Machinekamers

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Machinekamers

Bericht door Koos »

Sorry, zie zojuist dat de "Ivoorkust" MAK motoren had

WilKuipers
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 sep 2019 11:20

Re: Machinekamers

Bericht door WilKuipers »

Dag Koos,
Maar de foto van de Beninkust wijst wel degelijk op een 4-kleppen cilinderdeksel.
Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Machinekamers

Bericht door Koos »

Het hier eerder geplaatste bericht weggehaald, was niet meer van toepassing.
Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Machinekamers

Bericht door Koos »

Wel even snel geplaatst maar 1e plaatje zijn de hulpmotoren natuurlijk.
Zou het toch nog kloppen.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Machinekamers

Bericht door Roy »

Niet zo snel Koos !.
D'r komen meer treinen / uur langs hoor. :!: :idea: :lol:

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
jan stolp
Berichten: 215
Lid geworden op: 06 apr 2008 19:35
Contacteer:

Re: Machinekamers

Bericht door jan stolp »

De laatste twee foto's stonden bij een uitgebreid artikel in" Schip en Werf " over de Beninkust .
Dus daar moet eigenlijk geen twijfel over zijn.
Groeten
Jan
Klaas Buytenwegh
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31

Re: Machinekamers

Bericht door Klaas Buytenwegh »

Koos bedankt voor de foto's. De beelden spreken voor zichzelf. Maar het blijft een apart verhaal van die ene klep. Bij Maritiem Digitaal staat een foto van de uitlaatklephuis van de Dorestad. Als het verhaal erbij klopt is dat inderdaad een afwijkend model ( geen Hotlo). Ik vraag me af of die motor dan een eenling was. Ik heb nog op de site van de Stork Hotlo gekeken, maar het is mij niet duidelijk of de gehanteerde volgorde, ook de volgorde van aflevering is. Ik vind het wel leuk en ga me er verder inverdiepen.
Grt.
Klaas.
Klaas Buytenwegh
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31

Re: Machinekamers

Bericht door Klaas Buytenwegh »

In vervolg op bovenstaand bericht, wat foto's die van de Dorestad (zouden moeten) zijn.
Dorestad klephuis 1.jpg
Dorestad klephuis 1.jpg (48.93 KiB) 858 keer bekeken
Dorestad klephuis 2.jpg
Dorestad klephuis 2.jpg (60.11 KiB) 858 keer bekeken
Dorestad uitlaatklep.jpg
Dorestad uitlaatklep.jpg (55.29 KiB) 858 keer bekeken
Storkmotor Dorestad 1.jpg
Storkmotor Dorestad 1.jpg (113.35 KiB) 858 keer bekeken
Storkmotor Dorestad 2.jpg
Storkmotor Dorestad 2.jpg (133.94 KiB) 858 keer bekeken
.

Quote: Wil Kuipers;
Waar het mij om gaat is waarom er voor deze HOTL gekozen is voor een éénklepsysteem. De proefmotor had bijvoorbeeld al twee kleppen. Als de overige 12 HOTL's waaronder de Artemis (1951), Adonis, Beninkust en als laatste de Thoris (1954) ook een éénklep systeem hebben, dan is het duidelijk. Er is dan in 1951 een keuze gemaakt voor één klep en in bij de ontwikkeling van Ouwerkerk op basis van ook door jou genoemde gegevens gekozen voor de vier kleppen.

Het is dus de vraag wat stond er in die twaalf genoemde schepen.


Grt.

Klaas
Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Machinekamers

Bericht door Koos »

jan stolp schreef: 22 sep 2019 13:23 De laatste twee foto's stonden bij een uitgebreid artikel in" Schip en Werf " over de Beninkust .
Dus daar moet eigenlijk geen twijfel over zijn.
Groeten
Jan
Ja Jan, maar daar had ik mijn plaatjes niet vandaan, vandaar en die zijn trouwens ook wat korreliger.
Wel ooit door mij een artikel mbt. de "Ivoorkust" uit S & W op dit forum geplaatst,maar ja dat is ook anders kwam ik gelukkig bijtijds achter.
Maar we blijven ons best doen en nu F1.
Klaas Buytenwegh
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31

Re: Machinekamers

Bericht door Klaas Buytenwegh »

@ Koos.
Stork Racing Team, :lol:
Veel kijk plezier, duimen voor Max.

Klaas


Plaats reactie