Containerschepen
Re: Containerschepen
Het is niet zeker dat we daar met nostalgie naar terugkijken dat doen we toch niet altijd alleen al omdat iets op een gegeven moment oud is?Hoelang zal het duren voor dit ook weer een oldtimer is, waar we nostalgisch naar terug kijken?
groeten
Neem bv. die minischeepjes uit de jaren 60/70, kijken we daar met nostalgie naar terug? Ik niet !
Re: Containerschepen
Als je die MINI scheepjes op zee tegen kwam kon je je ogen niet geloven !.
Dat was iets in de trant van; Dekkranen hoe kunnen jullie drijvend blijven. Laat staan varen...…………..
m.v.g., Roy
Dat was iets in de trant van; Dekkranen hoe kunnen jullie drijvend blijven. Laat staan varen...…………..
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Containerschepen
In Belgie hadden ze ook van die vreemde schepen...
Ik weet niet meer of ze voor Bell-lines voeren, die paarse schepen waren ook nog apart...kom ik zo op terug...
Maar die Belgische schepen, khv, hadden een gigantische opbouw achterop: 4 a 5 verdiepingen.
Maar: elke verdieping was maar 1 hut, met alleen een buitentrap ! Dus die schepen zagen er niet uit ! Staat me verder bij dat het ook rondom knikspant-bouw was, zoals later ook op een paar schepen (Altappen, Silvia, Suzanna, ed) van Noordlijn/Equator was toegepast....
Maar die Bell-schepen hadden ook maar een kleine, hoge opbouw op die paarse schepen staan.
Die hadden een bouwsysteem bedacht waarbij schepen werden gebouwd zonder opbouw: die werd van het oude schip losgeschroefd, en de stekkers getrokken, op het nieuwbouwschip vastgeschroefd en stekkers aangesloten, en de bemanning hoefde bij wijze van spreken de hut niet eens uit
Een vreemd gezicht: je keek zó onder de opbouw door.
Ik weet niet meer of ze voor Bell-lines voeren, die paarse schepen waren ook nog apart...kom ik zo op terug...
Maar die Belgische schepen, khv, hadden een gigantische opbouw achterop: 4 a 5 verdiepingen.
Maar: elke verdieping was maar 1 hut, met alleen een buitentrap ! Dus die schepen zagen er niet uit ! Staat me verder bij dat het ook rondom knikspant-bouw was, zoals later ook op een paar schepen (Altappen, Silvia, Suzanna, ed) van Noordlijn/Equator was toegepast....
Maar die Bell-schepen hadden ook maar een kleine, hoge opbouw op die paarse schepen staan.
Die hadden een bouwsysteem bedacht waarbij schepen werden gebouwd zonder opbouw: die werd van het oude schip losgeschroefd, en de stekkers getrokken, op het nieuwbouwschip vastgeschroefd en stekkers aangesloten, en de bemanning hoefde bij wijze van spreken de hut niet eens uit
Een vreemd gezicht: je keek zó onder de opbouw door.
Oost, west...ook best
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Containerschepen
Van de MINI schepen maar weer naar de 'grote jongens' en een nieuwe. De laatste uit een serie van 11
midden dit jaar opgeleverd.
+ Hamburg
+
EVER GOVERN 2019 Gebouwd bij Imabari Shipbuilding Co. Ltd Japan
Dwt 199.700t
L.o.a. 400mtr
Br. 58.8mtr
Teu cap.: 20.224 Teu
+ te Rotterdam ??
+
midden dit jaar opgeleverd.
+ Hamburg
+
EVER GOVERN 2019 Gebouwd bij Imabari Shipbuilding Co. Ltd Japan
Dwt 199.700t
L.o.a. 400mtr
Br. 58.8mtr
Teu cap.: 20.224 Teu
+ te Rotterdam ??
+
Re: Containerschepen
Neen, hier kan ik geen Rotterdam van maken.
