Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
gr.Bas
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
gr. Bas
- sparky-san
- Berichten: 2094
- Lid geworden op: 23 mei 2019 17:27
-
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 31 dec 2004 18:07
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Begin 2015 heb ik op het Kustvaartforum onder "Maritieme schilderijen en tekeningen van forumleden" een aquarel geplaatst van de Modjokerto (ondertussen al weer verwijdert door Photobucket) en daar is toen o.a. over de "ramen" onder de brugvleugels gediscussieerd.
Jaap de Roode RIP schreef toen:
Het prachtige werk van Evert haalt bij mij een brok herinneringen naar boven. In de zomer van 1952 heb ik met mijn ouders na een kort verlof in Nederland op dat schip de reis naar Indonesië mee mogen maken. De ruimten achter die ramen was inderdaad voor de passagiers. Aan stuurboord stond een tafeltennistafel, aan bakboord een rotan zitje. Ik sliep overigens in een 4 persoon hut met drie andere jongens. Mede door de eerste stuurman bij wie ik tijdens de reis vaak een uurtje op de brug mocht komen en het geduld had op de tientallen vragen van een jochie van 12 antwoord en uitleg te geven was ik na die reis vast besloten om later ook te gaan varen en dat is ook gebeurt.
vr.gr. Jaap
groeten
Evert Sikkema
Jaap de Roode RIP schreef toen:
Het prachtige werk van Evert haalt bij mij een brok herinneringen naar boven. In de zomer van 1952 heb ik met mijn ouders na een kort verlof in Nederland op dat schip de reis naar Indonesië mee mogen maken. De ruimten achter die ramen was inderdaad voor de passagiers. Aan stuurboord stond een tafeltennistafel, aan bakboord een rotan zitje. Ik sliep overigens in een 4 persoon hut met drie andere jongens. Mede door de eerste stuurman bij wie ik tijdens de reis vaak een uurtje op de brug mocht komen en het geduld had op de tientallen vragen van een jochie van 12 antwoord en uitleg te geven was ik na die reis vast besloten om later ook te gaan varen en dat is ook gebeurt.
vr.gr. Jaap
groeten
Evert Sikkema
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Zie voorgaande bericht geplaatst door @Evert
MODJOKERTO?
@Evert, is het onderstaande schildering?
Zo niet, dan verwijder ik het weer.
Het bibberige plaatje wat ik in dit bericht plaatste heb ik verwijderd.
Zie voor een mooi plaatje hieronder.
MODJOKERTO?
@Evert, is het onderstaande schildering?
Zo niet, dan verwijder ik het weer.
Het bibberige plaatje wat ik in dit bericht plaatste heb ik verwijderd.
Zie voor een mooi plaatje hieronder.
Grtn @Allen
-
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 31 dec 2004 18:07
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Ja, die is het, maar het ziet er wel heel ‘bibberig’ uit.
Waar heb je die opgeduikelt?
Groeten
Evert Sikkema
Waar heb je die opgeduikelt?
Groeten
Evert Sikkema
-
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 31 dec 2004 18:07
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Het is 16 jaar geleden dat ik het schip geschilderd heb.
groeten
Evert Sikkema
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
@Evert, wat prutsen en klooien op het World Wide Web.
Kwam een klein plaatje tegen, deze een iewat vergroot, vandaar dat bibberige gedoe.
Het bibberige plaatje wat ik plaatste, heb ik verwijderd.
Kwam een klein plaatje tegen, deze een iewat vergroot, vandaar dat bibberige gedoe.
Het bibberige plaatje wat ik plaatste, heb ik verwijderd.
Grtn @Allen
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
gr. Bas
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Mooie luchtfoto van de "Schelde Lloyd" Bas !.
Is deze misschien gemaakt door Airphoto Malacca ?.
Ik ken geen verschillen tussen de "Schelde Lloyd" en "Schie Lloyd", of het zou mogelijk de ophanging van de gangway kunnen zijn. Niet vreemd bij zulke tweelingetjes daar ze op dezelfde Duitse werf gebouwd zijn.
De "Seine Lloyd" kwam bij C. v.d.Giessen vandaan en had geen verhoging voor de midscheeps waar de winches op stonden. Die stonden dus lekker in het overkomende water te verzuipen. Ik heb nooit ergens gelezen waarom dit verschil in bouw gemaakt was.
m.v.g., Roy
Is deze misschien gemaakt door Airphoto Malacca ?.
Ik ken geen verschillen tussen de "Schelde Lloyd" en "Schie Lloyd", of het zou mogelijk de ophanging van de gangway kunnen zijn. Niet vreemd bij zulke tweelingetjes daar ze op dezelfde Duitse werf gebouwd zijn.
De "Seine Lloyd" kwam bij C. v.d.Giessen vandaan en had geen verhoging voor de midscheeps waar de winches op stonden. Die stonden dus lekker in het overkomende water te verzuipen. Ik heb nooit ergens gelezen waarom dit verschil in bouw gemaakt was.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................