gezocht oud colega's V. ommeren (willine tokyo)

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
piet48
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jul 2007 20:32
Locatie: hellevoetsluis
Contacteer:

Re: gezocht oud colega's V. ommeren (willine tokyo)

Bericht door piet48 »

Zo ,na een lange tijd weer terug verleden jaar nog contact gehad met Leentje Kooiman en met Jef de Lang zit ik op FB verder zie of hoor ik niets van iemand.Zit nu 9 jaar thuis met pensioen en ondertussen verhuisd naar Spijkenisse aan de Oude Maas en druk met de dagelijkse TC hier.Zit daarbij de meeste tijd in Baarle en trouwens J de Lang zit op het Gors.
Grt

Will63
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 aug 2016 14:41

Re: gezocht oud colega's V. ommeren (willine tokyo)

Bericht door Will63 »

Goededag, mijn naam is Will Verschoor inmiddels gepensioneerd. Ik heb van april 1969 tot de overdracht onder de naam Huandoy op de Zwijndrecht gevaren als Pantryboy (ik was toen net 15)
Na mijn verlof zou ik naar de Deltadrecht gaan die toen in Marseille lag, maar kreeg toen de mogelijkheid om naar de machinistenschool in Rotterdam te gaan.
De enige die ik me kan herinneren van de Zwijndrecht was Nico de Koning uit Scheveningen en een enorm sterke boots ook ui Scheveningen.

Ik zou wel graag willen weten of er iemand omstreeks die periode nog gevaren heeft op de Katendrecht? Mijn halfbroer Ed Donkers (inmiddels overleden) heeft daar op gevaren maar is ziek teruggevlogen uit Australie
dutchsailor
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2012 14:31

Re: gezocht oud colega's V. ommeren (willine tokyo)

Bericht door dutchsailor »

Ik zoek een Nederlandse matroos die in de periode tussen 8 juli 1974 en 13-11-1974 net als ik op die grote Bulkcarrier de ZWIJNDRECHT heeft gevaren.
Deze matroos is later met een maat nog bij ons in Hengelo aan de deur geweest, maar ik was er helaas niet.
Wie O wie waren deze matrozen dan?
Met vr. groet Ed Boswinkel thans 71 jaar en sinds 2004 met vervroegd pensioen gegaan bij de NS.
Rob Hoek
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2019 22:49

Re: gezocht oud colega's V. ommeren (willine tokyo)

Bericht door Rob Hoek »

Hallo allen, ik ben nieuw op dit forum en zal me dus even voorstellen.

Ik ben Rob Hoek (1952 geb. in Den Haag) en ik heb in de 2e helft van de 60er jaren bij van Ommeren gevaren nadat ik de zeevaartschool "de Nederlander" in Rotterdam had gedaan. Op m'n 15e jaar begon ik als dekjongen op de Thuredrecht met twee reizen naar Chimbote Peru. Daarna zat ik een jaar op de Barendrecht met reizen van de Persische Golf naar het Verre Oosten. Vervolgens voer ik op de Sliedrecht weer een paar keer naar Chimbote en Pisco. Hierna zat ik 8 maanden op de Scherpendrecht, mijn laatste schip bij van Ommeren. Ik eindigde als matroos o.g. Mijn oudere broer, Dave Hoek heeft na "de Nederlander" ook bij van Ommeren gevaren; ik dacht op de Katendrecht en de Loosdrecht. Mijn vader was cartografisch tekenaar en maakte voor van Ommeren een zeer lange kaart van de Rijn. Mijn latere stiefvader voer als stuurman op de binnenvaart van van Ommeren. Familierelatie met VO?
Van Ommeren was voor mij een zeer goede leerschool want daar leerde ik wat werken, dicipline en verantwoordelijkheid dragen is (ik was niet zo'n lievertje). In dat opzicht heeft een tweede stuurman op de Scherpendrecht erg veel voor mij betekend, maar helaas ben ik zijn naam vergeten. Als het kan zou ik graag alsnog bedankt tegen hem willen zeggen. Na van Ommeren ben ik weer naar school gegaan, in de GGZ gaan werken waarvan de laatste 25 jaar als reclasseringswerker bij de verslavingszorg.
Hopelijk verneem ik via dit forum wat van oud-collega's zoals bijv. koksmaat Toon Bakx die volgens mij uit Brabant kwam.

