Smit & Co
Re: Smit & Co
Hoi Bob,
Tja weet ook niet waar Cees Pronk op zat.
Waarschijnlijk was het een 3-span en zat hij op die 3e sleper aan BB van de "London".
'k zou ook verder niet zo snel weten.
Maar vond de foto wel mooi en heb er daarom ook z'n naam op laten staan.
Maar goed hier nog een "London" en kan best zijn dat die er eerder al eens is op gegooid, maar te mooi om te laten liggen.
Gr. Koos
Tja weet ook niet waar Cees Pronk op zat.
Waarschijnlijk was het een 3-span en zat hij op die 3e sleper aan BB van de "London".
'k zou ook verder niet zo snel weten.
Maar vond de foto wel mooi en heb er daarom ook z'n naam op laten staan.
Maar goed hier nog een "London" en kan best zijn dat die er eerder al eens is op gegooid, maar te mooi om te laten liggen.
Gr. Koos
- Bijlagen
-
- Smit London (023).jpg (115.67 KiB) 2374 keer bekeken
Re: Smit & Co
Het waren eens hele mooie schepen, jammer dat ze nu voor een deel in mijn badkamer liggen als scheermesjes..
Het leven is geen facebook
- b-bootsman
- Berichten: 4995
- Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57
Re: Smit & Co
Hallo Koos.
Het is inderdaad een mooi plaatje en het is jammer,
dat ze er niet meer zijn ik heb zelf nog de Smit Rotterdam,
nieuw uitgehaald en er een paar mooie reizen op gemaakt.
Groet Bob.V.
Het is inderdaad een mooi plaatje en het is jammer,
dat ze er niet meer zijn ik heb zelf nog de Smit Rotterdam,
nieuw uitgehaald en er een paar mooie reizen op gemaakt.
Groet Bob.V.
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Re: Smit & Co
Hoi Bob en johnny.
Inderdaad ontzettend jammer van die boten.
En om jullie nog even te plezieren, een plaatje van de "Rotterdam" zijnde de ex "Smit Rotterdam" in het wat betere weertype.
Misschien ooit al eens geplaatst, maar dat zou dat in dat geval een tijdje geleden moeten zijn en vooralsnog ik niet tegengekomen.
Maar net als zovele andere, vond ik ook deze weer te mooi om te laten liggen.
Voel je jezelf weer helemaal "thuis" mannen.
Gr. Koos
Inderdaad ontzettend jammer van die boten.
En om jullie nog even te plezieren, een plaatje van de "Rotterdam" zijnde de ex "Smit Rotterdam" in het wat betere weertype.
Misschien ooit al eens geplaatst, maar dat zou dat in dat geval een tijdje geleden moeten zijn en vooralsnog ik niet tegengekomen.
Maar net als zovele andere, vond ik ook deze weer te mooi om te laten liggen.
Voel je jezelf weer helemaal "thuis" mannen.
Gr. Koos
- Bijlagen
-
- Rotterdam ex Smit Rotterdam (101).jpg (134.94 KiB) 2260 keer bekeken
Re: Smit & Co
De Smit Pioneer even voor de tewaterlating in Millingen a/d Rijn
Groet Arnold.Re: Smit & Co
De Smit Pioneer, denkelijk tijdens een proefvaart.
Groet Arnold.Re: Smit & Co
Ja dat was op de proefvaart, 24 uur test.
De allen motoren werden even op de proef gesteld.
In de geschiedenis van Smit is er weinig terug te vinden over de beide schepen.
Wel op andere sites van het web.
Groet, Derk
De allen motoren werden even op de proef gesteld.
In de geschiedenis van Smit is er weinig terug te vinden over de beide schepen.
Wel op andere sites van het web.
Groet, Derk
Re: Smit & Co
Heren ea,
Is deze "Smit Enterprise" dan misschien het zusje ?
Gr. Koos
Is deze "Smit Enterprise" dan misschien het zusje ?
Gr. Koos
- Bijlagen
-
- Smit Enterprise.png (1018.16 KiB) 2005 keer bekeken
Re: Smit & Co
Ja, nogal Koos.
Er stonden 2 Allen motoren in. De reden was dat deze een lage machinekamer konden hebben.
Toch is in latere jaren één van de twee toch nog met twee SWD motoren uitgerust.
Ik ben er in Schiedam nog aan boord geweest. dat was gedurende de afbouw.
Ze werden geadverteerd als zijnde mini-maxi boten. Dit hielt in dat er een minimum aan schip en een maximum aan vermogen voor handen was. het is wel bij deze twee gebleven.
m.v.g., Roy
Er stonden 2 Allen motoren in. De reden was dat deze een lage machinekamer konden hebben.
