Zware-Lading Schepen.
- Jan Sprong
- Berichten: 1547
- Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
- Locatie: Hoorn
Re: Zware-Lading Schepen.
Prachtige foto's van het zware ladingschip XIN GUANG HUA en het achterschip van MAERSK.
Groet,Jan
Groet,Jan
Re: Zware-Lading Schepen.
Tja, aan de foto's mankeert niets.
Mare, we hebben inmiddels genoeg zware ladingschepen in China laten bouwen, dat ze het kunstje goed geleerd hebben...……………
Het begon met containerkranen met eigen schepen te vervoeren, ( beide categorieën inmiddels ook in China geproduceerd ), en nu ook het afzinkbare gebeuren. Goed zo, er moeten nog veel meer Nederlandse en andere westerse innovaties naar Rood China gebracht worden. Kunnen wij onze hele maak industrie fijn opdoeken...………….
m.v.g., Roy
Mare, we hebben inmiddels genoeg zware ladingschepen in China laten bouwen, dat ze het kunstje goed geleerd hebben...……………
Het begon met containerkranen met eigen schepen te vervoeren, ( beide categorieën inmiddels ook in China geproduceerd ), en nu ook het afzinkbare gebeuren. Goed zo, er moeten nog veel meer Nederlandse en andere westerse innovaties naar Rood China gebracht worden. Kunnen wij onze hele maak industrie fijn opdoeken...………….
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Zware-Lading Schepen.
Zoiets Roycontainerkranen met eigen schepen te vervoeren
+ Nog een ander type
+
HHL VALPARAISO 2010 Gebouwd bij Hudong Zhonghua Shipbuilding Co. Ltd - Shanghai - China
2010 - Gebouwd als BULUGA BREMEN
2011 - HHL VALPARAISO
2018 - TREASURE ONE
2019 - ZEA GOLD
Ook weer Chinees product.
Vraag:
Worden er eigenlijk in Nederland nog wel schepen van groot formaat gebouwd?
Re: Zware-Lading Schepen.
Neen hoor, niet eentje meer.
Als er al een flink schip gebouwd wordt, lees voor de Kon. Marine, wordt het casco in Roemenië gebouwd en voor afbouw naar Vlissingen gesleept.
Tja, Damen heeft in Nederland alle grote werven opgekocht en daar worden alleen maar verbouwingen en onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd.
Ach ja, de dollars komen toch wel in het laatje en intussen blijft de scheepsbouw klagen dat er geen vaklui meer te krijgen zijn...………
By the way, het I.H.C. concern flikt hetzelfde hoor !. Tekeningen de grens over en later zie je dezelfde schepen, buiten de Nederlandse opdrachtgevers om, op de markt verschijnen. . Goed gedaan jochie zou wijlen komiek Rijk de Gooier gezegd hebben.
Cornelis Verolme had het al voorspeld toen de Nederlandse reders grote orders in Japan gingen plaatsen. Hierna kwam Zuid Korea op, in hun Kielzog Singapore en nu Rood China toch wel. Nu laat ik even de relatief kleine orders in b.v. Vietnam en Indonesië maar even gemakshalve buiten beschouwing.
Vergeet ook even niet dat voor de binnenvaart de casco's, gestapeld op grote schepen, bij bosjes in R'dam aankomen om hier afgebouwd te worden. In de Waalhaven worden ze achter elkaar met een drijvende bok in het water gezet. Of het nu een duwboot of vrachtschip is, het maakt niet uit.
Uit Polen en Roemenië b.v. komen ook casco's van sleepboten en rivier cruiseschepen bij bosjes naar Nederland om hier afgebouwd te worden.
Tegen de markt in doen de scheepswerven in het noorden van het land het nog goed, maar tegen welke prijzen ?.
Goed, weer even genoeg gal en zuur gespuid.
Toch, m.v.g., Roy
Als er al een flink schip gebouwd wordt, lees voor de Kon. Marine, wordt het casco in Roemenië gebouwd en voor afbouw naar Vlissingen gesleept.
Tja, Damen heeft in Nederland alle grote werven opgekocht en daar worden alleen maar verbouwingen en onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd.
Ach ja, de dollars komen toch wel in het laatje en intussen blijft de scheepsbouw klagen dat er geen vaklui meer te krijgen zijn...………
By the way, het I.H.C. concern flikt hetzelfde hoor !. Tekeningen de grens over en later zie je dezelfde schepen, buiten de Nederlandse opdrachtgevers om, op de markt verschijnen. . Goed gedaan jochie zou wijlen komiek Rijk de Gooier gezegd hebben.
