Scheepvaartfoto's diversen
Re: Scheepvaartfoto's diversen
ja, precies... of als deze (2 verschillende) Garoet'en van de Rotterdamsche Lloyd, bijvoorbeeld...Men was er lyrisch over, dus "de hartelijke Garoeten"
Maar ik weet niet meer welke...die 2 vierstrepers hebben het wel gezegd, toen in het begin van de jaren '70, op de Zonnekerk geloof ik....
…een in hun tijd gangbaar type 3-eilanden-schip...maar wélke ????
Maar ik weet niet meer welke...die 2 vierstrepers hebben het wel gezegd, toen in het begin van de jaren '70, op de Zonnekerk geloof ik....
…een in hun tijd gangbaar type 3-eilanden-schip...maar wélke ????
- Bijlagen
-
- garoet plan.jpg (323.55 KiB) 1356 keer bekeken
-
- Garoet1a.jpg (82.03 KiB) 1356 keer bekeken
Oost, west...ook best
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Sorry, maar dit is geen 3 eilanden schip.
Bij 3 eilanden moet de bak, de midscheeps en ook de kampanje verhoogd zijn.
Dan zit er nog een verschil in een 3 eilanden schip met een lange verhoogde midscheeps en met een korte verhoogde midscheeps. Dat had weer te maken met de lengte van de verhoogde midscheeps. Het ging op het aantal procenten van de scheepslengte, maar hoeveel ben ik vergeten...………
Een paar voorbeelden van een lange verhoogde midscheeps zijn b.v. de "Ameland", 1922-1933, "Walcheren",1919-1932, "Texel", 1921-1934, "Vlieland",1922-1933, "Schouwen", 1932-1933. allen van de S.M. Triton, de bulkdochter van de K.R.L.
m.v.g., Roy
Bij 3 eilanden moet de bak, de midscheeps en ook de kampanje verhoogd zijn.
Dan zit er nog een verschil in een 3 eilanden schip met een lange verhoogde midscheeps en met een korte verhoogde midscheeps. Dat had weer te maken met de lengte van de verhoogde midscheeps. Het ging op het aantal procenten van de scheepslengte, maar hoeveel ben ik vergeten...………
Een paar voorbeelden van een lange verhoogde midscheeps zijn b.v. de "Ameland", 1922-1933, "Walcheren",1919-1932, "Texel", 1921-1934, "Vlieland",1922-1933, "Schouwen", 1932-1933. allen van de S.M. Triton, de bulkdochter van de K.R.L.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Scheepvaartfoto's diversen
De geplaatste luchtfoto van het vermeende 3 eilandenschip is er eentje van z.g. London-Grieken en wel de London & Overseas Freighters.
Nu nog even een naampje. Als het goed is heb ik er een boekie over...………………
m.v.g., Roy
Nu nog even een naampje. Als het goed is heb ik er een boekie over...………………
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Scheepvaartfoto's diversen
LONDON MARINER
Even vertalen via Google Translate.
>>> https://kassosshiplovers.blogspot.com/2 ... riner.html
Even vertalen via Google Translate.
>>> https://kassosshiplovers.blogspot.com/2 ... riner.html
Grtn @Allen
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Beautyful Allen !!!.
Zijn we daar ook weer uit.
m.v.g., Roy
Zijn we daar ook weer uit.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Kan helemaal zijn, Roy, ik heb me er nooit zó ver in verdiept; ik weet niet beter dat wanneer de accomodaties over 3 bouwsels was verdeeld, je sprak van een 3-eilandenschip.
Dus een midscheeps, meestal boven de mk gepositioneerd en dus bij uitstek DE woonplek van het zwarte corps, in de achteruit de lagere echelons, en dat allemaal strikt gescheiden van mensen die onder een brug plegen te slapen...
Maar ik geloof je op je woord ! Ik wéét dat het om het silhouet gaat, dus grote kans dat die dan op verhoogde dekken zou moeten staan...
We zijn nooit te laat om iets te leren !
Dus een midscheeps, meestal boven de mk gepositioneerd en dus bij uitstek DE woonplek van het zwarte corps, in de achteruit de lagere echelons, en dat allemaal strikt gescheiden van mensen die onder een brug plegen te slapen...
Maar ik geloof je op je woord ! Ik wéét dat het om het silhouet gaat, dus grote kans dat die dan op verhoogde dekken zou moeten staan...
We zijn nooit te laat om iets te leren !
Oost, west...ook best
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Om even compleet te zijn, nu ik het toch eindelijk gevonden heb. +3 eilanden schip
EMPIRE PEAK 1943 Gebouwd bij William Gray & Co. Ltd -West Hartlepool- Tyne U.K. voor de Ministry of War Transport U.K.
Dwt 10.860t
LxBxD 446.4x56.2x26.8 ft
1947 - CHARMOUTH HILL
1950 - LONDON MARINER ( london & Overseas Freighters)
1951 - LEONE
1964 - MARIANELLA
1969 - B.U. te Vado Ligure (Savona - Italie)
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Volgens mijn bescheiden mening is dit een drie eilandenboot.
Groet Arnold.-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Misschien helpt dit, altijd interessant die scheepstypes.
Ook deze is wel aardig, scheepstype openen en dat op het nummer klikken:
http://forshipbuilding.com/ship-types/cargo-ship/
Grt. Klaas
Ook deze is wel aardig, scheepstype openen en dat op het nummer klikken:
http://forshipbuilding.com/ship-types/cargo-ship/
Grt. Klaas
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Three-island principle
The three-island principle was a technique used in the construction of steel-hulled ships whereby
a ship was built with a forecastle, bridge deck, and poop.
The technique allowed the economical and efficient construction of ships and was particularly
common in tramp steamers and smaller vessels of the nineteenth and early twentieth centuries.
The Knight of Malta, for instance, a 1929 steam ferry of only 16ft draught that operated between
Malta and Sicily, was built on the principle.
The three-island principle was a technique used in the construction of steel-hulled ships whereby
a ship was built with a forecastle, bridge deck, and poop.
The technique allowed the economical and efficient construction of ships and was particularly
common in tramp steamers and smaller vessels of the nineteenth and early twentieth centuries.
The Knight of Malta, for instance, a 1929 steam ferry of only 16ft draught that operated between
Malta and Sicily, was built on the principle.
Grtn @Allen