Rotterdam toen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
renirie
Berichten: 383
Lid geworden op: 20 jan 2008 18:51
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Re: Rotterdam toen

Bericht door renirie »

Komende zondag ook Roy?
We krijgen ook een nieuwe kuip,maar of we daar kampioen worden??
Mvg

Hennie
keep on ringing the bells

Patru (R.I.P)

Re: Rotterdam toen

Bericht door Patru (R.I.P) »

De rivaliteit tussen 010 en 020 is natuurlijk al van wat langer.
Toen midden jaren '30 de economie weer wat begon aan te trekken werd tussen de havens gewedijverd om het minst aantal opgelegde schepen.
Dat leidde in 1936 tot deze spotprent van Eppo Doeve in de Haagsche Post van 10 oktober 1936.

Eppo Doeve 1936.jpg
Eppo Doeve 1936.jpg (288.3 KiB) 982 keer bekeken
Groet, Paul G.
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Rotterdam toen

Bericht door Sparks316 »

Een nieuwe kuip? Wanneer??

Ach ja, daar hebben ze het ook al jaren over. Ik weet nog dat ik met het Puchie van m'n a.s. zwager 's avonds naar de Coolsingel scheurde toen Fainoord de cup won in 1966, 1967? Datzelfde Puchie stond er trouwens een paar uur later nog, gewoon aan zijn kabelslotje.
Maar wat uiteindelijk meer indruk maakte, al in 1965 toe ik er met de bus (lijn 50) langskwam was de Aeolus-mast. Neergezet ter gelegenheid van 10 jaar heropbouw voor de E55. Willen is kunnen, stond er onder op het witte contragewicht. Da's dus ook Rotterdam Toen :lol:
Afbeelding
Louis
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Rotterdam toen

Bericht door Roy »

We houden het lekker overzichtelijk Hennie; ik geef niets, maar dan ook helemaal niets, om voetballen. 8)
Echter, het is wel zo dat er maar één Kuip bestaat. Ik meen dat wijlen Van Beuningen hier nog voor gewedijverd heeft. Tegenwoordig schijnen de geld schieters met een lampie gezocht te moeten worden...……... :!: :idea: :|
Dat de nieuwe Kuip op de plaats moet komen waar eens de werf van P.Smit Jr. zat, ( ook eigendom van Van Beuningen ), doet me wel een beetje zeer. Op terrein staat, als ik wel geïnformeerd ben, ook nog een bouwmarkt. Neen, dan heb ik toch meer op met onze aloude scheepsbouw. :?

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2200
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Rotterdam toen

Bericht door Drentenier »

toen Fainoord de cup won in 1966, 1967?
Dat was in 1970, Louis, op 6 mei om precies te zijn.
Ik heb dat seizoen alle Europacup wedstrijden van Feyenoord in de Kuip gezien. Die tegen AC Milaan was de mooiste; een geweldige sfeer in de Kuip, dat vergeet je nooit. Ook al is het bijna 50 jaar geleden.
Het volgende seizoen was de eerste wedstrijd tegen, wie weet het nog, UT Arad uit Turkije.
En ja hoor, ze verloren thuis met 0-1. Ik stond achter het doel van Eddy Treytel en zie nog die bal recht op mij af in het doel rollen… :evil: :evil: :evil:
De uitslag van de uitwedstrijd weet ik niet meer maar ze waren er wel gelijk uitgeknikkerd.
Groet,
Hans
Wim Plukker
Berichten: 518
Lid geworden op: 03 sep 2006 17:02

Re: Rotterdam toen

Bericht door Wim Plukker »

Voor de liefhebbers vond ik in NRC:
De fotojournalist die naast landverhuizers ook de stad en de opbloeiende haven fotografeerde, heeft nu een tentoonstelling in de Kunsthal.

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/10/17/hi ... d-a3976958

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/10/18/vo ... m-a3977112
"Beauty is in the eye of the beholder"
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Rotterdam toen

Bericht door Sparks316 »

Drentenier schreef: 23 okt 2019 23:57 Dat was in 1970, Louis, op 6 mei om precies te zijn.
Klopt niet, want toen zat ik toch eg op de Reuzin van Zwartsluis, ergens in de Mediterrannee. Volgens mij was het ergens in 66 of 68, toen ik nog thuis zat. Ze wonnen een wedstrijd en stonden daarna op het stadhuis, met Rotjeknor feestend daaronder. Was dat een Uefa-cup wedstrijd? Zo'n enorme voebbelfanaat ben ik nu ook allang niet meer, maar toen vond ik het een reden om ff naar Rotjeknor te scheuren en een feest was het, zonder gelamstraal van hooligans. De Coolsingel stond zwart van het volk. Nu ook nog regelmatig, maar dat heeft andere redenen :mrgreen:
Louis
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2200
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Rotterdam toen

Bericht door Drentenier »

Klopt niet
Dat klopt wel degelijk wat de Europacup 1 betreft!
En de UEFA-cup was het ook niet want die wonnen ze pas in 1974 (als eerste Nederlandse club).
Dus ik weet niet over welke "cup" jij het hebt maar waarschijnlijk is dat een Nederlands kampioenschap of de beker geweest.
Je mag hieronder dus zelf uitzoeken in welk jaar dat is geweest :wink:
Feyenoord.PNG
Feyenoord.PNG (97.04 KiB) 1322 keer bekeken
Groet,
Hans
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Rotterdam toen

Bericht door peelander »

En dan wordt de wereldbeker ook nog genoemd in het overzicht van Hans. Weten jullie het nog??? De loeiharde schuiver van Joop van Daele, die van het brilletje 😉😀😀.
Groeten
Jan van der Pluijm
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Rotterdam toen

Bericht door Sparks316 »

Ik weet wel bijna zeker dat het in 65, 66, 67 of 68 geweest moet zijn. En 65 is daarvan nog het meest onwaarschijnlijk. Het zou dus best wel eens die Intertoto geweest kunnen zijn. In elk geval reden voor een feessie.
En over de loei van van Daele, was het nou Treytel of Eddie P.G. die een keer bij een uittrap een meeuw uit de lucht knalde?
Louis


Plaats reactie