Cornelis Verolme had het al voorspeld toen de Nederlandse reders grote orders in Japan gingen plaatsen. Hierna kwam Zuid Korea op, in hun Kielzog Singapore en nu Rood China toch wel. Nu laat ik even de relatief kleine orders in b.v. Vietnam en Indonesië maar even gemakshalve buiten beschouwing.
Vergeet ook even niet dat voor de binnenvaart de casco's, gestapeld op grote schepen, bij bosjes in R'dam aankomen om hier afgebouwd te worden. In de Waalhaven worden ze achter elkaar met een drijvende bok in het water gezet. Of het nu een duwboot of vrachtschip is, het maakt niet uit.
Uit Polen en Roemenië b.v. komen ook casco's van sleepboten en rivier cruiseschepen bij bosjes naar Nederland om hier afgebouwd te worden.
Tegen de markt in doen de scheepswerven in het noorden van het land het nog goed, maar tegen welke prijzen ?.
Goed, weer even genoeg gal en zuur gespuid.
Toch, m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Zware-Lading Schepen.
Gooi en smijt werk in Verweggistan en voorlopig het betere vakwerk nog hier, toch Roy.
Groeten
Jan van der Pluijm
Groeten
Jan van der Pluijm
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Zware-Lading Schepen.
De XIN GUANG HUA hier nog een keer.
Nu met aan dek de CHIPOL TAIHU (2015) gebouwd bij Jiangsu New Yangzijiang Shipbuilding Co. Ltd -JingJiang- China
voor Chipolbrok Shanghai
Dwt 36.880t L.o.a. 188mtr Br. 27mtr
Deze laatste had lading voor Santos en heeft daar gelost.
Maar nu met motor storing en aan boord genomen van de XIN GUNAG HUA liggen ze al enige tijd ten anker bij Ilha Bella (SP)
+ +
Nu met aan dek de CHIPOL TAIHU (2015) gebouwd bij Jiangsu New Yangzijiang Shipbuilding Co. Ltd -JingJiang- China
voor Chipolbrok Shanghai
Dwt 36.880t L.o.a. 188mtr Br. 27mtr
Deze laatste had lading voor Santos en heeft daar gelost.
Maar nu met motor storing en aan boord genomen van de XIN GUNAG HUA liggen ze al enige tijd ten anker bij Ilha Bella (SP)
+ +
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Zware-Lading Schepen.
Kom nog even terug op de CHIPOL TAIHU. Die lag boomstammen te laden in Rio Grande, waar de problemen met de voortstuwing
begonnen. Ze werd vandaar naar Ilha Bella gesleept.
Waar ze aan boord werd genomen van de XIN GUANG HUA. Die werd hiervoor 27mtr!! afgezonken.
Intussen zijn ze beiden met hun ladingen onderweg naar het verre oosten (China).
Hierbij nog wat foto materiaal.
+
begonnen. Ze werd vandaar naar Ilha Bella gesleept.
Waar ze aan boord werd genomen van de XIN GUANG HUA. Die werd hiervoor 27mtr!! afgezonken.
Intussen zijn ze beiden met hun ladingen onderweg naar het verre oosten (China).
Hierbij nog wat foto materiaal.
+
- Jan Sprong
- Berichten: 1547
- Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
- Locatie: Hoorn
Re: Zware-Lading Schepen.
Mooie reportage van XIN GUANG met daarop de CHIPOL TAIHO,mooi afgekeken van diverse uitvoeringen van Hollands materiaal.
Groet,Jan
Groet,Jan
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Zware-Lading Schepen.
Hier nog wat oud Hollands materiaal
DOCK EXPRESS 12 1979 gebouwd bij Verolme - Heusden - voor Dock Express Shipping
Dwt 10.673t
L.o.a. 160 mtr
Br. 27 mtr
1987 naar Dockwise
2009 SKY TETHYS (Cemtrans Ocean Shipping Logistic Group - Hong Kong China))
2014 juni B.U. te Bangladesh
+DOCK EXPRESS 12 1979 gebouwd bij Verolme - Heusden - voor Dock Express Shipping
Dwt 10.673t
L.o.a. 160 mtr
Br. 27 mtr
1987 naar Dockwise
2009 SKY TETHYS (Cemtrans Ocean Shipping Logistic Group - Hong Kong China))
2014 juni B.U. te Bangladesh
Re: Zware-Lading Schepen.
Gisteravond ook naar de docu op Discovery (of NatGeo) gekeken ?
