What Port???

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: What Port???

Bericht door Roy »

Lulea, boven in de Botnische Golf misschien ?.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................

baggerliefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: 27 nov 2009 12:04

Re: What Port???

Bericht door baggerliefhebber »

Hallo Roy,

Het is niet in Zweden.
Grt, Arno
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2200
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: What Port???

Bericht door Drentenier »

Larvik :wink:
Maar die plaatjes zijn (helaas) niet googleproof, Arno.
Groet,
Hans
baggerliefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: 27 nov 2009 12:04

Re: What Port???

Bericht door baggerliefhebber »

Larvik is het goede antwoord. Ik weet dat ze niet googleproef waren maar had niks anders.....
Grt, Arno
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: What Port???

Bericht door Sparks316 »

Dat is nou één van de redenen waarom ik What Port zo afgezakt vind. Mensen flikkeren gewoon een foto die ze "ergens vandaan hebben getoverd" op het topic en dan moet jij kijken of je het herkent. Niks makkelijker dan met Google een afbeelding zoeken: je kopieert 'm in het zoekframe en hoppa, daar is ie al (voor de liefhebber https://www.kystverket.no › Nyheter ›). Staat er (na vertalen, kan het nog makkelijker?) Afbeelding foto: Larvik haven. En dat al op zo ongeveer de eerste hit.
Daar hadden we vroegâh, toen we nog met eigen foto's werkten, geen last van. Als je mazzel hebt zit er tegenwoordig in Exif-data ook nog positie-aanduiding, een beetje camera heeft tegenwoordig GPS aan boord. Zelfs mijn mobieltje heeft dat en die geeft dan ook nog aan in welke richting de foto genomen is. Ooit produceerde iemand hier een opname van een exotisch oord (onder het mom van "Deze kent vast niemand"). In de Exif data stond al waar die genomen was en zo was binnen 30 seconden de uitslag al bekend. Wowiezowie, wat goed!!! :roll: :roll: :roll: En die 100 punten mogen ze zelf opvreten, ook dat.
Nou wordt het vast weer de run om op pagina tweeduizend te komen :mrgreen:
Louis
baggerliefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: 27 nov 2009 12:04

Re: What Port???

Bericht door baggerliefhebber »

Hallo louis,

Ik wacht dan toch jouw “ what port “ eens af...
Grt, Arno
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: What Port???

Bericht door Sparks316 »

De mijne (met eigen foto's) zijn al een aantal jaar geleden geplaatst. Toen kwamen daarna ineens de jachthaventjes, daarna al die nieuw gebaggerde havens in o.a. het Midden Oosten en voor mij was de lol toen ook al weg.
Ik kan ze nog wel eens plaatsen, maar dan vindt je ze via Google-zoeken alweer direkt terug op Kombuispraat What Port pagina zoveel, inclusief de oplossingen. Die zijn nu dus ook niet Google-proof meer :mrgreen: So be it!

PS: ik kan ze zelf niet meer terugvinden, dus gewoon voor de gein:
eigen foto, die kun je met een fatsoenlijk plaatjeskijkprogramma zelf lichter, donkerder of wat dan ook maken en daaruit is best het een en ander op te maken. Laat je niet verlakken door de opschriften op de konten van de bootjes (dat deed Jos R.I.P. indertijd wel), maar er zijn genoeg details te zien die ook nu nog bepalend zijn. Geen 100 punten te verdienen alleen al omdat die al jaren geleden verdiend zijn (door wie weet ik niet meer) en als je 'm via Google wel weet op te sporen, leuk, maar waar is dit? Ja, je kunt ook tweeduizend pagina's What Port doorspitten :lol:
Afbeelding
Suc6
Louis
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: What Port???

Bericht door Sparks316 »

Godsamme, nog steeds niks? Ja, die àuwe sukkels leggen natuurlijk allemaal al agtuh Kaap Kont.
Aanw. 1: het is niet Penang
Aanw. 2: het is niet Pusan
Aanw. 3: een beetje naar agteruh kèike, naar die bergen. Ooit liep daar een melkboer, die bèi die berrug ff een sjekkie ging doen. Terwijl ie daar zat hoorde ie vrouwenstemmen. Hij klom omhoog en kwam een partèitje elfen tegen, die hadden daar hun hangplek. Ze zèijen tegen hem: nooit vertellen wat je hier gezien hep. Deed ie dat toch en toen hebben ze hem in een rotsblok veranderd wat nog steeds bovenop die punt staat.

Suc7
Louis
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8139
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: What Port???

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

Oh Louis, laten we het hier wel vriendelijk houden.
+
Port Louis, Mauritius
+
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: What Port???

Bericht door Sparks316 »

Ja hoor, de haven die ze naar mij hebben vernoemd. Het is dat ik nog wakker ben (het huis 25m tegenover me hebben ze om een uur of twaalf in de fik gestoken en van slapen komt weinig) dus je hebt de 100 punten binnen. Niet zo'n moeilijke trouwens. Bewoners en kinderen zijn nog goed weggekomen maar straks zal de pliessie nog wel langskomen of ik niks gezien heb... Moderne geneugten....
Louis


Plaats reactie