Smit & Co
Re: Smit & Co
Mooi overzicht Robert !.
Dank hiervoor.
m.v.g., Roy
Dank hiervoor.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
-
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 09 jun 2013 12:45
- Locatie: London, UK
Re: Smit & Co
Dag Roy,
Ze dateren dan wel van 1972, maar ze zouden ook nu nog modern er uit zien. Het hele design was de tijd ver vooruit. Daar kun je niets van zeggen.
De twee zouden tegenwoordig wel meer pk's hebben gehad, maar die mogelijkheid was er toen nog niet natuurlijk.
Maar het zijn zekers gave scheepjes! Compliment aan de ontwerper(s) / Smit / Bodewes!
vriendelijke groet,
Robert
Ze dateren dan wel van 1972, maar ze zouden ook nu nog modern er uit zien. Het hele design was de tijd ver vooruit. Daar kun je niets van zeggen.
De twee zouden tegenwoordig wel meer pk's hebben gehad, maar die mogelijkheid was er toen nog niet natuurlijk.
Maar het zijn zekers gave scheepjes! Compliment aan de ontwerper(s) / Smit / Bodewes!
vriendelijke groet,
Robert
Re: Smit & Co
I'm new to this site and am wondering if anyone has photo of the following towage by L Smit tug ZWARTE ZEE (4)?
Departure Date: August or September 1967
Tow Origin: her ship's agent, Biehl & Co., arranged initially for berth at or nearby "foot of Canal Street" in port of New Orleans, Louisiana, U.S.A. Later, tug proceeded South towards Gulf of Mexico at mouth of Mississippi River to rendezvous with and make up to (connect with) her tow.
Tow Destination: Bass Strait, Australia. Not sure where, exactly, her tow was released; i.e. whether it was in Tamar River, Tasmania, or in Victoria, say near Barry Beach, or 90 Mile Beach, or Port Welshpool.
Arrival Date: unknown. This would be a 100 plus day towage assuming 6 knots SOA and a bunkers call in South Africa (Cape Town or Port Elizabeth)
Tow Description: two units, tandem towed: (a) first unit believed to be INGRAM DERRICK BARGE 3, and (b) second unit believed to be "stack pack", (i.e. two piggy backed flat deck cargo barges with two AHTs atop [EILEEN B INGRAM and PHILLIP F INGRAM, Bangalore torpedoes, and misc. deck cargo])
Tow Owners: Ingram Contractors Australia Pty. Ltd. as installation contractor to Esso Australia for purposes of installing Barracouta platform and succeeding structures and associated pipelines in Bass Strait.
Departure Date: August or September 1967
Tow Origin: her ship's agent, Biehl & Co., arranged initially for berth at or nearby "foot of Canal Street" in port of New Orleans, Louisiana, U.S.A. Later, tug proceeded South towards Gulf of Mexico at mouth of Mississippi River to rendezvous with and make up to (connect with) her tow.
Tow Destination: Bass Strait, Australia. Not sure where, exactly, her tow was released; i.e. whether it was in Tamar River, Tasmania, or in Victoria, say near Barry Beach, or 90 Mile Beach, or Port Welshpool.
Arrival Date: unknown. This would be a 100 plus day towage assuming 6 knots SOA and a bunkers call in South Africa (Cape Town or Port Elizabeth)
Tow Description: two units, tandem towed: (a) first unit believed to be INGRAM DERRICK BARGE 3, and (b) second unit believed to be "stack pack", (i.e. two piggy backed flat deck cargo barges with two AHTs atop [EILEEN B INGRAM and PHILLIP F INGRAM, Bangalore torpedoes, and misc. deck cargo])
Tow Owners: Ingram Contractors Australia Pty. Ltd. as installation contractor to Esso Australia for purposes of installing Barracouta platform and succeeding structures and associated pipelines in Bass Strait.
- b-bootsman
- Berichten: 4995
- Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57
Re: Smit & Co
Hello dxbBob.
This the only photo i could find. Greetings Bob.V.
