Her en Der op Tenerife

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door jdbvos »

dit is Mtgn Jama
Als die ook van vulkanische oorsprong is, en die krijgt ooit nog eens een uitbarsting, dan is hij ook de Foetsie Jama….
Ach, hoe klein kan de wereld zijn... :lol: :lol:
Oost, west...ook best

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door jdbvos »

euhhh Gerard...
dit is wel een errug lang weekie……
Alles goed ???
Oost, west...ook best
jago
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 jan 2009 13:34

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door jago »

Gerard,
We hebben nu toch al meer als een "weekje" niets meer van
je gehoord. Ik hoop dat we ons niet verder ongerust hoeven
te maken. en je weer spoedig op Her en Der op Tenerife
terug zien.

Groeten Jaap .
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4840
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Allen »

Tsja, @Gerard
Of hij zit op een plekkie op deze aardkloot waar geen verbinding met het World Wide Web is;
Of hij heeft een virussie op z'n apparaten zodat hij niet op het www kan;
Of er zijn mankementen met z'n apparaten;
Of hij is vrijwillig afgemonsterd van Kombuis;
Of hij is onvrijwillig afgemonsterd van Kombuis.
Monsterboekie uut mien tied.JPG
Monsterboekie uut mien tied.JPG (24.57 KiB) 1127 keer bekeken
Grtn @Allen
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Geep »

Geen bericht..., goed bericht.
Zelfs een ezel kan op Tenerife, her en der, niet in een sloot lopen!
We wachten af!
Vrgr. Geep
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Jinny »

monsterboekje.jpg
monsterboekje.jpg (58.07 KiB) 1053 keer bekeken
Huidig monsterboekje
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Her en Der op Tenerife

