verdwenen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2201
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: verdwenen

Bericht door Drentenier »

en er zijn er vast meer op te noemen.
Wat dacht je van ons aller Jos?
Het zou toch wel diep triest zijn als dit forum zo kort na zijn heengaan ook ter ziele gaat.
Laten we het positief benaderen en gewoon doorgaan.
Natuurlijk mis ik Jan Vos ook en de anderen die genoemd zijn.
En er zijn nog genoeg leden die wél veel plezier aan dit forum beleven. Ik ook dus...
Groet,
Hans

TonyfH
Berichten: 537
Lid geworden op: 20 sep 2012 21:10
Locatie: Rosmalen

Re: verdwenen

Bericht door TonyfH »

Ik zou het doodzonde vinden als er hier steeds meer mensen opzeggen of zelfs het hele forum stopt.
Ik post wel niet veel, maar ik kom bijna elke dag lezen en leer nog regelmatig wat bij en dan heb ik het nog niet over de mooie foto's en verhalen die tevoorschijn komen, heel mooi allemaal.
Dus wat mij betreft gaat iedereen gewoon door zolang hij/zij kan en komen bijv. HH uit H, JdbV, FvE, etc. weer terug om hun deskundig en vaak humoristisch commentaar te leveren.

Groeten van Teun.
Tot een volgende keer, Teun.
warbout
Berichten: 593
Lid geworden op: 19 jul 2012 23:11
Locatie: Rhoon

Re: verdwenen

Bericht door warbout »

Ook ik sluit mij volledig bij de vorigen meningen aan.
Iedere dag soms twee keer kijk ik even op het forum waarvan ik dacht dat er sprake was van "Ons Forum'.
Juist mensen met maritiem bloed en o.a. oud zeevarenden voelen zich toch even thuis komen en verwant met elkaar?

Laten wij inderdaad niet vergeten dat je de herinneringen hier opnieuw ervaart en dat Jos dit niet voor de kat zijn viool heeft gestart.
Hopelijk gaan wij net als een bij nieuwe reis er weer lekker tegenaan met z'n allen.
Ik zou het missen!

see you, Willem
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: verdwenen

Bericht door v+d »

Willem zo is het maar net, in Brasil zit bijvoorbeeld een man die elke dag wel iets op het forum plaatst maar er zijn er ook die slechts kijken en niets plaatsen dat zal altijd wel zo blijven.
Problemen ontstaan als er op de man gespeeld gaat worden en dat moet dan ook voorkomen worden, Jos heeft daar regelmatig op gewezen en daar ook wel eens wat aan gedaan.
Ik hoef niet in herinnering te brengen wanneer en waar dat gebeurde maar soms speelt een groot ego even een kaartje dat een ander niet kan plaatsen, het is niet anders.
Wij hebben onze scheidsrechter voor IJmuiden overboord gezet dus moeten zelf zien dat wij het schip op koers houden.
Het schip op het strand zetten? Kom op zolang er water onder de kiel zit varen we rustig verder :!:
jago
Berichten: 301
Lid geworden op: 07 jan 2009 13:34

Re: verdwenen

Bericht door jago »

Kombuizers,

Ja, jammer dat J.Vos het schip heeft verlaten, zou het helpen als
we de "INSPECTEUR MELLEMA" eens langs sturen.
Jammer Jan, ik zal je missen, vooral de verhalen over de Groningse Kustvaart.
Hopelijk keert het tij weer.

Groeten Jaap.
Martinus
Berichten: 1006
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: verdwenen

Bericht door Martinus »

Ik begrijp niet goed dat er mensen spreken over het verdwijnen van dit forum.

M.i. wordt er door diverse personen nog steeds veel en interessant materiaal gepost, soms zelfs meer dan in het verleden! Het forum is van onschatbare waarde, een belangrijk archief voor mensen die in de zeevaart en in de geschiedenis van de zeevaart van de vorige eeuw tot nu geïnteresseerd zijn en in de toekomst zullen zijn.

Het forum geeft geen koud afstandelijk technisch verslag van de zeevaart van weleer zoals misschien op meerdere plekken te vinden is, maar vult de geschiedenis in met menselijke belevenissen die die geschiedenis tastbaar maken ook voor diegenen die er niet bij zijn geweest.

Als er mensen om verschillende redenen gekrenkt zijn, moeten zij wel bedenken dat velen hun bijdragen wél zeer waarderen en dat hun aanwezigheid gemist wordt.
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: verdwenen

Bericht door leo-shof »

Kom op zeg om dat er een stelletje vervelende lui uit het buitenland reclame hier neerzetten
Ga je dit forum toch niet opgeven
Je ziet het aan de titel al, dus niet aanklikken en de rest gewoon lezen
en als je klaar ben met lezen, even bovenaan op ""markeer onderwerp als gelezen" klikken
Image2.jpg
Image2.jpg (36.06 KiB) 2496 keer bekeken
met duim omhoog.jpg
met duim omhoog.jpg (60.8 KiB) 2496 keer bekeken
Maar niet opgeven he
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 631
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: verdwenen

Bericht door Erikdepooter »

Ik kan natuurlijk alleen voor mijzelf praten, maar sinds het overlijden van Theo Horsten en Jos Komen voel ik het alsof de "ziel" eruit is en constateer dat ook aan mijn eigen bijdragen en vooral aan de diepgang daarin.
Ik schat in dat Harry (Vroegâh!) en Jan (die zelfs de Noordlijn/Equator heeft overleefd) dat ook ongeveer zo ervaren.

Het zij zo.
Het ga jullie goed.

Mocht er iemand van jullie geïnteresseerd zijn in de gebundelde versie van mijn vaar-avonturen en anekdotes tussen 1975 en 1983, die hier allemaal ooit wel ergens gepost zijn, dan hoor ik het wel (mail naar e.de.pooter82@gmail.com)
Thats all folks.jpg
Thats all folks.jpg (67.24 KiB) 2471 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
warbout
Berichten: 593
Lid geworden op: 19 jul 2012 23:11
Locatie: Rhoon

Re: verdwenen

Bericht door warbout »

Onbegrijpelijk! En met alle respect maar hoe kan deze vlag de lading dekken?
Dus als er helaas enkele ouwe getrouwe de grote reis zijn opgegaan, zijn de andere achterblijvers
maar van lager rang en mogen niet meer rekenen op hen die denken dat zij waardevoller zijn????

Sorry, misschien begrijp ik of jij het verkeerd maar ik voel mij door deze motivatie aan de wal gezet Erik.
Maar al is mijn bijdrage niet groot ik blijf gewoon aan boord.

grt, Willem.W.
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"
Martinus
Berichten: 1006
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: verdwenen

Bericht door Martinus »

Ik kan natuurlijk alleen voor mijzelf praten, maar sinds het overlijden van Theo Horsten en Jos Komen
Theo Horsten was natuurlijk met al zijn uitgebreide kennis van enorme waarde. Maar, indien hij alleen op het forum zou hebben gepost zou ik al snel zijn afgehaakt, ook al omdat hij het allemaal altijd zo beter wist (hij wíst het doorgaans ook beter, dat wel). Juist de diversiteit van posters maakt dit forum rijk.

Theo had indertijd ook een andere visie over wat het forum zou moeten zijn, meer technisch en ook meer sprekend over de actualiteit geloof ik.

Jos Komen functioneerde als smeerolie en aandrijver. Hij had iedere dag nieuwe foto's met toelichting staan en vervulde zijn moderatie met meesterschap. Ik bewonder hem daar nog steeds om.


Plaats reactie