dvd copyeren

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

dvd copyeren

Bericht door P.J.Schellingerhout »

Goede morgen techneuten
Weet iemand een programma (wat te downlaoden is voor windows 10) om dvds te copyeren met copy beveiliging.
Heb al veel geprobeerd, maar tot heden geen succes.
Mvg Co

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: dvd copyeren

Bericht door jdbvos »

met Clone-dvd kan dat
Maar mbv een 'imagemaker" kan dat ook
Ikzelf heb ooit Cyberlink Power2go (versie 9, ook alweer een kleine 10 jaar geleden) aangeschaft en gebruik ik daarvoor ook nog steeds, vooral voor het op een stick zetten van m'n muziek-dvd's Rippen, heet dat...

Maar wát voor dvd wil je kopieren ? Een film-dvd, data-dvd, of muziek-dvd want dat kan wel wat uitmaken.
Muziek en filmpje rip je zó met de gratis VLC-mediaplayer naar je pc....
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

Re: dvd copyeren

Bericht door P.J.Schellingerhout »

Ik wil gewoon een gekochte dvd copyeren. Op de laptop lukte het niet, en ook niet via het homecinema systeem niet. Dus van daar mijn vraag. Ik heb wel eens gehoord dat er van die gratis programma, 's op internet zijn, maar welke doet het goed.
Mvg. CO
Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

Re: dvd copyeren

Bericht door P.J.Schellingerhout »

Het is een film dvd
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: dvd copyeren

Bericht door jdbvos »

Die moet eigenlijk eenvoudig te kopieren zijn....Maar dan zit je nog met het probleem dat alle files voornamelijk in .VOB formaat staan....
Als het niet weer een dvd moet zijn (dat kan later altijd nog weer), kun je er een film in (bijv) .mp4 formaat van maken....

Zoek effe op internet naar de VLC Media Player, download die, en installeer die op de pc.
Doe dan de dvd in de drive zonder die te starten.
Start de VLC-player en klik in de bovenbalk op 'Media', scroll naar beneden en kies 'Schijf openen', en kies je dvd-drive (verm. de D-schijf)
Ga dan naar rechtsonder waar je 'afspelen' ziet met een klein pijltje naar beneden. Klik op dat pijltje en kies 'converteren'
Kies daarna het juiste formaat (staat waarschijnlijk al goed, maar is "Video H265+mp3(mp4)" ) en helemaal onderaan zoek je een doelbestand dmv 'bladeren', en je kunt nu links scrollen tot je de map 'Video' (elke andere map op je C-schijf is in principe goed, maar je moet hem kunnen terugvinden. De map 'Downloads' gebruik ikzelf meestal)
Vul bij 'Naam' de gewenste naam in, en als onderin "containers (*.mp4)" staat (anders ff aankiezen), op Ópslaan' klikken...
Als het goed is, wordt je film nu in mp4-formaat opgeslagen in de gekozen map.
Suc7 !

PS
Deze methode geldt ook voor audio-cd/dvd: maar dan kies je bij het gewenste formaat audio-.mp3 (voor de gecomprimeerde versie voor in de auto) maar vele malen beter de audio .flac formaat (per song al gauw 10MB, en bij mp3 ca 1,5MB)
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: dvd copyeren

Bericht door jdbvos »

In je Verkenner kun je ook kijken of de dvd 'benaderbaar' is, dus of je de 2 files genaamd "Video_TS" en "Audio_TS" ziet...
Die Audio is niet zo belangrijk: die is meestal leeg, maar kopieer beide mappen naar een lege map (maak die eventueel met "nieuw")
Doe daarna een lege dvd in de drive, selecteer die beide mappen en kies "schrijven op schijf" (of iets dergelijks..) Ik meen dat je dan de keuze krijgt in wát voor schijf het moet worden (data, audio of video) en dan kies je uiteraard video..
Als het goed is, heb je dan een nieuwe video-dvd....
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

Re: dvd copyeren

Bericht door P.J.Schellingerhout »

Hartelijk dank voor je support. Ik ga alles proberen en ook de mediaplayer downloaden. Ik hou je op de hoogte van het resultaat.
Fijne feestdagen en een goed 2020. Ik laat nog van me horen.
Mvg Co


Plaats reactie