpg
van jong tot oud-1.jpg (33.7 KiB) 5217 keer bekeken
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Wie is de oudste kombuizer?

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Ik denk dat Geep en ik nu in de TOP10 beland zijn...helaas.Nu staat de telegraaf op ''zeerlangzaam'',en ook het ''brandstofgebruik''is stukken minder....voor de rest weinig averij.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Wie is de oudste kombuizer?

Bericht door Allen »

Ik ben nog een jongeling in dit geheel, maar niet de jongste.
De raderen werken naar behoren in de krochten van m'n brein,
zowel korte als lange.
Ik weet me alles nog behoorlijk te herinneren.
Ik krijg alles nog scherp en helder, het mankement is alleen dat ik
sommige gebeurtenissen niet scherp en helder krijg welke reis, in welke haven
of plaats de gebeurtenissen plaats vonden en dus de data ook vervaagt zijn.
Maar zoals @Bertus ergens voorgaande schreef:
"Je hoort mij niet klagen". :mrgreen:
Grtn @Allen
Derk-.
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 mar 2019 13:16

Re: Wie is de oudste kombuizer?

Bericht door Derk-. »

Ik klaag ook niet, 15-02-1938.
Derk
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Wie is de oudste kombuizer?

Bericht door Geep »

De oudste KaBe-er.
Meest voorkomend ziekte Griep…..in ernstige gevallen kan het verkeerd aflopen!
Seksuele gezondheid is mij v/a ‘t 10e jaar bekend, tot nu toe; geen spijt van gehad!
Op late leeftijd zijn de 2 vruchtbare hoofdleidingen, radicaal afgesloten, zoals ik het wenste, hierdoor werd ik voorgoed kinderloos! De koelwaterafvoer doet het perfect, was duidelijk merkbaar, aan de buitenboord opening! Heb nooit gerookt ( Wel, op m’n 13 jr. een -1 sigaret- onder toezicht. Die eerste sigaret was ook gelijk de laatste… Mijn vader zoop int kwardraat. M’n broer deed stevig mee!
Het enige wat ik van drank en roken, afweet is dat het stinkt, voor al als ,,ze’’ de WC niet konden halen. Mijn moeder stonk altijd, roken of niet, drinken of niet…..
Mijn enige winst, die ik van die bende had, waren de lege flessen, die verkocht ik aan een flessenhandel. Ongeveer op de plaats van het ronde terras. Bij het Muziek
theater, aan de Amstel. Denk nou niet dat ik het koorknaapje was, van de Roomse Synagoge, Mozes en Aäronkerk, aan het Waterlooplein. Vond het thuis vies en smerig. Ik kreeg de ,,Openbaring’’, na de 2e WO, bij mijn Zwitserse pleegfamilie, ’n Dominees; gezin! Ging daar voor het eerst in m’n blootje, in bad, ’n echt schoon bad!
Niet zoals thuis, ’n tobbe; eerst Paps, gevolgd door Mams, hier achter mijn oudere broer! Dan ik. Alleen maar omdat je de jongste is….
Ik financieel de mogelijkheid kreeg als alleenstaande, had voor een eigen vrijstaand huis, was ik binnen een paar maanden weg. Is me gelukt! Met veel herrie en ruzie’s. De sanitaire, betegeld en helder ingerichte afdeling, met alles dran & duraan, was ut eerste klaar! Zelfs m’n hond merkte mijn/onze vrije blijheid. De rest volgde wel….
Die smerige tijd, in Holland heeft niet bij gedragen aan m’n levensloopverkorting.
Ondank die twee brokken staal in mijn knieën, kan ik al weer aardig uit de weg.
Info; voor de echte fanatiekelingen die met alle geweld, voorop met de geus willen wandelen, als de oudste kombuizer, op kombuispraat is al schuchter, de suggestie gewekt, van uh..Geep gvb.
Vroeger als kind, al, alle vingers wezen naar mij, ooooh…ferriefandewerf……. Buiten/binnen op school, wie ook, ze kregen kleum
Tot m’n 6e klas meester aan toe, op de laatste dag hij heeft alle hoeken bekeken; hij kreeg de rente van 3 jaar sarren, juf Korthals keek toe…….totdat zij riep; Ferrie, stop
Hij weet het nu, het is genoeg. Ben nu nog verbluft dat die gannef, geen tegen kracht gaf, zich te verdedigen. Nu weet hij ook wie ik ben!

Bij mijn geboorte was ik al ’n jonge zeikert, plaste de bril van tante Louise (de vroedvrouw) zeiknat 14 - 06 - 1935. Ik heb al verscheidende keren, de hint gekregen
als de oudste levende KaBe-er tezijn? Er zijn er die een Lagere jaargang bezitten.

Als we alle rond, voor en na; 14 - 06 - 1935 deze tijdspanne als ijkpunt gebruiken! Wie weet wat er voor een uitslag, tevoorschijn komt?
Misschien treffen we elkaar nog wel eens, op de NS-bankies van Utrecht Centraal. Heb nog geen tijd om eruit te stappen, moet eerst m’n schuur opruimen, fietsen effe nalopen, hond uit laten, m’n Dokteres op stang jagen voor ut herhalings-briefie, Apotheek, in paniek brengen, die zoeken al dekking, voor ik m’n briefie afgeef.
Zo heren ga maar op de vingers uitrekenen, hoe en wat!
Dames jullie gaan voor……Wie is uiteindelijk de oudste???
Met trillende lippies & bibberende blote knietjes…., Wacht ik de genadeslag af!
Vrgr. Geep


Plaats reactie