Rotterdam toen
Re: Rotterdam toen
Mooie gezamenlijke actie gentleman !!!.
De "Slamat" dus.
Wat zal ik vannacht lekker slapen.
m.v.g., Roy
De "Slamat" dus.
Wat zal ik vannacht lekker slapen.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Rotterdam toen
De Garoet had paalkokers op de bak heb er 3 reizen op gemaakt mijn eerste reis in 60 tweede reis 67 en mijn laatste reis bij de Lloyd in 68.
Wie onder weg is, vorderd
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Rotterdam toen
@Otter,
Inderdaad, was me nog niet opgevallen. Ik heb de foto's van de soortgenoten vergeleken. Ik wisr wel van het extra dek van de Langkoeas en de Blitar. Weer veel geleerd dit weekend. Allen bedankt.
Fijn weekend.
Klaas
Inderdaad, was me nog niet opgevallen. Ik heb de foto's van de soortgenoten vergeleken. Ik wisr wel van het extra dek van de Langkoeas en de Blitar. Weer veel geleerd dit weekend. Allen bedankt.
Fijn weekend.
Klaas
Re: Rotterdam toen
Roy, de rederij van de Natali is de Bloomfield Steam Compani, Zie een zusterschip de Lucille Bloomfield op 2/6/1963 in de Waalhaven. foto Herbert Koch
gr.Bas
gr.Bas
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Rotterdam toen
Mooie foto Bas, maar ik zie wel verschillen bij de schoorstenen . Maar als je op die rederij zoekt, zie ik ook allemaal verschillende schoorstenen.
Grt. Klaas
Grt. Klaas
Re: Rotterdam toen
Eerst de "Garoet" dan maar even.
De "Garoet" is in december 1957 / januari 1958 bij W.F., Schiedam verbouwd.
Onderdeks vervielen de achterste 7 patrijsporten en daar mee ook de accommodatie die deels boven in ruim IV zat. Zodoende steeg haar cub.m. lading inhoud iets.
De twee paalkokers, bomen en lieren die bij ruim III stonden zijn naar de bak verhuist. Achter ruim V kwamen twee nieuwe paalkokers plus bomen en lieren. Bij ruim III kwamen nieuw 2 x 2 paalkokers met bomen lieren op de hoeken van het laadhoofd te staan.
Hierop is ze in charter gegaan bij de V.N.S. Zover mij bekend heeft ze sindsdien altijd voor de V.N.S. gevaren, tot de grote fusie en is ze hierna naar de R.I.L. gegaan en heeft zo nog 1½ jaar als "Straat Tanga" gevaren en aansluitend verkocht voor de sloop. Het schip schijnt ook echt op geweest te zijn.
m.v.g., Roy
De "Garoet" is in december 1957 / januari 1958 bij W.F., Schiedam verbouwd.
Onderdeks vervielen de achterste 7 patrijsporten en daar mee ook de accommodatie die deels boven in ruim IV zat. Zodoende steeg haar cub.m. lading inhoud iets.
De twee paalkokers, bomen en lieren die bij ruim III stonden zijn naar de bak verhuist. Achter ruim V kwamen twee nieuwe paalkokers plus bomen en lieren. Bij ruim III kwamen nieuw 2 x 2 paalkokers met bomen lieren op de hoeken van het laadhoofd te staan.
Hierop is ze in charter gegaan bij de V.N.S. Zover mij bekend heeft ze sindsdien altijd voor de V.N.S. gevaren, tot de grote fusie en is ze hierna naar de R.I.L. gegaan en heeft zo nog 1½ jaar als "Straat Tanga" gevaren en aansluitend verkocht voor de sloop. Het schip schijnt ook echt op geweest te zijn.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Rotterdam toen
Bedankt voor de aanvullingen Bas.
Ik denk dat we zo het plaatje wel rond hebben.
Nu hoop ik niet dat iemand nog naar de watertemperatuur gaat vragen...………………...
m.v.g., Roy
Ik denk dat we zo het plaatje wel rond hebben.