De K.R.V.E. vaart met andere bootjes en andere kleuren.
m.v.g., Roy
De K.R.V.E. vaart met andere bootjes en andere kleuren.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Containerschepen
Er werd gesuggereerd van Rotterdam, maar is het dus niet.geen Rotterdam
+ Hier bij vertrek Itapoa (sao francisco do sul sc) naar itaguai (rj)
+
MAERSK LABREA 2013 Gebouwd bij Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd - Geoje - South Korea
Dwt 99798t L.o.a. 299mtr Br. 45mtr
Ze is een zus van de MAERSK LANCO
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Containerschepen
MAASTRICHT MAERSK 2019 Gebouwd bij Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd South Korea voor AP Möller
Dwt 210.019t L.o.a. 399mtr Br. 58.6mtr Cont cap.: 20.568 TEU
Ze is de laatste uit een serie van 11 van de 2nd Generation Triple E class
+ doorsnede van een Triple E Br 59mtr te Okpo - Geoje Island - Busan - South Korea
+
Re: Containerschepen
gezien de lichtblauwe huid boven de waterlijn neem ik aan dat ook dit weer een Maersk-bijbootje wordt....
Ja: bijboot.. ! Hij komt bij de rest van de vloot
Ja: bijboot.. ! Hij komt bij de rest van de vloot
Oost, west...ook best
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Containerschepen
HANJIN ROTTERDAM 2011 Gebouwd bij Hyundai Samho Heavy Industries Co. Ltd - Samho - South Korea
Dwt 102.517t L.o.a. 336mtr Br. 42mtr
In februari 2017 werd Hanjin failliet verklaard. Er werd een nieuw concern - SM LINE - gesticht die 5 Hanjin schepen
overnam, waaronder de HANJIN ROTTERDAM.
In augustus 2017 werd bekend gemaakt dat de verkoop van Hanjin 220 miljoen US$ had opgeleverd.
2% van de totale schuld van het bedrijf van 10.5 Miljard $$$
2017 - SM SAVANNAH
+ +
Re: Containerschepen
MOL Earns AIP for Design of Bow Wind-Shield, Ultra-large Containership
Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL) today announced that, DNV GL issued an Approval In Principle (AIP) to MOL and Samsung Heavy Industries, Co., Ltd. (SHI) for Bow Wind-Shield designed for Ultra-Large Container Carrier on 30th October, 2019. aption: Bow Wind Shield (for illustrative purposes only)
This newly developed Bow Wind-Shield reduces the wind resistance on hull body of while ship is running, and it is expected CO2 reduction up to about 2–4% owing to optimal design for Ultra-Large Container Carrier. This is based on the technology of both company MOL and SHI.
MOL has developed and installed bow wind shield on exiting middle-size containership in 2015, and confirmed CO2 reduction by about 2% in real-running condition in 2017.
Introducing both companies' technology, MOL and SHI have started a joint-development project for the optimal Bow Wind-Shield design for Ultra-Large Container Ship and achieved to a significant level of effect and established a practical structure of Bow Wind-Shield whose technology has been certified as AIP from DNVGL this time.
MOL continually drives ahead with its "ISHIN NEXT - MOL SMART SHIP PROJECT -," develops and introduces new technologies that will reduce vessels' environmental impact and ensure safe operation, and offers safe, reliable transport services.
Source: MOL
Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL) today announced that, DNV GL issued an Approval In Principle (AIP) to MOL and Samsung Heavy Industries, Co., Ltd. (SHI) for Bow Wind-Shield designed for Ultra-Large Container Carrier on 30th October, 2019. aption: Bow Wind Shield (for illustrative purposes only)
This newly developed Bow Wind-Shield reduces the wind resistance on hull body of while ship is running, and it is expected CO2 reduction up to about 2–4% owing to optimal design for Ultra-Large Container Carrier. This is based on the technology of both company MOL and SHI.
MOL has developed and installed bow wind shield on exiting middle-size containership in 2015, and confirmed CO2 reduction by about 2% in real-running condition in 2017.
Introducing both companies' technology, MOL and SHI have started a joint-development project for the optimal Bow Wind-Shield design for Ultra-Large Container Ship and achieved to a significant level of effect and established a practical structure of Bow Wind-Shield whose technology has been certified as AIP from DNVGL this time.
MOL continually drives ahead with its "ISHIN NEXT - MOL SMART SHIP PROJECT -," develops and introduces new technologies that will reduce vessels' environmental impact and ensure safe operation, and offers safe, reliable transport services.
Source: MOL