Groeten, Rob Hoek
Gebruikersavatar
Ron Bebelaar
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2005 20:56
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: gezocht oud colega's V. ommeren (willine tokyo)

Bericht door Ron Bebelaar »

Hallo Rob,

Een leuke beschrijving van jullie familierelatie (lang geleden) bij van Ommeren.De genoemde schepen zijn mij zeer bekend, ik heb van 1958 tot 2000 bij Van Ommeren gevaren en gewerkt. Misschien hebben we op een van de schepen samen gevaren, maar dat kan ik me niet direct meer herinneren.
Ik heb een website draaien over de Drecht-schepen van VO. Daar staat ook wat naslag over wie en wanneer aan boord van de schepen zat aan het begin en het einde van het jaar. https://www.vo-drechtschepen.info/wie-was-waar/ Weliswaar bijna alleen stuurlui en wtk's, maar misschien kom je nog bekende namen tegen.
Als je de precieze datums nog hebt wanneer je op elk van de schepen hebt gevaren dan kan ik nog wel de bemanningslijsten terugvinden uit die periodes. Ik heb vanaf 1968 alle Van Ommeren journalen in bezit. Stuur maar een lijstje via een pb.

mvg
Ron Bebelaar
Ron Bebelaar
http://www.scheepvaartloopbaan.bebelaar.nl
https://www.vo-drechtschepen.info
KJanssen
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 apr 2014 21:17

Re: gezocht oud colega's V. ommeren (willine tokyo)

Bericht door KJanssen »

Hallo Ron,

Ook ik heb van 1969 tot 1972 bij van Ommeren gevaren.
Op mijn laatste schip, de Wieldrecht, heb ik nog samen met jou gevaren. Ik was toen matroos o/g.
In jouw reactie op het verhaal van Rob Hoeke schrijf je dat in het bezit bent van bemanningslijsten. Als dit de bemanningslijsten zijn waarop iedereen aan boord werd vermeld, dan heb ik hierin interesse. Het gaat mij hier vooral om de namen. Als je met de bemanningslijsten de bijlage van het VO Journaal "wie is waar" bedoeld dan heb ik deze al in mijn bezit. Gekopieerd in het Scheepvaartmuseum in Rotterdam.
Jouw website is bij mij reeds bekend en ik kijk er regelmatig naar.
Voor het overige vind ik dat er weinig gereageerd wordt door oud VO-mensen op Kombuispraat. (of ik ken ze niet) Misschien een VO topic aanmaken.
Karel Janssen
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: gezocht oud colega's V. ommeren (willine tokyo)

Bericht door Allen »

KJanssen schreef: 29 okt 2019 18:06 Voor het overige vind ik dat er weinig gereageerd wordt door oud VO-mensen op Kombuispraat.
(of ik ken ze niet)
Misschien een VO topic aanmaken.

Karel Janssen
Heer @Karel wat dacht u van onderstaande link.

>>>viewtopic.php?f=1&t=1798&p=401170&hilit=Ommeren#p401170
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
Ron Bebelaar
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2005 20:56
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: gezocht oud colega's V. ommeren (willine tokyo)

Bericht door Ron Bebelaar »

Hallo Karel,

Ik heb inderdaad alleen de 'Wie is waar' uit alle VO journalen sinds 1967, die heb je dus zelf ook al.
Het merendeel van de nog levende Nederlandse oud-VO zeevarenden is inmiddels al aardig op leeftijd en niet iedereen heeft nog belangstelling voor scheepvaartzaken waar dit forum hoofdzakelijk voor bedoeld is.
Ron Bebelaar
http://www.scheepvaartloopbaan.bebelaar.nl
https://www.vo-drechtschepen.info
KJanssen
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 apr 2014 21:17

Re: gezocht oud colega's V. ommeren (willine tokyo)

Bericht door KJanssen »

Hallo Ron,
Dit is inderdaad wat ik ook al dacht. Jammer.

Halo Allen,
Je hebt groot gelijk. Als trouw volger van KB kende ik dit topic ook, alleen niet aan gedacht toen ik mijn reactie aan Ron Bebelaar schreef.
Het ging mij om reacties van mensen waar ik ooit mee heb gevaren. Waarschijnlijk zijn zij er minder mee bezig dan ik. Even ter verklaring. Op de Duivendrecht was er een oude bootsman (met pijp) en een Surinaamse chefkok (Verkerk). Verder alleen Spanjaarden en Portugezen dus weinig aanspraak voor mij onderdeks als dekjongen. Naderhand op de Meerdrecht met 4 of 5 leeftijdsgenoten gevaren waarvan ik alleen nog de voornamen weet.
Van deze verwachtte ik natuurlijk een reactie. Maar zoals gezegd als deze periode minder indruk op hun wereld heeft gemaakt, houdt alles op.
Het beste is natuurlijk om alles op de van Ommeren site te zetten, maar of daar reactie op komt?
Groetjes,
Karel Janssen
noordpool
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2019 21:51

Re: gezocht oud colega's V. ommeren (willine tokyo)

Bericht door noordpool »

Hallo heren.
We hebben ook nog een site op fb, Van ommeren shipping grote vaart. Als oud gediende van club ben je ook daar van harte welkom...........


Plaats reactie