Rotterdam toen
Re: Rotterdam toen
Helemaal rechts is de 1e Eemhaven Jan.
Niet zichtbaar is de 2e Eemhaven. Beide een soort insteekhavens t.o. de werf van Niehuis & v./d. Berg, nu ook Damen Shipyards.
De Beatrixhaven en Margiethaven liggen nog verder naar onder.
m.v.g., Roy
Niet zichtbaar is de 2e Eemhaven. Beide een soort insteekhavens t.o. de werf van Niehuis & v./d. Berg, nu ook Damen Shipyards.
De Beatrixhaven en Margiethaven liggen nog verder naar onder.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Rotterdam toen
Dank je Roy
Ik ben een beetje op het verkeerde been gezet door die containers onder in beeld....
Tegenover de PB en M-havens werd in mien Nedlloyd-tiet de ECT opgebouwd, en we met de AbelTasman dan ook meerden...
Duzzz…
Maar ja...toen ik al leerling begon op de ghv bij de Nedlloyd verzuchtte 'de staf' ook al dat R'dam R'dam niet meer was...
En nou verzucht ik datzelfde op mien ouwedag…
Niks nieuws onder de zon dus, en biznizz-es-joezoeal…
Als je op je lauweren gaat rusten, roesten ze...
Ik ben een beetje op het verkeerde been gezet door die containers onder in beeld....
Tegenover de PB en M-havens werd in mien Nedlloyd-tiet de ECT opgebouwd, en we met de AbelTasman dan ook meerden...
Duzzz…
Maar ja...toen ik al leerling begon op de ghv bij de Nedlloyd verzuchtte 'de staf' ook al dat R'dam R'dam niet meer was...
En nou verzucht ik datzelfde op mien ouwedag…
Niks nieuws onder de zon dus, en biznizz-es-joezoeal…
Als je op je lauweren gaat rusten, roesten ze...
Oost, west...ook best
Re: Rotterdam toen
Midden boven de Erasmusbrug, met rechts daarvan Rijn- en Maashaven. Die waren vroegâh iets drukker. Je kunt de Rotterdam ook nog ontwaren.
Onder die brug zie ik nog wat er overgebleven is van de Radio Holland burelen (min of meer links van die oranje prauw). Daar weer onder gewoon de invaart van de Waalhaven. Ach ja, the times, they are a-changing.
Onder die brug zie ik nog wat er overgebleven is van de Radio Holland burelen (min of meer links van die oranje prauw). Daar weer onder gewoon de invaart van de Waalhaven. Ach ja, the times, they are a-changing.
Louis
Re: Rotterdam toen
gr.Bas
Re: Rotterdam toen
Katendrecht in volle glorie. Helaas liggen de klanten minstens 20km verderop. Taxi!!!
Louis
Re: Rotterdam toen
Goedenmorgen Louis,
Het is wel geen reactie op Rotterdam toen, maar op de bril van de matroos ,
zover ik me kan herinneren , heb ik nooit met een matroos , matr.o/g of licht matr. gevaren die bril dragend was [buiten de bik of stof bril, wel met zonne bril als er witte schotten in de verf gezet werden , o.a. voor kant brug .
grtn
Chris
Het is wel geen reactie op Rotterdam toen, maar op de bril van de matroos ,
zover ik me kan herinneren , heb ik nooit met een matroos , matr.o/g of licht matr. gevaren die bril dragend was [buiten de bik of stof bril, wel met zonne bril als er witte schotten in de verf gezet werden , o.a. voor kant brug .
grtn
Chris
Re: Rotterdam toen
Nou Chris,
ik kan me evenmin herinneren er ooit één mèt bril te hebben gezien. Ik kan me goed voorstellen dat ze om de reden die ik al vermeldde, ook geen bril mochten dragen.
Ik heb m'n antwoord ook maar even hier geplaatst
ik kan me evenmin herinneren er ooit één mèt bril te hebben gezien. Ik kan me goed voorstellen dat ze om de reden die ik al vermeldde, ook geen bril mochten dragen.
Ik heb m'n antwoord ook maar even hier geplaatst
Louis
Re: Rotterdam toen
Ik zei ook minstens 20 km Arnold. Als je in de jaren 70, toen K. nog iets voorstelde, voorbij Pernis lag was het eigenlijk al niet leuk meer. Ze hebben ooit die tweede metrolijn aangelegd (de Oost-West lijn) maar wel verkeerd. Dat ding liep uiteindelijk naar Spijkenisse, maar veel te ver van de havens af. En in noord moest je op Beursplein weer overstappen om naar K. te komen... Stadsplanologen? Breek me de bek niet open...
Louis