Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL
Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL
gr.Bas
Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL
gr.Bas
Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL
Capricorn Lines was een 100% onderdeel van Nedlloyd Group, zoals oa SaudiLines, eva...
- Bijlagen
-
- NL75.jpg (291.91 KiB) 2417 keer bekeken
Oost, west...ook best
Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL
Capricorn was net als Zodiac een 100% deel van RIL, later werd dat Nedlloyd.
Waarom Capricorn? Begin jaren 70 hadden we de oliecrisis. Ook kregen we te maken met Zuid_Afrika met zijn apartheid. Sommige landen wilden ineens geen Outspan sinaasappeltjes meer. En vanwege het NL standpunt kregen NL schepen ineens in sommige landen geen bunkers meer.
Dus waren Capricorn en Zodiac (Antillen) wel een uitkomst.
Het was wel zo dat die Straat-A schepen, die iets van 22 kts konden lopen, ineens instruktie kregen daar ff een paar mijl af te halen.
Good 'ole times
Waarom Capricorn? Begin jaren 70 hadden we de oliecrisis. Ook kregen we te maken met Zuid_Afrika met zijn apartheid. Sommige landen wilden ineens geen Outspan sinaasappeltjes meer. En vanwege het NL standpunt kregen NL schepen ineens in sommige landen geen bunkers meer.
Dus waren Capricorn en Zodiac (Antillen) wel een uitkomst.
Het was wel zo dat die Straat-A schepen, die iets van 22 kts konden lopen, ineens instruktie kregen daar ff een paar mijl af te halen.
Good 'ole times
Louis
Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL
STRAAT MAKASSAR op de Waterweg kennelijk ''full and down''. Weet iemand ook wat dat voor lading was?
Wat nam zo'n nieuw schip mee vanuit Nederland?
Wat nam zo'n nieuw schip mee vanuit Nederland?
Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL
Ik denk een heleboel shag en drinken, al was het maar om de rest van de vloot vanuit Singapore of Hongkong te bevoorraden.
Daarnaast zal ook Radio Holland het nodige hebben meegestuurd want die hadden in dezelfde havens ook servicepunten (waren die niet ook in de KJCPL/KPM/RIL gebouwen gehuisvest?)
Daarnaast zal ook Radio Holland het nodige hebben meegestuurd want die hadden in dezelfde havens ook servicepunten (waren die niet ook in de KJCPL/KPM/RIL gebouwen gehuisvest?)
Louis
Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL
Op 18 augustus 1951, na de officiële overdracht, vertrok de Straat Makassar richting richting Bremen.
Mogelijk is zij na deze kustreis nog weer op de Nieuwe Waterweg geweest om bij te laden voor het vertrek naar de “Oost”.
Dat moet door handige collega’s via de scheepsberichten in de krant teug te vinden zijn.
Moi, Anne
Mogelijk is zij na deze kustreis nog weer op de Nieuwe Waterweg geweest om bij te laden voor het vertrek naar de “Oost”.
Dat moet door handige collega’s via de scheepsberichten in de krant teug te vinden zijn.
Moi, Anne
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 19 dec 2013 11:38
Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL
Prachtige en tevens unieke foto's van de Straat Makassar/Tjinegara en Straat Banka. Mooie schepen, full and down en op de Nieuwe Waterweg onderweg naar hun definitieve vaargebied.
Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL
STRAAT MAKASSAR
18 aug 1951 vertrokken Rotterdam naar Bremen;
19 aug 1951 te Bremen;
26 aug 1951 van Bremen naar Rotterdam;
29 aug 1951 Rotterdam verwacht;
29 aug 1951 te Rotterdam
Grtn @Allen
Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL
OPROEP
de familie Boone via VarenIsFijner heeft de wens te kennen gegeven om meer te weten te komen over Jacobus Boone.
Hij is eind jaren 50 als leerling wtk aan boord geplaatst van de Straat Mozambique. Jaren later werkte hij op het kantoor in Hong Kong.
De interesse gaat vooral uit naar de jaren 50.
Wie heeft informatie?
Groet,
Robert
de familie Boone via VarenIsFijner heeft de wens te kennen gegeven om meer te weten te komen over Jacobus Boone.
Hij is eind jaren 50 als leerling wtk aan boord geplaatst van de Straat Mozambique. Jaren later werkte hij op het kantoor in Hong Kong.
De interesse gaat vooral uit naar de jaren 50.
Wie heeft informatie?
Groet,
Robert
Al vaar je in de goede richting, toch moet
je regelmatig bijsturen. http://www.varenisfijner.nl
je regelmatig bijsturen. http://www.varenisfijner.nl