Ja hij is er weer/nog, het is wel een erg lang weekje geworden na 24 Oktober toen we een weekje naar Puerto de La Cruz gingen. Mijn verontschuldigingen dat ik zolang niets van me heb laten horen, :oops: maar ik heb af en toe wel mee zitten lezen en weet dus wat er zich af gespeeld heeft. Er zijn verschillende redenen voor mijn afwezigheid, het begon al de eerste dag, er mankeerde wat aan mijn camera, iets met de electric, het lampje wilde niet branden en geen machinistje in de buurt, het zijn net politie agenten, als je ze nodig hebt zijn ze onvindbaar. Nu heb ik wel een camera in mijn smartphone, maar dat ligt me nooit zo lekker, je moet het zo anders vasthouden, nee bevalt me niet, maar ik heb wel wat plaatjes gemaakt natuurlijk, maar niks bizonders. Affijn de tweede dag regende het, en niet zo’n beetje regen, maar een echte Tenerife storm waarbij het water bij bakken uit de hemel valt en wegspoelt, je weet wel, zoals je dat op de TV ziet dat er autos en vuilnis bakken door de straat langs komen drijven,, dus werd het binnen zitten geblazen en dan was het Hotel ook niet wat we gewend waren. De derde dag was dan ook al niet veel beter, maar af en toe was het droog tussen de buien, we zijn toen maar van ellende een regenjas gaan kopen en naar een winkelcentrum gegaan om wat te doen, maar blijkbaar dacht elke andere tourist er ook zo over, want het was er stik druk.Toen we naar huis gingen knapte het op en kwamen dus droog thuis in de zonneschijn.
Verleeden jaar hebben we onder druk van moeder overste maar eens een nieuw bed gekocht, voor mij hoefde het niet, ik sliep best in de oude, maar deze zou dan alle comfort hebben wat ik niet miste maar zei wel, zo gezegt zo gedaan. Maar ik kreeg pijn in mijn rug, alleen maar smorgens als ik uit bed kwam en dan verdween als ik een half uurtje zat met mijn eerste bakkie. Maar het werd er niet beter op dus dacht ik, ga maar eens naar de dokter nadat we terug kwamen van Puerto, Xrays en fotos, je weet hoe dat gaat, en het blijkt dus dat er twee schijven in mijn ruggengraat versleten zijn, dat is ook geen wonder als ik er aan denk hoeveel van die houten luiken ik op de Amstelpark als 15 jarige op heb moeten gooien. Maar goed daar is nu weinig aan te doen, ze zijn versleten. Wel werd me het advies gegeven wat minder tijd aan de PC door te brengen en de dokter schreef wat pilletjes voor, die zouden moeten helpen.
Ik heb die pillen maar een dag in genomen, omdat ik me daarna niet zo goed voelde, vermoeid en lusteloos. Net zo als ik me twee jaar geleeden voelde toen ik door een ander soort tabletten een te zwakke/langzame pols kreeg en gelijk weer goed kwam toen ik met de tabletten stopte, maar dat was deze keer niet zo. De Moeder overste moest Donderdag toch naar de dokter, dus ging ik maar even mee en legde mijn geval maar even aan hem voor en hij zei dat het inderdaad langzaam was. In de kamer ernaast met de zuster een Cardiac test gedaan en toen ik terug kwam bij de dokter zei hij dat hij al een Ambulance besteld had die me naar het Zuid Hospital zou brengen voor observatie, hij ging wel zelf mee.
De observatie in het Zuidhospital was om vast te stellen of de tabletten de oorzaak waren of dat het een meer sinistere oorzaak had. Ondertussen werd daar bloed afgenomen en fotos van mijn hart gemaakt en besloten om mij per ambulance naar het Grote zieken huis in Santa Cruz te sturen voor een mogelijke operatie op Vrijdag. Daar aangekomen meer bloed afgetapt, het is een wonder dat ik nog wat over heb, en meer X-rays enz, maar niks te eeten. Rond de middag kwamen er een paar dokters die me vertelde dat ze later in de middag eenPacemaker aan mijn hart zouden plaatsen, mijn hart was gezond en werkte prima, alleen te langzaam, geen wonder als je in Tenerife woont.
Dr Luis Alvarez Acosta had er 49 minuten voor nodig om dat ding er in te stoppen en weer dicht te naaien, keurig werk, ik had dus plaatselijke narcose en kon dus alles mee maken en kon gelijk weer terug naar mijn kamer en was nog net op tijd voor het avond maal.
Op Zaterdag ochtend werd alles nogmaals geinspecteerd met allemaal prachtige machines, ik was onder de indruk en mocht smiddags weer naar huis met een stapel papieren onder mijn andere arm.Het bleek dus dat hier in Spanje een wet is die voorschrijft dat als je een pacemaker krijgt, je rijbewijs word ingetrokken, maar er is ook een formulier bij waarmee je na twee weken (voor een gewone auto) een nieuw rijbewijs kan aan vragen.
Na een week moest ik weer terug komen in het ziekenhuis om de stitches te verwijderen, de wond was prima geheeld. Toen werd ik naar een andere kamer gebracht, naar een dame zat, gekleed in een nauwe leeren broek en een nog nauwer truitje,( volgens mij had ik toen die Pacemaker helemaal niet meer nodig), zei gaf me een kaartje, in Spaans en Engels die ik b.v. op het vliegveld aan de veiligheidsdienst moet vertonen, want ik mag niet door de scanner, op de kaart staat ook wat te doen als ik naar een ziekenhuis moet bij b.v. een ongeluk.
Toen begon ze een machine uit te pakken, met een heel ingewikkelt verhaal, maar het blijkt dus dat de Pacemaker gedurende de dag data verzamelt over het gedrag van mijn hart en deze snachts via bluetooth doorgeeft aan deze machine, wat dus een zender is en het doorgeeft aan het ziekenhuis in Santa Cruz en dan praten ze over Big Brother? Ik had verleden week een dokter aan de telefoon van Santa Cruz die me vertelde dat de Pacemaker prima werkte en dat mijn hart goed was.
Ondertussen heb ik na een medische keuring ook mijn rijbewijs weer terug en na dit alles is de pijn in mijn rug er nog steeds. Maar ik neem mijn petje af voor de Spaanse gezondheids zorg, alles was tot in perfektie en kon niet beter. In Februarie moet ik terugkomen voor inspektie maar ondertussen gaat alles gewoon door zonder pillen.
Zo nu kan ik me weer wat wijden aan Kombuispraat, maar niet te veel want dat is niet goed voor de rug. :roll:

Puerto de La Cruz op 27 Oktober 2019

Afbeelding

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door rspeur »

Maak er toch maar wat moois van Gerard!
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Ik dacht al''waar blijft ie'',en nu zie ik dat je een ''backup generator'' ingeschoren hebt.Ook daar valt mee te leven.Dus wens ik JOU en familie ''Prettige Feestdagen vanuit een opwermend zuid Brasil. Mart.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4840
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Allen »

@Gerard welkom thuus hier in de Kombuis.

Wat die langzame hartslag betreft, ik weet niet hoe langzaam/traag jouw hartslag was,
maar ik kan erover meepraten.

Het apparaatje van mij geeft 47/48 per minuut.
In rust 44/45 klappen per minuut.
Volgens de cardio zijn dat best krachtige klappies.
Maar gevaarlijk; nee zolang de kalppies maar niet onder 40/42 komen.
EN ik leef er al jaren mee, ofwel 'kben er mee geboren. 💕

@Gerard, doe heanig an. (doe rustig aan)
Grtn @Allen


Plaats reactie