Nu hoop ik niet dat iemand nog naar de watertemperatuur gaat vragen...………………...
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Rotterdam toen
Dit schijnt er ook mee te maken hebben. Maar ik ben er nog niet helemaal uit. Wel een mooie partij "standaard schepen"bij die club.
http://statesmarinelines.com/
Grt.
Klaas
http://statesmarinelines.com/
Grt.
Klaas
Re: Rotterdam toen
Hallo Klaas en Roy
Op 20-05-1964 t/m 27-10-1965 voer ik op de Japara een India reis charter VNS
We zijn toen van India leeg in ballast vertrokken naar Rotterdam gelijk het dok in bij de RDM
Toen we in het kanaal voeren ging het schip steeds schever hangen kon je duidelijk zien
in de wasbakken in de pantry.
Wat bleek nu de machinist zat het water van de ene dieptank in het andere te pompen
en doordat de mangaten open waren liep het water het ruim in dus niet in het kanaal.
Nu even over 1965
De Garoet heb ik hierbij niet meegenomen omdat de Garoet na de verbouwing in 1957/58
de passagtiers accommodatie weggehaald is en op de bak 2 paalkokers gekregen heeft
het was dus van de serie van Mataram en Slamat het enige schip die paalkokers op de bak had.
Hier onder een lijst je van schepen die van Rotterdam vertrokken zijn de Blitar komt hierbij niet voor
omdat die uit Amsterdam vertrokken is de Mataram zat dat jaar in de Buitenlijn is later dat jaar
teruggekomen en vertrokken uit Amsterdam
Japara 10 december 1964 Vertrokken uit Rotterdam Japara 4 mei 1965 vertrokken uit Rotterdam
Slamat 5 mei 1965 vertrokken uit Rotterdam, Langkoeas 2 juli 1965 vertrokken uit Rotterdam
Slamat 3 oktober 1965 vertrokken uit Rotterdam, Japara 20 oktober vertrokken uit Rotterdam
Langoeas 1 december 1965 vertrokken uit Rotterdam
Zo nu kun je uitfilteren welke het moet zijn
Cor Boer
Op 20-05-1964 t/m 27-10-1965 voer ik op de Japara een India reis charter VNS
We zijn toen van India leeg in ballast vertrokken naar Rotterdam gelijk het dok in bij de RDM
Toen we in het kanaal voeren ging het schip steeds schever hangen kon je duidelijk zien
in de wasbakken in de pantry.
Wat bleek nu de machinist zat het water van de ene dieptank in het andere te pompen
en doordat de mangaten open waren liep het water het ruim in dus niet in het kanaal.
Nu even over 1965
De Garoet heb ik hierbij niet meegenomen omdat de Garoet na de verbouwing in 1957/58
de passagtiers accommodatie weggehaald is en op de bak 2 paalkokers gekregen heeft
het was dus van de serie van Mataram en Slamat het enige schip die paalkokers op de bak had.
Hier onder een lijst je van schepen die van Rotterdam vertrokken zijn de Blitar komt hierbij niet voor
omdat die uit Amsterdam vertrokken is de Mataram zat dat jaar in de Buitenlijn is later dat jaar
teruggekomen en vertrokken uit Amsterdam
Japara 10 december 1964 Vertrokken uit Rotterdam Japara 4 mei 1965 vertrokken uit Rotterdam
Slamat 5 mei 1965 vertrokken uit Rotterdam, Langkoeas 2 juli 1965 vertrokken uit Rotterdam
Slamat 3 oktober 1965 vertrokken uit Rotterdam, Japara 20 oktober vertrokken uit Rotterdam
Langoeas 1 december 1965 vertrokken uit Rotterdam
Zo nu kun je uitfilteren welke het moet zijn
Cor Boer
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Rotterdam toen
Cor bedankt. Volgens het laatste krantenknipsel is het Slamat. Die was de 8e aangekomen in Rotterdam.
Grt.
Klaas.
Grt.
Klaas.