SMN
Re: SMN
Op pagina 407 van dit topic heb ik 3 jaar geleden al eens bijgaande foto geplaatst van de Borneo die in 1953 de zuidelijke bouwput van de Velsertunnel in aanbouw passeert op een uitreis.
Onlangs kwam ik weer een foto tegen van de Borneo die de Velsertunnel passeert nu een jaar of 3,5 later op thuisreis.
Zo te zien is men nog wel nog wel aan de noordkant aan het werk, dus het zal 1956 begin 1957 zijn.
Groet, Paul G.
Onlangs kwam ik weer een foto tegen van de Borneo die de Velsertunnel passeert nu een jaar of 3,5 later op thuisreis.
Zo te zien is men nog wel nog wel aan de noordkant aan het werk, dus het zal 1956 begin 1957 zijn.
Groet, Paul G.
Re: SMN
Wat een poorten in de romp van de Borneo...
Ze is dus gebouwd als vrachtschip met Hadji-accommodatie, blijkbaar..
Ze is dus gebouwd als vrachtschip met Hadji-accommodatie, blijkbaar..
Oost, west...ook best
Re: SMN
Dat is ook zo Jan.
Als enige van de Eiland-klasse was de Borneo ingericht voor pelgrimvervoer (net als de T-klassers).
In de zomer van 1962 zijn er ook jeugdreizen mee gemaakt naar Noorwegen.
Lees het mooie verhaal van Klaas Hoekstra op pagina 322 (d.d. 3 januari 2013 14.30 uur) ongeveer halverwege de bladzijde.
Deze folder heb ik al eens eerder geplaatst op pagina 373.
viewtopic.php?f=1&t=2366&start=5136
Groet, Paul G.
Re: SMN
Ik kreeg een vraag van een modelbouwer uit Koedijk of er ook nog afbeeldingen waren van het interieur van de "Angelina Lauro".
Het zou voornamelijk gaan om een opengewerkte tekening waarop je kan zien wat er allemaal sinds haar verbouwing te zien was. Interieur foto's uit die tijd zijn ook meer dan welkom.
Wie o wie, weet zoiets voor de dag te toveren ?.
B.v.d., m.v.g., Roy
Het zou voornamelijk gaan om een opengewerkte tekening waarop je kan zien wat er allemaal sinds haar verbouwing te zien was. Interieur foto's uit die tijd zijn ook meer dan welkom.
Wie o wie, weet zoiets voor de dag te toveren ?.
B.v.d., m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
- b-bootsman
- Berichten: 4995
- Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57
Re: SMN
Hallo Heren.
Hier een aardig plaatje van de Bintang in Vancouver
Nederland Line's Bintang at Vancouver in January 1951. Completed in 1950 by Nederlandsche D & SB she was 5862 gross and 8950 dwt tons with a 6 cylinder Stork of 6400 bhp giving a sped of 15 knots. In 1970 she was renamed Panaghia Eleousa, 1976 Euro Trader, 1978 Aristotelis and in 1979 was broken up at Kaohsiung.
Photo:- City of Vancouver Archives. Photographer:- Walter E. Frost.
Hier een aardig plaatje van de Bintang in Vancouver
Nederland Line's Bintang at Vancouver in January 1951. Completed in 1950 by Nederlandsche D & SB she was 5862 gross and 8950 dwt tons with a 6 cylinder Stork of 6400 bhp giving a sped of 15 knots. In 1970 she was renamed Panaghia Eleousa, 1976 Euro Trader, 1978 Aristotelis and in 1979 was broken up at Kaohsiung.
Photo:- City of Vancouver Archives. Photographer:- Walter E. Frost.
- Bijlagen
-
- BINTANG_0911511.jpg (158.6 KiB) 1180 keer bekeken
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.