Containerschepen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Containerschepen

Bericht door Koos » 14 nov 2019 14:40

Begrijp hieruit dat 2 van de div. classificatie buro's tw. DNV en GL goedkeuring hebben verleend voor de toepassing van een dergelijke
"Bow Wind Shield " uitvoering
Zullen waarschijnlijk de zg. "Huis Classificatie Bureau's zijn waar de beide rederijen hun schepen bij hebben ondergebracht.
Echter lijkt mij dit niets nieuws, want dacht toch al diverse keren op dit forum schepen zien voorbij komen die ook al waren uitgevoerd met een dergelijke minder windgevoelige constructie.
Tja, en dat minder hoekige-, en meer ronde vervloeiende constructies minder weerstand teweeg brengen, dat weet de bakker hier op de hoek ook al een tijdje.
En uiteraard zal dit besparing in brandstof (onder gelijke omstandigheden) teweeg brengen met de daaruit voortvloeiende vermindering van het inmiddels al te pas en te onpas gebezigde, maar het niet meer uit de maatschappij weg te denken "noemer woord" "Uitstoot".
Denkelijk heeft het te maken met het feit dat de beide Classificatie's dit nu toe laten passen op de grotere schepen waar dat dan blijkbaar nog niet werd toegestaan getuige het gegeven dat nu specifiek wordt genoemd "Ultra Large Container Carrier".
Maar blijf erbij dat het ontwerp in geen geval hagelnieuw is .
Gr. Koos
Laatst gewijzigd door Koos op 14 nov 2019 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.


roy
Berichten: 11640
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Containerschepen

Bericht door roy » 14 nov 2019 16:44

Ja en dat ze het ontwerp ook nog eens zonder dek er op getekend hebben.
Hebben ze al uitgerekend hoeveel cuub / ton water in dat gat gaat staan ?.
Ja, ja, het zal wel weer afgedaan worden dat het een "voorlopig" ontwerp is. :roll: :wink:

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................

Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 593
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Containerschepen

Bericht door Jinny » 14 nov 2019 16:55

Voldoende gaten eronder zodat het water dat erin komt weg kan vloeien..
En als het er een keer afbeukt, wel, dan gaan we wat minder hard...
Een vrouw is van nature een Engel.
En als je haar haar vleugels afneemt, dan vliegt ze wel verder op haar bezem..
Eigen schuld.

roy
Berichten: 11640
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Containerschepen

Bericht door roy » 14 nov 2019 17:28

Ja, dat klopt als een bus Jinny.
Mare, op de tekening zie ik geen enkel spuigat en het hele theater loopt door tot de 1e rij Verkade koektrommeltjes...………
Vandaar m'n commentaar op het ontwerp. 8)

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................

Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 593
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Containerschepen

Bericht door Jinny » 14 nov 2019 17:33

Mogelijke verklaring, de tekenaar heeft geen benul van schepen, schets maar wat, en gaat er vanuit dat het zo hoog is dat er per definitie geen golf in kan komen.
Als dat zo is, dan kunnen ze nog wel eens van een natte kermis thuis komen..
Een vrouw is van nature een Engel.
En als je haar haar vleugels afneemt, dan vliegt ze wel verder op haar bezem..
Eigen schuld.

Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Containerschepen

Bericht door Koos » 14 nov 2019 17:35

Jinny schreef:
14 nov 2019 16:55
En als het er een keer afbeukt, wel, dan gaan we wat minder hard...
Nou Jinny, vergeet dat maar rustig.
Ze daveren, en zeker die MSC schepen, gewoon door.
Dan verlies je er toch gewoon een paar, als je maar op tijd op de bestemming aankomt.
En zeg je gewoon dat die niet van jou boot waren, Oh ja, dat was vroeger.
Nu kunnen de authoriteiten heel simpel aantonen dat ze dus wel van jou waren.
Kijk maar met dat gevalletje boven onze noordelijke eilanden die daar nog steeds met de voortschrijdende ellende zitten.
Maar geeft, wat ik zo af en toe uit de bladen opmaak,de rederij incluis de Assuradeuren nog steeds niet thuis.
Onbegrijpelijk, want zullen de schepen van deze rederij nog steeds Rotterdam blijven aanlopen en wat vroeger toch wel vaak aan de orde was dat dan een schip van betreffende rederij aan de ketting werd gelegd totdat eea. was opgelost, lees ik daar heden ten dage nog maar weinig meer over.
Misschien het economische en havenbelang daarvoor te groot ?
Gr. Koos

Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Containerschepen

Bericht door Koos » 14 nov 2019 17:49

Jinny en Roy,
Omtrent de waterafvoer op dat uiterste bak stukje.
Ben de mening toegedaan dat daar best wel naar gekeken is.
Allereerst is die scheepsbouwer ook niet gek en zal wel al de nodige schepen hebben gebouwd.
Ook de eigenaar zal daar voldoende inzage in hebben alsmede het Classificatie Bureau waar het schip bij is ondergebracht.
Bovendien is het maar een schematische weergave waarin nog niet alles is ingetekend.
Of misschien dachten ze wel dat tegenwoordig het water naar boven weg loopt (grapje). :lol:
Ofwel hadden ze nog geen zwembad en hebben ze daar gelijk een dubbelfunctie van gemaakt.
Ook goed voor lijf en leden want moet je om te gaan zwemmen /badderen dan al een aardig stukje lopen naar de bak.(2e grapje) :lol:
Ergo: omtrent die waterafvoer ter plaatse ben ik daar niet zo bang voor en zal dat best goed komen.
Heb in het verleden ook wat ervaring opgedaan met containerschepen met open ruimen waar dus ook van alles in kon lopen.
Maar ook dat water wat er in kwam was er zo weer uit.
Dus niet wanhopen. :-D
Gr. Koos

Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 2171
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Containerschepen

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR » 15 nov 2019 02:44

Nu maar weer een containerschip waar nog wel een bak voorop zit
+
cma cgm marco polo.jpg
cma cgm marco polo.jpg (48.2 KiB) 681 keer bekeken
+
CMA CGM MARCO POLO 2012 Gebouwd bij Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering - South Korea - voor Snc Nordenskiold
Dwt 187.625t
L.o.a. 396mtr
Br 53.6mtr
Teu cap.: 16.020
+
Bij haar te water laten op 6 november 2012 werd ze het grootste containerschip op dat moment.
Kort daarop werd ze al weer overtroffen door de 1e Maersk Tripple E Class met een capaciteit van 18.270 Teu.
Tegenwoordig hebben we het over een capaciteit van 21.400 Teu of nog meer.

kabo
Berichten: 961
Lid geworden op: 21 mar 2015 15:42

Re: Containerschepen

Bericht door kabo » 20 nov 2019 21:50

NL-RtSA_4277_MR-26.jpeg
NL-RtSA_4277_MR-26.jpeg (119.69 KiB) 587 keer bekeken
Oscar op 3/3/2015.
gr. Bas

Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 2171
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Containerschepen

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR » 02 dec 2019 01:41

cscl globe_1.jpg
cscl globe_1.jpg (28.08 KiB) 452 keer bekeken
+
CSCL GLOBE 2014 Gebouwd bij Hyundai Heavy Industries Co. Ltd - Ulsan - South Korea voor CSCL Shipping
Dwt 184.320t
L.o.a. 399mtr
Br. 58 mtr
voor en achter
+
cscl globe.jpg
cscl globe.jpg (49.54 KiB) 452 keer bekeken

Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 2171
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Containerschepen

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR » 02 dec 2019 01:51

hongkong cntr terminal.jpg
hongkong cntr terminal.jpg (134.97 KiB) 451 keer bekeken
+
In het binnenland van Pernambuco kwamen we er een verdwaalde cntr tegen
zeker onderweg naar Suape
+
maersk container.jpg
maersk container.jpg (73.28 KiB) 451 keer bekeken

Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 2171
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Containerschepen

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR » 03 dec 2019 02:49

london express.jpg
london express.jpg (88.3 KiB) 367 keer bekeken
+
LONDON EXPRESS 1998 Gebouwd bij Samsung Shipbuilding & Heavy Industries Co. Ltd - Geoje - South Korea voor de Hapag LLoyd.
Dwt 66.577t
L.o.a. 294mtr
Br. 32mtr

Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 2171
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Containerschepen

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR » 05 dec 2019 02:24

hyundai unity.jpg
hyundai unity.jpg (28 KiB) 266 keer bekeken
+
HYUNDAI UNITY 2007 Gebouwd bij Hyundai Samho Heavy Industries Co. Ltd. -Incheon- South Korea voor Hyunday Merchant Marine.
Dwt 63.439t
L.o.a. 294mtr
Br. 32mtr


Enkele Hapag containers eens in een wat een ander uiterlijk
+
hapag lloyd.jpg
hapag lloyd.jpg (116.27 KiB) 266 keer bekeken

Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 2171
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Containerschepen

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR » 07 dec 2019 02:25

Hier geen mooie reclame voor Hapag Lloyd
+
hapag lloyd cntrs.jpg
hapag lloyd cntrs.jpg (37.55 KiB) 166 keer bekeken

Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2506
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Containerschepen

Bericht door leo-shof » 07 dec 2019 09:23

Ja wie zet daar nou ook zijn auto neer. :oops:
Kom ook met de fiets naar je werk! :lol:
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO

Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 2171
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Containerschepen

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR » 13 dec 2019 01:22

kota lawa.jpg
kota lawa.jpg (44.75 KiB) 21 keer bekeken
+
KOTA LAWA 2008 Gebouwd bij Dalian Shipbuilding Industry - Dalian - China voor de PIL (Pacific International Lines - Singapore)
Dwt 50.638t
L.o.a. 260mtr
Br. 32mtr



Plaats reactie