Containerschepen
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 13 mei 2010 21:48
Re: Containerschepen
De laatste KNSM'mer De ZEELANDIA in charter voor BEN LINES. Was in 1981 m'n laatste schip.
Re: Containerschepen
De 2 zusterschepen INCOTRANS SPEED & SPIRIT. Waren bijna zusterschepen van de ZEELANDIA, sowieso qua afmetingen/capaciteit en motor.
SPEED/SPIRIT: GT: 29.411 - Dwt: 26.489 - LxBxH:203.03x30.56x19.03 - motor: 2tew 9cil Sulzer: 30.150pk - snelheid: 21 kn - Cap. 1.481 TEU
ZEELANDIA: GT: 28.362 - Dwt: 23.678 - LxBxH:205,98x30.85x18.85 - motor: 2tew 9cil Sulzer: 30.130pk - snelheid: 21 kn - Cap. 1.430 TEU
INCOTRANS SPEED & ZEELANDIA hebben in 1984 nog gezamenlijk in charter gevaren bij SEAWINDS als resp. CHINA WINDS en JAVA WINDS
SPEED/SPIRIT: GT: 29.411 - Dwt: 26.489 - LxBxH:203.03x30.56x19.03 - motor: 2tew 9cil Sulzer: 30.150pk - snelheid: 21 kn - Cap. 1.481 TEU
ZEELANDIA: GT: 28.362 - Dwt: 23.678 - LxBxH:205,98x30.85x18.85 - motor: 2tew 9cil Sulzer: 30.130pk - snelheid: 21 kn - Cap. 1.430 TEU
INCOTRANS SPEED & ZEELANDIA hebben in 1984 nog gezamenlijk in charter gevaren bij SEAWINDS als resp. CHINA WINDS en JAVA WINDS
Re: Containerschepen
Foto ZEELANDIA (hierboven) is van HOLLANDIA, het eerste containerschip van KNSM.
Re: Containerschepen
INCOTRANS SPIRIT en SPEED kregen 8/1986 nieuwe naam, respectievelijk GULF SPIRIT en GULF SPEED (lijndienst heette toen Gulf Container Line (GCL))
+ hun Diepgang/Dwt/Capaciteit werden vergroot naar resp. 10,79m (was 10,53m)/29.411/1.625 TEU.
+ hun Diepgang/Dwt/Capaciteit werden vergroot naar resp. 10,79m (was 10,53m)/29.411/1.625 TEU.
Re: Containerschepen
Zeldzame foto van INCOTRANS SPEED als CHINA WINDS - start charter Seawinds Ltd in San Francisco (1983)
Re: Containerschepen
wij zijn toen met het m/s Wieldrecht in Vancouver in charter gekomen
voor de Incotrans Speed en via de westkust en Nicaragua via het Panamakanaal
naar Amsterdam
de Zeelandia werd de Java Winds
groet Joop
voor de Incotrans Speed en via de westkust en Nicaragua via het Panamakanaal
naar Amsterdam
de Zeelandia werd de Java Winds
groet Joop
Re: Containerschepen
Waren mooie reizen Europa - Westkust.......
Op deze poster missen de havens in Centraal-Amerika: Cristobal/Panama, Puntarenas/Costa Rica, Corinto/Nicaragua en Acajutla/El salvador.Nicuragua,
Op deze poster missen de havens in Centraal-Amerika: Cristobal/Panama, Puntarenas/Costa Rica, Corinto/Nicaragua en Acajutla/El salvador.Nicuragua,
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Containerschepen
LLOYD PACIFICO 1984 Gebouwd bij JMU Tokyo voor de Lloyd Brasileiro
Dwt 29265t L.o.a. 188m Br 30m
1995 PATSY N
1996 SEA PEARL
+ +
1997 PATSY N (Neu seeschiffahrt)
2009 B.U. te Alang
===
+
E.R. FRANCE 2001 Gebouwd als E.R. PARIS bij Samsung Shipbuilding & Heavy Industries Co. Ltd Geoje South Korea voor ER Schiffahrt Hamburg
Dwt 67591t L.o.a. 277m Br 40m
2001 ER PARIS
+ +
2001 OOCL FRANCE
+ +
2011 MSC ADRIATIC
2015 E.R. FRANCE
Re: Containerschepen
gr.Bas
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Containerschepen
MSC GULSUN 2019 Begin augustus 1e transit Suez kanaal noordgaand konvooi van Xingang - NW Europa
fotos´s via site suez canal authorities MSC GULSUN 2019 1e uit een serie van 11 Megamix 24 Klasse die gebouwd worden bij Samsung en Daewoo South Korea
BRT 232.000t L.o.a. 400mtr Br 61.4 (Max breedte voor Suez Kanaal is 62.1mtr)
Diepgang 16mtr cont cap. 23.756 Teus
fotos´s via site suez canal authorities MSC GULSUN 2019 1e uit een serie van 11 Megamix 24 Klasse die gebouwd worden bij Samsung en Daewoo South Korea
BRT 232.000t L.o.a. 400mtr Br 61.4 (Max breedte voor Suez Kanaal is 62.1mtr)
Diepgang 16mtr cont cap. 23.756 Teus