Jacob Gerrit Bot, Vlaardingen, Koopvaardij, WO2

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Donkeyman
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 nov 2019 13:12

Jacob Gerrit Bot, Vlaardingen, Koopvaardij, WO2

Bericht door Donkeyman »

Als kleinzoon ben ik al lange tijd bezig om voor het nageslacht wat meer gegevens, foto’s, weetjes over mijn grootvader te vinden: Jacob Gerrit Bot, Geboren 29-3-1891 te Vlaardingen en overleden 1967 (Vlaardingen)
Helaas is het meeste aan foto’s, gegevens verloren gegaan door de jaren heen en heb ik heel weinig informatie over hem. Mijn grootvader is heel zijn leven Zee varend geweest, voornamelijk als Olieman / Donkeyman. Op jonge leeftijd is hij vertrokken naar Engeland waar hij zijn vrouw ontmoete en trouwde (Lily Doyle) In de jaren dertig is het gezin terug verhuisd naar Vlaardingen, waar mijn grootvader ging werken voor de Koopvaardij. Bij het uitbreken van de 2e wereldoorlog is hij ontvlucht met de rest vd bemanning naar Engeland waar zij als koopvaardij toen (onder de Engelse vlag) mee vochten in de grote zee slagen. Al wat ik nog van mijn grootvader heb is zijn herinneringskruis uitgeven voor zijn krijgsverrichtingen ‘Oorlogsdienst Koopvaardij 1940 / 1945; met als gespen; Middellandse Zee 1940/1945, Normandie 1944, Oost-Azië - Zuid Pacific 1942-1945. (kruis nummer 414278)

Mocht iemand mij kunnen helpen aan; bemanningslijsten, scheepsnamen, (digitale) Foto’s, en of weetjes (waar hij in voorkomt) zou u mij daar heel blij mee maken.

Alvast dank.
Klaas John Bot

Jahar
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 nov 2010 03:36

Re: Jacob Gerrit Bot, Vlaardingen, Koopvaardij, WO2

Bericht door Jahar »

Probeer het eens bij de de Hr. Henk Meurs, hij beheerd het archief (of beheerde) alle gegevens van de zeevarenden in WO2.
hmeurs@ziggo.nl
Succes.
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Jacob Gerrit Bot, Vlaardingen, Koopvaardij, WO2

Bericht door jacko »

Hoi Jan.

👌👌👌

Groeten
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Donkeyman
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 nov 2019 13:12

Re: Jacob Gerrit Bot, Vlaardingen, Koopvaardij, WO2

Bericht door Donkeyman »

Hartelijk dank voor de tip, ik zal dhr Meurs eens een mail sturen.

Mvg
Jahar
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 nov 2010 03:36

Re: Jacob Gerrit Bot, Vlaardingen, Koopvaardij, WO2

Bericht door Jahar »

Hallo Hans.
Alles goed met je , mag je alles nog gebruiken ?

Vr,gr.
Jan.
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Jacob Gerrit Bot, Vlaardingen, Koopvaardij, WO2

Bericht door jacko »

Hallo Jan

Alles in orde hier , mag alles nog gebruiken. :lol:
Ben nu druk mensen , oud KHLers te ronselen voor de reünie 21 maart 2020
Dus nog interesse. ????

Groetjes
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Jahar
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 nov 2010 03:36

Re: Jacob Gerrit Bot, Vlaardingen, Koopvaardij, WO2

Bericht door Jahar »

Hallo Hans.
Ja, wel interesse maar geen tijd, ik ga 15 dec. weg en kom eind april terug. Ik heb Jan Kouwenhoven nog gebeld , die had ook wel zin om te komen maar toen hij hoorde dat ik niet ging toen haakte hij ook af. Jan is 82 jaar en als hij een lift kon krijgen dan zou hij evt. wel komen, helaas.
Vr.gr.
Jan.
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Jacob Gerrit Bot, Vlaardingen, Koopvaardij, WO2

Bericht door jacko »

Hoi Jan

Ja je kunt niet alles tegelijk , planning om iedereen op hetzelfde moment ergens te krijgen valt niet mee.
Waar woont Jan Kouwenhoven , misschien iemand in de buurt die hem mee kan nemen. ??

Groeten en wie weet ooit een volgende keer.
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Jahar
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 nov 2010 03:36

Re: Jacob Gerrit Bot, Vlaardingen, Koopvaardij, WO2

Bericht door Jahar »

Hallo Hans,
Jan Kouwenhoven, woont in Scheveningen maar zoals de Scheveningers zeggen niet "in maar "op" Scheveningen.
Vr.gr.
Jan.
Gebruikersavatar
deckboy
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 sep 2011 11:37
Locatie: Middelburg

Re: Jacob Gerrit Bot, Vlaardingen, Koopvaardij, WO2

Bericht door deckboy »

Hallo donkeyman, na een poosje kwam ik weer terug op Kombuispraat en zag je verzoek. Ik heb 2 jaar geleden contact gehad met mevrouw Welmoed Bons, WM.Bons@mindef en die heeft mij enorm geholpen met de gegevens van 2 familieleden die tijdens de 2e ww in Engeland waren. Zij heeft de werkzaamheden van meneer Henk Meurs overgenomen. Kreeg complete lijst van schepen met gage en al welke zij bemand hebben. Hoop dat je intussen al wat meer bent te weten gekomen. Succes, Peter van de Vooren.
Varen zij die varen lusten,
ik heb gevaren laat mij maar
rusten


Plaats reactie