Haven van Amsterdam
Re: Haven van Amsterdam
Bertus, volgens mij is het rond 1949, de oude Willem Barendz ligt op de achtergrond en daarnaast een oude Vinke boot en in dok lijkt wel een Blauw pijper van Alfred Holt.
gr.Bas
gr.Bas
Re: Haven van Amsterdam
gr.Bas
Re: Haven van Amsterdam
gr.Bas
Re: Haven van Amsterdam
gr.Bas
Re: Haven van Amsterdam
Hier een oudje van de Javakade in 1901
M.v.g. Bertus.
M.v.g. Bertus.
Re: Haven van Amsterdam
Mooi tijdbeeld foto Bertus !.
Met aan de overkant van de S.M.N. de "Timor", 1900-1919, of de "Ambon", 1901-1925.
De laatste heeft van 1925 tot 1930 nog als "Eemstroom" voor de Klompen Lloyd gevaren.
De "Flores", 1899-1916, leek veel op de twee bovengenoemde schepen, maar is het volgens mij niet.
m.v.g., Roy
Met aan de overkant van de S.M.N. de "Timor", 1900-1919, of de "Ambon", 1901-1925.
De laatste heeft van 1925 tot 1930 nog als "Eemstroom" voor de Klompen Lloyd gevaren.
De "Flores", 1899-1916, leek veel op de twee bovengenoemde schepen, maar is het volgens mij niet.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Haven van Amsterdam
Hallo Roy,
Volgens het bijschrift bij de plaat van Jacob Olie is de foto van de Javakade in aanleg gemaakt op 8 maart 1901 en is het schip aan de Handelskade het ss Bali (1899-1914). De Ambon lag toen nog bij de werf De Schelde en de Timor was op 7 maart 1901 uit Batavia vertrokken.
Groet, Paul G.
Volgens het bijschrift bij de plaat van Jacob Olie is de foto van de Javakade in aanleg gemaakt op 8 maart 1901 en is het schip aan de Handelskade het ss Bali (1899-1914). De Ambon lag toen nog bij de werf De Schelde en de Timor was op 7 maart 1901 uit Batavia vertrokken.
Groet, Paul G.
Re: Haven van Amsterdam
Daar is weer eens geen speld tussen te krijgen Paul...……………
Helaas heb ik geen foto van de "Bali" vanaf de s.b. kant genomen. Klinknagels tellen lukt niet met deze wazige foto, maar patrijspoorten tellen weer wel. Dat was de reden dat ik niet op de "Bali" uitgekomen was.
Ach ja, een mens peilt ook wel eens mis en via de computer zaken natrekken lukt me toch niet.
Ik kom morgen bij het topic Oranje Lijn met een prangende vraag voor de "computerristen".
m.v.g., Roy
Helaas heb ik geen foto van de "Bali" vanaf de s.b. kant genomen. Klinknagels tellen lukt niet met deze wazige foto, maar patrijspoorten tellen weer wel. Dat was de reden dat ik niet op de "Bali" uitgekomen was.
Ach ja, een mens peilt ook wel eens mis en via de computer zaken natrekken lukt me toch niet.
Ik kom morgen bij het topic Oranje Lijn met een prangende vraag voor de "computerristen".
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Haven van Amsterdam
Zomaar.
BALI 1899
1899-00-00 BALI
N.V. Stoomvaart Maatschappij 'Nederland'
1914-06-22 ZAYANI
Persian Gulf Steam Navigation Co. Ltd., Bombay, Great Britain
1929-00-00 ZAYANI
H.K.M. Jaitha & Sons, Bombay, India
De ZAYANI werd in september1929 voor sloop verkocht naar Italie, nadat zij op 13 juni 1929 met brandschade te Bombay was gearriveerd. Zij blijkt echter niet aan de Italiaanse sloopers te zijn opgeleverd, want het schip werd vervolgens te Bombay voor sloop verkocht.
BRON: Marhisdata
BALI 1899
1899-00-00 BALI
N.V. Stoomvaart Maatschappij 'Nederland'
1914-06-22 ZAYANI
Persian Gulf Steam Navigation Co. Ltd., Bombay, Great Britain
1929-00-00 ZAYANI
H.K.M. Jaitha & Sons, Bombay, India
De ZAYANI werd in september1929 voor sloop verkocht naar Italie, nadat zij op 13 juni 1929 met brandschade te Bombay was gearriveerd. Zij blijkt echter niet aan de Italiaanse sloopers te zijn opgeleverd, want het schip werd vervolgens te Bombay voor sloop verkocht.
BRON: Marhisdata
Grtn @Allen
Re: Haven van Amsterdam
Met de plaatsing van Allan laat het weer eens zien dat de b.b. zijde niet gespiegeld aan de s.b. zij hoeft te zijn.
Dat is b.v. te zien aan het aantal poorten in de zij, waar ik eerder al op wees.
Wat natuurlijk ook kan is dat een blinde klep dicht zit en dan kan je je helemaal niet meer zien. vergeet niet dat de fotografie in die tijd veelal ook nog niet het niveau van anno nu heeft.
m.v.g., Roy
Dat is b.v. te zien aan het aantal poorten in de zij, waar ik eerder al op wees.
Wat natuurlijk ook kan is dat een blinde klep dicht zit en dan kan je je helemaal niet meer zien. vergeet niet dat de fotografie in die tijd veelal ook nog niet het niveau van anno nu heeft.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................