Effe Apeldoorn bellen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gert Schouwstra
Berichten: 390
Lid geworden op: 23 sep 2007 19:38
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Gert Schouwstra »

Volgens de laatste berichten van CNN kreeg hij spontaan slagzij. Toen die verergerde is de bemanning van boord gehaald en tijdens de "rescue operatie" brak brand uit en moesten ze vier man in de rook achter laten.
CNN- Updated 1702 GMT (0102 HKT) September 9, 2019
The US Coast Guard was working Monday to rescue four South Korean crew members aboard a cargo ship that tipped onto its side after it began listing heavily off the Georgia coast, the South Korean Foreign Ministry said.

Rescuers are not sure where on the vessel the crew members are located, and complicating the search are the size of the ship and the fact it has watertight doors, numerous compartments and no power, Coast Guard Petty Officer 1st Class Luke Clayton said.
Video from the scene showed a red Coast Guard helicopter landing on the ship's side mid-morning Monday.
The 656-foot Golden Ray's crew informed authorities that the vessel was listing about 2 a.m. Sunday. By evening, it was laid over on its side in St. Simons Sound as authorities worked to stabilize the ship so they could resume rescue operations, which were stalled due to a fire on the ship, Capt. John Reed, commander of the Coast Guard Sector Charleston, said at a news conference.

Crews from the Coast Guard and other agencies responded and rescued 20 of the 24 people on board -- 23 crew members and one pilot -- before a fire forced them to stop, he said. The Coast Guard said the ship is carrying vehicles.
"As smoke and flames began to appear our crews, along with the Glynn County heavy rescue team, assessed that the situation was too risky to further go inside the vessel to attempt to locate the four individuals who remain missing at this time," Reed said.
The black smoke emanating from the ship has since ceased, Reed said.

"But we are unable to determine specifically without going inside whether the fire has been completely extinguished," he added.
Authorities could determine that the best option is "to go ahead and right the vessel and de-smoke and de-water before we are able to actually get in there and locate the four individuals," Reed said Sunday.
En ik lees bij de BBC dat er contact is met de 4 opgesloten bemanningsleden en dat er een gat in de romp gemaakt wordt om ze te kunnen bereiken.
Gert
- Varen is Leven -

Klaas Buytenwegh
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Klaas Buytenwegh »

Gert,
Bedankt, we zullen er maar het beste van hopen voor die mensen.

grt.

Klaas
Wim Plukker
Berichten: 518
Lid geworden op: 03 sep 2006 17:02

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Wim Plukker »

"Hoegh Osaka"

Het zou mij niet verbazen als dit een herhaling is van wat er met deze gebeurd is:

https://assets.publishing.service.gov.u ... 6_2016.pdf

Los/laad plan verandert door een wijziging in de volgorde van de aan te lopen havens en geknoei met ballast hoeveelheden.

Wim
"Beauty is in the eye of the beholder"
Klaas Buytenwegh
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Klaas Buytenwegh »

Wim bedankt. Inderdaad, mogelijk dezelfde oorzaak. Ik heb net even de conclusies en aanbevelingen gelezen. Na de kofiie begin ik bij het begin. Gelukkig zag ik op het journaal dat iedereen nu gered is, dat is het belangrijkstse voor dit moment. En verder ben ik bang, dat dit niet het laatsts incident met dit soort schepen zal zijn.
Grt.
Klaas
Hans Reints
Berichten: 211
Lid geworden op: 18 apr 2017 19:33
Locatie: Uelsen

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Hans Reints »

Goede bericht, alle vier de "vermiste" bemanningsleden zijn in leven en naar boven gehaald. De vierde man zat apart van de andere drie en is twee uur later ook bevrijd. Alles onder leiding van een Nederlandse (ex Smit) bergingsinspecteur(trice)
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8139
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

Carnival cruise schip CARNIVAL FANTASY loopt lichte schade op bij achterschip tijdens kanaal transit 20 september.
De 10 daagse cruise kan normaal vervolgd worden.
panama canal-1.jpg
panama canal-1.jpg (103.86 KiB) 1671 keer bekeken
En hieronder waar het fout ging
Panama Canal_2.jpg
Panama Canal_2.jpg (86.92 KiB) 1671 keer bekeken
Panama Canal_3.jpg
Panama Canal_3.jpg (60.45 KiB) 1671 keer bekeken
Panama Canal_4.jpg
Panama Canal_4.jpg (102.22 KiB) 1671 keer bekeken
Panama Canal_5.jpg
Panama Canal_5.jpg (106.62 KiB) 1671 keer bekeken
Herman
Berichten: 518
Lid geworden op: 30 jul 2004 23:37
Locatie: Groningen

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Herman »

dat krijg je met een dek dat breder is dan de romp,dan gaat er wel eens iets mis.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Roy »

Dit lijkt mij een vrij stomme ontwerp- en bouwfout !!!.
Dat zo'n bakkie gaat gebeuren kan je toch wel op je vingers natellen ?.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gert Schouwstra
Berichten: 390
Lid geworden op: 23 sep 2007 19:38
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Gert Schouwstra »

Ach Roy, ik denk niet dat we het een fout moeten noemen. Het is een ontwerpkeuze die het varen veel moeilijker maakt. Anders zou je toch ook geen vliegdekschip meer kunnen bouwen? En die captain kent zijn schip echt wel. Het probleem zou wel eens kunnen zijn dat je op het Panamakanaal als captain opzij moet stappen en de verantwoordelijkheid voor je schip over moet geven aan de loods van de kanaalmaatschappij. Overal op de wereld behoudt de kapitein de eindverantwoordelijkheid over het schip, behalve op het Panamakanaal. En dan moet je dus een loods hebben die onthoudt dat er op sommige plekken vleugels aan zijn schip zitten. :-D

En het is nog een Panamees schip ook. :lol:
Gert
- Varen is Leven -
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Roy »

Tja Gert, een vliegdekschip is m.i. toch wel een ander verhaal hoor.
Je hebt gelijk dat er in het Panamakanaal andere regels geleden dan waar dan ook. Er zal dan ook wel een zekere verantwoording bij de bedieners / machinisten van die tugger locs rusten. Die zien toch ook wel dat het schip niet midden in de sluis ligt en er iets uitsteekt dat gegarandeerd aan de sluismuur blijft hangen ?.
Hiernaast blijf ik het op zijn minst raar vinden dat een schip zulke lange uitstekende delen heeft dat ze buiten de romp steken.
Een dokking bridge hebben we in het verleden wel vaker, ( met name op passagiersschepen ), gezien, maar die kwamen niet voorbij de grootste scheepsbreedte.
Vandaar mijn commentaar.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................


Plaats reactie