Machinekamers
Re: Machinekamers
Sorry, zie zojuist dat de "Ivoorkust" MAK motoren had
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 21 sep 2019 11:20
Re: Machinekamers
Dag Koos,
Maar de foto van de Beninkust wijst wel degelijk op een 4-kleppen cilinderdeksel.
Maar de foto van de Beninkust wijst wel degelijk op een 4-kleppen cilinderdeksel.
Re: Machinekamers
Het hier eerder geplaatste bericht weggehaald, was niet meer van toepassing.
Re: Machinekamers
Wel even snel geplaatst maar 1e plaatje zijn de hulpmotoren natuurlijk.
Zou het toch nog kloppen.
Zou het toch nog kloppen.
Re: Machinekamers
Niet zo snel Koos !.
D'r komen meer treinen / uur langs hoor.
m.v.g., Roy
D'r komen meer treinen / uur langs hoor.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Machinekamers
De laatste twee foto's stonden bij een uitgebreid artikel in" Schip en Werf " over de Beninkust .
Dus daar moet eigenlijk geen twijfel over zijn.
Groeten
Jan
Dus daar moet eigenlijk geen twijfel over zijn.
Groeten
Jan
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Machinekamers
Koos bedankt voor de foto's. De beelden spreken voor zichzelf. Maar het blijft een apart verhaal van die ene klep. Bij Maritiem Digitaal staat een foto van de uitlaatklephuis van de Dorestad. Als het verhaal erbij klopt is dat inderdaad een afwijkend model ( geen Hotlo). Ik vraag me af of die motor dan een eenling was. Ik heb nog op de site van de Stork Hotlo gekeken, maar het is mij niet duidelijk of de gehanteerde volgorde, ook de volgorde van aflevering is. Ik vind het wel leuk en ga me er verder inverdiepen.
Grt.
Klaas.
Grt.
Klaas.
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Machinekamers
In vervolg op bovenstaand bericht, wat foto's die van de Dorestad (zouden moeten) zijn.
.
Quote: Wil Kuipers;
Waar het mij om gaat is waarom er voor deze HOTL gekozen is voor een éénklepsysteem. De proefmotor had bijvoorbeeld al twee kleppen. Als de overige 12 HOTL's waaronder de Artemis (1951), Adonis, Beninkust en als laatste de Thoris (1954) ook een éénklep systeem hebben, dan is het duidelijk. Er is dan in 1951 een keuze gemaakt voor één klep en in bij de ontwikkeling van Ouwerkerk op basis van ook door jou genoemde gegevens gekozen voor de vier kleppen.
Het is dus de vraag wat stond er in die twaalf genoemde schepen.
Grt.
Klaas
.
Quote: Wil Kuipers;
Waar het mij om gaat is waarom er voor deze HOTL gekozen is voor een éénklepsysteem. De proefmotor had bijvoorbeeld al twee kleppen. Als de overige 12 HOTL's waaronder de Artemis (1951), Adonis, Beninkust en als laatste de Thoris (1954) ook een éénklep systeem hebben, dan is het duidelijk. Er is dan in 1951 een keuze gemaakt voor één klep en in bij de ontwikkeling van Ouwerkerk op basis van ook door jou genoemde gegevens gekozen voor de vier kleppen.
Het is dus de vraag wat stond er in die twaalf genoemde schepen.
Grt.
Klaas
Re: Machinekamers
Ja Jan, maar daar had ik mijn plaatjes niet vandaan, vandaar en die zijn trouwens ook wat korreliger.
Wel ooit door mij een artikel mbt. de "Ivoorkust" uit S & W op dit forum geplaatst,maar ja dat is ook anders kwam ik gelukkig bijtijds achter.
Maar we blijven ons best doen en nu F1.
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Machinekamers
@ Koos.
Stork Racing Team,
Veel kijk plezier, duimen voor Max.
Klaas
Stork Racing Team,
Veel kijk plezier, duimen voor Max.
Klaas