Bleek toch duidelijk uit dat ze dáár "het" hebben uitgevonden, incluis de dieselelectrische aandrijving en de verstelbare schroef....
En nóg een fenomeen dat ze daar hebben ontdekt: water geeft minder weerstand dan een snelweg, zodat afstoppen van een schip vele malen moeilijker is dan het afstoppen van een auto. Om dat tóch te kunnen werd het omkeren van de stuwkracht bedacht.....
Uitstekende docu ! Tenenkrommend !
En ja ! Alles wordt nu dáár gemaakt....
De regering hier heeft in haar wijsheid besloten dat NL géén maak-land is, maar een design-land.... Op die manier kun je het allemaal op de juiste wijze "managen", zonder lastig te worden gevallen door hogeloneneisende werkende klasse...
De huizenbouw is daarin het laatste voorbeeld. In de jaren 80 werd elk jaar de gemeentelijke bouwgrondprijs verdubbeld, zodat kalm aan er steeds meer geld binnenkwam door a: verkoop en b: onroerend goed (zoals dat toen nog heette) belasting.
Die tactiek werd steeds verder doorgezet, en als laatste slag het traiteren en zelfs stopzetten van de bouw, allemaal ter meerdere eer en glorie van het opdrijven van de prijzen, en dus de belastingen...
Alleen waren ze vergeten dat op een gegeven moment er tóch eens weer gebouwd moet gaan worden... Alleen zijn die bedrijven er niet meer, en zeker de toeleveringsbedrijven niet meer.... Maar geen nood: die managet de overheid wel in het buitenland: het voormalige Oostblok heeft een leger aan hoog gekwalificeerde bouwvakkers, en de toelevering komt allemaal uit China. Kan de overheid weer lekker "managen" in design-land, waar je inmiddels minimaal tweeverdiener moet zijn om úberhaupt een ton kunt lenen om een 40m2-huis van 5 ton te kunnen kopen...
We kunnen nou eenmaal niet allemaal geld verdienen aan huizen...je bent tenslotte niet een vriendje van de regeringen, of hun investeerders, of lid van een koningshuis...
Vanochtend ook weer op het NLse nieuws.... een hardwerkende manager in z'n Tesla twv een ton: Goedemorruguh allemaal: it's a Beautiful day !
Bleek toch duidelijk uit dat ze dáár "het" hebben uitgevonden, incluis de dieselelectrische aandrijving en de verstelbare schroef....
En nóg een fenomeen dat ze daar hebben ontdekt: water geeft minder weerstand dan een snelweg, zodat afstoppen van een schip vele malen moeilijker is dan het afstoppen van een auto. Om dat tóch te kunnen werd het omkeren van de stuwkracht bedacht.....
Uitstekende docu ! Tenenkrommend !
En ja ! Alles wordt nu dáár gemaakt....
De regering hier heeft in haar wijsheid besloten dat NL géén maak-land is, maar een design-land.... Op die manier kun je het allemaal op de juiste wijze "managen", zonder lastig te worden gevallen door hogeloneneisende werkende klasse...
De huizenbouw is daarin het laatste voorbeeld. In de jaren 80 werd elk jaar de gemeentelijke bouwgrondprijs verdubbeld, zodat kalm aan er steeds meer geld binnenkwam door a: verkoop en b: onroerend goed (zoals dat toen nog heette) belasting.
Die tactiek werd steeds verder doorgezet, en als laatste slag het traiteren en zelfs stopzetten van de bouw, allemaal ter meerdere eer en glorie van het opdrijven van de prijzen, en dus de belastingen...
Alleen waren ze vergeten dat op een gegeven moment er tóch eens weer gebouwd moet gaan worden... Alleen zijn die bedrijven er niet meer, en zeker de toeleveringsbedrijven niet meer.... Maar geen nood: die managet de overheid wel in het buitenland: het voormalige Oostblok heeft een leger aan hoog gekwalificeerde bouwvakkers, en de toelevering komt allemaal uit China. Kan de overheid weer lekker "managen" in design-land, waar je inmiddels minimaal tweeverdiener moet zijn om úberhaupt een ton kunt lenen om een 40m2-huis van 5 ton te kunnen kopen...
We kunnen nou eenmaal niet allemaal geld verdienen aan huizen...je bent tenslotte niet een vriendje van de regeringen, of hun investeerders, of lid van een koningshuis...
Vanochtend ook weer op het NLse nieuws.... een hardwerkende manager in z'n Tesla twv een ton: Goedemorruguh allemaal: it's a Beautiful day !
Oost, west...ook best