Foto even gedraaid, Jinny
This the only photo i could find. Greetings Bob.V.
Foto even gedraaid, Jinny
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Re: Smit & Co
Hoi Bob.
Even de vrijheid genomen om je geplaatste plaatje te draaien.
Gr. Koos
NB: Plaatje maar weer weggehaald want het eerder op de kop geplaatste plaatje schijnt opeens weer met beide voeten op de grond bekeken te kunnen worden.
Even de vrijheid genomen om je geplaatste plaatje te draaien.
Gr. Koos
NB: Plaatje maar weer weggehaald want het eerder op de kop geplaatste plaatje schijnt opeens weer met beide voeten op de grond bekeken te kunnen worden.
-
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: Smit & Co
Hoelang duurde zo'n reisje wij baalden al als we een oversteek maakten van Lissabon naar Recife van
9 dagen
9 dagen
- b-bootsman
- Berichten: 4995
- Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57
Re: Smit & Co
Hallo Allemaal.
Bedankt voor het rechtzetten van de foto ik had het zelf ook geprobeerd,
maar het lukte me niet
Wel op mijn eigen computer maar toen ik hem verstuurde stond hij weer op z'n kop.
Jaap dat reisje duurde twee maanden
Groet Bob.V.
Bedankt voor het rechtzetten van de foto ik had het zelf ook geprobeerd,
maar het lukte me niet
Wel op mijn eigen computer maar toen ik hem verstuurde stond hij weer op z'n kop.
Jaap dat reisje duurde twee maanden
Groet Bob.V.
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Re: Smit & Co
Daar heb je moderators voor Bob...
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Re: Smit & Co
Dat is als ik het goed bereken toch nog zo'n dikke 6 mijl per uur.Jaap dat reisje duurde twee maanden
Groet Bob.V.
Ook leuk voor het mijlengeld
Hennie
keep on ringing the bells
Re: Smit & Co
Zie vorige pagina:
See previous page:
ZWARTE ZEE
17-7-1967 bij N.V. Machinefabriek & Scheepswerf Boele, Bolnes voor onderhoud.
7/17/1967 at N.V. Machinefabriek & Scheepswerf Boele, Bolnes for maintenance.
21-7-1967 proefvaart.
7/22/1967 test run.
22-7-1967 naar New Orleans.
7/22/1967 to New Orleans.
21-9-1967 van New Orleans naar Welshpool (Victoria) bij Melbourne, Australia
met een kraanbak en 2 op elkaar geplaatste pontons.
9/21/1967 from New Orleans to Welshpool (Victoria) near Melbourne, Australia
with a crane basin and 2 superimposed pontoons.
1-12-1967 te Portland, Victoria, Australia.
12/1/1967 in Portland, Victoria, Australia.
Ter verduidelijking:de datum op de afbeelding, is de datum van plaatsing van de afbeelding.
Is voor mij wat makkelijker om terug te zoeken.
For clarification: the date on the image is the date of placement of the image.
Is a bit easier for me to look back.
See previous page:
ZWARTE ZEE
17-7-1967 bij N.V. Machinefabriek & Scheepswerf Boele, Bolnes voor onderhoud.
7/17/1967 at N.V. Machinefabriek & Scheepswerf Boele, Bolnes for maintenance.
21-7-1967 proefvaart.
7/22/1967 test run.
22-7-1967 naar New Orleans.
7/22/1967 to New Orleans.
21-9-1967 van New Orleans naar Welshpool (Victoria) bij Melbourne, Australia
met een kraanbak en 2 op elkaar geplaatste pontons.
9/21/1967 from New Orleans to Welshpool (Victoria) near Melbourne, Australia
with a crane basin and 2 superimposed pontoons.
1-12-1967 te Portland, Victoria, Australia.
12/1/1967 in Portland, Victoria, Australia.
Ter verduidelijking:de datum op de afbeelding, is de datum van plaatsing van de afbeelding.
Is voor mij wat makkelijker om terug te zoeken.
For clarification: the date on the image is the date of placement of the image.
Is a bit easier for me to look back.
Grtn @Allen