Rederij Amsterdam
Re: Rederij Amsterdam
Hoi Paul,
En hier nog een afbeelding van hetzelfde schip "Amstelkroon" in soortgelijke omstandigheid.
Nu wat uit een verdere hoek met wat zg. atmosfeer vervuilers op de voorgrond.
Gr. Koos
En hier nog een afbeelding van hetzelfde schip "Amstelkroon" in soortgelijke omstandigheid.
Nu wat uit een verdere hoek met wat zg. atmosfeer vervuilers op de voorgrond.
Gr. Koos
- Bijlagen
-
- Amstelkroon (017).jpg (113.77 KiB) 2524 keer bekeken
Re: Rederij Amsterdam
en hier nog een paar keer, ook met de vermelding van de stranding...
- Bijlagen
-
- Amstelkroon.jpg (38.68 KiB) 2457 keer bekeken
-
- amstelkroon_b.jpg (40.07 KiB) 2457 keer bekeken
-
- Amstelkroon-FSOBNXF6.jpg (144.35 KiB) 2457 keer bekeken
Oost, west...ook best
Re: Rederij Amsterdam
Prachtig plaatje.
De boer melkt nog met de hand en achter zijn rug worden prachtige schepen gebouwd.
Nu worden de koeien door robots gemolken en zulke schepen bouwen we niet meer.
De boeren zijn er nog, de scheepsbouwers is het slechter gegaan...
De boer melkt nog met de hand en achter zijn rug worden prachtige schepen gebouwd.
Nu worden de koeien door robots gemolken en zulke schepen bouwen we niet meer.
De boeren zijn er nog, de scheepsbouwers is het slechter gegaan...
Re: Rederij Amsterdam
De bulkcarriër Amstelhof werd op 15 februari 1964 opgeleverd door de werf van Verolme in Cork, Ierland.
Met een mooie Verolme MAN-dieselmotor 2t 9 cilinders 700x1200.
Het schip is direct vanaf de oplevering de reis op gegaan naar Brits-Columbia via het Panamakanaal.
Bij de eerste binnenkomst in de thuishaven Amsterdam, pas een dikke 21 maanden later, werd het bij de IGMA in de Vlothaven alsnog begroet met de waterspuiten van een Havendienst-boot.
Groet, Paul G.
Met een mooie Verolme MAN-dieselmotor 2t 9 cilinders 700x1200.
Het schip is direct vanaf de oplevering de reis op gegaan naar Brits-Columbia via het Panamakanaal.
Bij de eerste binnenkomst in de thuishaven Amsterdam, pas een dikke 21 maanden later, werd het bij de IGMA in de Vlothaven alsnog begroet met de waterspuiten van een Havendienst-boot.
Groet, Paul G.
Re: Rederij Amsterdam
Rederij Amsterdam "Amstelhof"
- Bijlagen
-
- Amstelhof.jpg (104.2 KiB) 1774 keer bekeken
-
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 31 dec 2004 18:07
Re: Rederij Amsterdam
Ja, dat klopt, op 13 mei 1964.
Groeten
Evert Sikkema
Groeten
Evert Sikkema
Re: Rederij Amsterdam
Ik heb me altijd afgevraagd hoeveel vermogen er in die kleine sleepbootjes van Bates stond.
Naar mij gevoel zijn het achterlijk kleine slepertjes !. Hoe moet dat met assistentie verlenen bij harde wind ?.
m.v.g., Roy
Naar mij gevoel zijn het achterlijk kleine slepertjes !. Hoe moet dat met assistentie verlenen bij harde wind ?.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Rederij Amsterdam
Geen idee hoeveel er in stond, maar het waren (zoals ik ze noem) Amerikaanse jankmotoren, zoals Caterpillar, maar vooral GM en Detroit...
...en als ik me het geluid weer even voor oren haal, gok ik in retro-audio op Detroit's...
En zoals we (bijna) allemaal weten: die ingewikkelde Detroits kunnen behoorlijk wat pit in hun kleine dondertjes hebben....
Maar ik moet zeggen: de 3 x dat ik in V ben geweest was het in alle gevallen bewolkt en/of miezerig...maar altijd zga windstil...en ik heb maar 1 x aan dek mee kunnen kijken bij het meren... Weer, zoals ook op deze foto's....
Het waren iig wel snorduwende- en golftrekkende vermogens in die bootjes...
...en als ik me het geluid weer even voor oren haal, gok ik in retro-audio op Detroit's...
En zoals we (bijna) allemaal weten: die ingewikkelde Detroits kunnen behoorlijk wat pit in hun kleine dondertjes hebben....
Maar ik moet zeggen: de 3 x dat ik in V ben geweest was het in alle gevallen bewolkt en/of miezerig...maar altijd zga windstil...en ik heb maar 1 x aan dek mee kunnen kijken bij het meren... Weer, zoals ook op deze foto's....
Het waren iig wel snorduwende- en golftrekkende vermogens in die bootjes...
Oost, west...ook best
Re: Rederij Amsterdam
Bedankt voor je reactie Jan.
En ik maar denken dat ik de enige was die genoemde Yankee bromvliegen jankmotoren noemde.
In het Weekblad Schuttevaer heb ik jaren geleden een schipper die Cat. motoren opgevoerde shovel motoren noemde. Zelf zou ik het wegenbouwmotoren met hoogmoedswaanzin willen noemen. Voor de goede orde, ik heb het niet over de kwaliteit vaan deze motoren. dat zit wel goed, maar gaan wel een stuk korter mee dan medium speed of zelfs langzaam draaiende karren. Maar goed, dat schijnt voor kleine schepen of schepen met een lage inbouwhoogte bijna volledig uit de tijd te zijn.
Okay, nu nog even het echte vermogen van die Vancouveriaanse bromvliegen.
m.v.g., Roy
En ik maar denken dat ik de enige was die genoemde Yankee bromvliegen jankmotoren noemde.
In het Weekblad Schuttevaer heb ik jaren geleden een schipper die Cat. motoren opgevoerde shovel motoren noemde. Zelf zou ik het wegenbouwmotoren met hoogmoedswaanzin willen noemen. Voor de goede orde, ik heb het niet over de kwaliteit vaan deze motoren. dat zit wel goed, maar gaan wel een stuk korter mee dan medium speed of zelfs langzaam draaiende karren. Maar goed, dat schijnt voor kleine schepen of schepen met een lage inbouwhoogte bijna volledig uit de tijd te zijn.
Okay, nu nog even het echte vermogen van die Vancouveriaanse bromvliegen.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................