Toch is in latere jaren één van de twee toch nog met twee SWD motoren uitgerust.
Ik ben er in Schiedam nog aan boord geweest. dat was gedurende de afbouw.
Ze werden geadverteerd als zijnde mini-maxi boten. Dit hielt in dat er een minimum aan schip en een maximum aan vermogen voor handen was. het is wel bij deze twee gebleven.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
-
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 09 jun 2013 12:45
- Locatie: London, UK
Re: Smit & Co
Smit Enterprise (1972) / Smit Pioneer (1972) werden samen met de sleepboten Piku, Buni, Balau, Drado, Mula en Jukuri ondergebracht bij Smit International Antilles NV.
TWO NEW MULTI-PURPOSE 6000 HORSE POWER TUGS :
The commissioning of the "Smit Pioneer" and "Smit Enterprise" (in October and December, 1972) was not simply an addition of a new type of tug to the fleet of Smit International, but also an answer to the demands of modern day shipping and the special requirements of the offshore oil industry.
The vessels will sail under the flag of Smit International (Antilles) NV, Curaçao, were built at the Bodewes Yard, Millingen (Holland).
NEWLY DESIGNED 6.000 IHP TUGS :
Again L. Smit & Co's Internationale Sleepdienst have extended their new building programme with ocean-going tugs of a very special type. With this newly designed 6.000 ihp versatile tug Smit intends to offer a variety of services to cover a wide field in the ever changing activities at sea.
CAPABILITY :
Towing / Anchor handling / Salvage / Port Towage / Supply
"SMIT PIONEER" / "SMIT ENTERPRISE" :
Bouwjaar : 1972
Bouwwerf : Bodewes, Millingen aan de Rijn
Hoofdmotoren : 2 x Allen-Bedford, 4 t.e.w., 9 cilinders
Type : 9 S 37-E
Vermogen : 2 x 1925 bhp (= 3850 bhp)
Bollard pull : 61 ton
Boegschroef : 200 bhp
Lengte x Breedte x Holte x Diepgang : 43,85 x 10,65 x 5,06 x 4,52 m
In 1992 kreeg de "Smit Enterprise" nieuwe hoofdmotoren: 2 x 4 t.e.w., 6 cilinders, Stork-Wärtsilä, type 6 SW 280, vermogen: 2 x 2203 bhp
De "Smit Pioneer" werd later omgedoopt in "Smit Rangoon"
De "Smit Enterprise" werd later omgedoopt in "Smit Columbo", en later omgedoopt in "Banckert".
met vriendelijke groet,
Robert.
TWO NEW MULTI-PURPOSE 6000 HORSE POWER TUGS :
The commissioning of the "Smit Pioneer" and "Smit Enterprise" (in October and December, 1972) was not simply an addition of a new type of tug to the fleet of Smit International, but also an answer to the demands of modern day shipping and the special requirements of the offshore oil industry.
The vessels will sail under the flag of Smit International (Antilles) NV, Curaçao, were built at the Bodewes Yard, Millingen (Holland).
NEWLY DESIGNED 6.000 IHP TUGS :
Again L. Smit & Co's Internationale Sleepdienst have extended their new building programme with ocean-going tugs of a very special type. With this newly designed 6.000 ihp versatile tug Smit intends to offer a variety of services to cover a wide field in the ever changing activities at sea.
CAPABILITY :
Towing / Anchor handling / Salvage / Port Towage / Supply
"SMIT PIONEER" / "SMIT ENTERPRISE" :
Bouwjaar : 1972
Bouwwerf : Bodewes, Millingen aan de Rijn
Hoofdmotoren : 2 x Allen-Bedford, 4 t.e.w., 9 cilinders
Type : 9 S 37-E
Vermogen : 2 x 1925 bhp (= 3850 bhp)
Bollard pull : 61 ton
Boegschroef : 200 bhp
Lengte x Breedte x Holte x Diepgang : 43,85 x 10,65 x 5,06 x 4,52 m
In 1992 kreeg de "Smit Enterprise" nieuwe hoofdmotoren: 2 x 4 t.e.w., 6 cilinders, Stork-Wärtsilä, type 6 SW 280, vermogen: 2 x 2203 bhp
De "Smit Pioneer" werd later omgedoopt in "Smit Rangoon"
De "Smit Enterprise" werd later omgedoopt in "Smit Columbo", en later omgedoopt in "Banckert".
met vriendelijke groet,
Robert.