Rotterdam toen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Rotterdam toen

Bericht door Roy »

Mooie gezamenlijke actie gentleman !!!.
De "Slamat" dus.
Wat zal ik vannacht lekker slapen. 8) :wink:

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................

Gebruikersavatar
Otter
Berichten: 554
Lid geworden op: 26 nov 2010 17:31

Re: Rotterdam toen

Bericht door Otter »

De Garoet had paalkokers op de bak heb er 3 reizen op gemaakt mijn eerste reis in 60 tweede reis 67 en mijn laatste reis bij de Lloyd in 68.
Wie onder weg is, vorderd
Klaas Buytenwegh
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31

Re: Rotterdam toen

Bericht door Klaas Buytenwegh »

@Otter,
Inderdaad, was me nog niet opgevallen. Ik heb de foto's van de soortgenoten vergeleken. Ik wisr wel van het extra dek van de Langkoeas en de Blitar. Weer veel geleerd dit weekend. Allen bedankt.
Fijn weekend.
Klaas
kabo
Berichten: 2259
Lid geworden op: 21 mar 2015 15:42

Re: Rotterdam toen

Bericht door kabo »

Roy, de rederij van de Natali is de Bloomfield Steam Compani, Zie een zusterschip de Lucille Bloomfield op 2/6/1963 in de Waalhaven. foto Herbert Koch
gr.Bas
lucille bloomfield.jpg
lucille bloomfield.jpg (192.85 KiB) 896 keer bekeken
Klaas Buytenwegh
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31

Re: Rotterdam toen

Bericht door Klaas Buytenwegh »

Mooie foto Bas, maar ik zie wel verschillen bij de schoorstenen . Maar als je op die rederij zoekt, zie ik ook allemaal verschillende schoorstenen.
Grt. Klaas
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Rotterdam toen

Bericht door Roy »

Eerst de "Garoet" dan maar even.
De "Garoet" is in december 1957 / januari 1958 bij W.F., Schiedam verbouwd.
Onderdeks vervielen de achterste 7 patrijsporten en daar mee ook de accommodatie die deels boven in ruim IV zat. Zodoende steeg haar cub.m. lading inhoud iets.
De twee paalkokers, bomen en lieren die bij ruim III stonden zijn naar de bak verhuist. Achter ruim V kwamen twee nieuwe paalkokers plus bomen en lieren. Bij ruim III kwamen nieuw 2 x 2 paalkokers met bomen lieren op de hoeken van het laadhoofd te staan.
Hierop is ze in charter gegaan bij de V.N.S. Zover mij bekend heeft ze sindsdien altijd voor de V.N.S. gevaren, tot de grote fusie en is ze hierna naar de R.I.L. gegaan en heeft zo nog 1½ jaar als "Straat Tanga" gevaren en aansluitend verkocht voor de sloop. Het schip schijnt ook echt op geweest te zijn.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Rotterdam toen

Bericht door Roy »

Bedankt voor de aanvullingen Bas.
Ik denk dat we zo het plaatje wel rond hebben.
Nu hoop ik niet dat iemand nog naar de watertemperatuur gaat vragen...………………... :roll: :idea: :lol:

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Klaas Buytenwegh
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31

Re: Rotterdam toen

Bericht door Klaas Buytenwegh »

Dit schijnt er ook mee te maken hebben. Maar ik ben er nog niet helemaal uit. Wel een mooie partij "standaard schepen"bij die club.

http://statesmarinelines.com/

Grt.

Klaas
Gebruikersavatar
cor
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 sep 2005 23:47
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Rotterdam toen

Bericht door cor »

Hallo Klaas en Roy

Op 20-05-1964 t/m 27-10-1965 voer ik op de Japara een India reis charter VNS
We zijn toen van India leeg in ballast vertrokken naar Rotterdam gelijk het dok in bij de RDM
Toen we in het kanaal voeren ging het schip steeds schever hangen kon je duidelijk zien
in de wasbakken in de pantry.
Wat bleek nu de machinist zat het water van de ene dieptank in het andere te pompen
en doordat de mangaten open waren liep het water het ruim in dus niet in het kanaal.

Nu even over 1965
De Garoet heb ik hierbij niet meegenomen omdat de Garoet na de verbouwing in 1957/58
de passagtiers accommodatie weggehaald is en op de bak 2 paalkokers gekregen heeft
het was dus van de serie van Mataram en Slamat het enige schip die paalkokers op de bak had.

Hier onder een lijst je van schepen die van Rotterdam vertrokken zijn de Blitar komt hierbij niet voor
omdat die uit Amsterdam vertrokken is de Mataram zat dat jaar in de Buitenlijn is later dat jaar
teruggekomen en vertrokken uit Amsterdam
Japara 10 december 1964 Vertrokken uit Rotterdam Japara 4 mei 1965 vertrokken uit Rotterdam
Slamat 5 mei 1965 vertrokken uit Rotterdam, Langkoeas 2 juli 1965 vertrokken uit Rotterdam
Slamat 3 oktober 1965 vertrokken uit Rotterdam, Japara 20 oktober vertrokken uit Rotterdam
Langoeas 1 december 1965 vertrokken uit Rotterdam

Zo nu kun je uitfilteren welke het moet zijn

Cor Boer
Klaas Buytenwegh
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31

Re: Rotterdam toen

Bericht door Klaas Buytenwegh »

Cor bedankt. Volgens het laatste krantenknipsel is het Slamat. Die was de 8e aangekomen in Rotterdam.
Grt.
Klaas.


Plaats reactie