Scheepsschilderijen
-
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 31 dec 2004 18:07
Re: Scheepsschilderijen
MAK Type 8M32 motor voor een snelheid van 15 knopen
Bruto ruim 4.900 ton
Netto en kleine 2.800 ton
lengte ruim 118 meter met een breedte van ongeveer 14,5 meter
groeten
Evert Sikkema
Re: Scheepsschilderijen
Ongewoon modern voor jou Evert !.
Maar wel weer goed getroffen hoor.
m.v.g., Roy
Maar wel weer goed getroffen hoor.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Scheepsschilderijen
Naast het schilderen van schepen heb ik ook een paar modellen gebouwd. Hierbij een model van de Cuttysark.
Dit model heb ik samen met het schilderij van de Garthpool geschonken aan de Prins Hendrik Stichting in Egmond, voorheen een tehuis voor zeevarenden. Daar staat het in hun museum. Groeten van Jaap.
Dit model heb ik samen met het schilderij van de Garthpool geschonken aan de Prins Hendrik Stichting in Egmond, voorheen een tehuis voor zeevarenden. Daar staat het in hun museum. Groeten van Jaap.
- Bijlagen
-
- Cuttysark.jpg (218.31 KiB) 1518 keer bekeken
Re: Scheepsschilderijen
Dit is het vlaggenschip De Zeven Provinciën onder Admiraal De Ruyter.
-
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 31 dec 2004 18:07
Re: Scheepsschilderijen
Gebouwd in 1953 bij Van der Giessen in Krimpen aan den Ijssel
Motor: Sulzer dieselmotor van 4.950 BHP (7 cilinders)
Snelheid 14 kn
LxBxD (afgerond in meters) 125 x 17,7 x 6
In 1975 verkocht naar Griekenland
Nieuwe naam: Bravo Maria
Gesloopt in 1984.
PS Ik heb de Eemland wel eens eerder geplaatst, maar Imageshack verwijdert die foto dan weer als je niet betaald.
groeten
Evert Sikkema
Re: Scheepsschilderijen
Blijft toch een mooi schip en door jouw fraai weergegeven Evert !.
m.v.g., Roy
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Scheepsschilderijen
Hallo Evert,
Mijn eerst schip als 15 jarig ketelbinkie in het jaar 1964.
Onvergetelijke reis, blijft je altijd bij,later nog een jaar
op de Waterland, daarna mijn rang gehaald ,en overgestapt
naar de kustvaart i.v.m. promotie die op de G.H.V. helemaal stil stond.
Groeten uit Hoorn. Jaap.
Mijn eerst schip als 15 jarig ketelbinkie in het jaar 1964.
Onvergetelijke reis, blijft je altijd bij,later nog een jaar
op de Waterland, daarna mijn rang gehaald ,en overgestapt
naar de kustvaart i.v.m. promotie die op de G.H.V. helemaal stil stond.
Groeten uit Hoorn. Jaap.
-
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 31 dec 2004 18:07
Re: Scheepsschilderijen
Brt 8304
Netto tonnage 4908
snelheid 16,5 kn
lengte 143 m
breedte 21 m
aantal passagiers 12
In de oorlog door Groot Brittannië omgebouwd tot hulp vliegdekschip (naam HMS Ranee)
In 1946 terug naar de USA (USS Niantic)
1948 KRL als Friesland
1967 onder Panamese vlag (Pacific Breeze)
1974 gesloopt.
groeten
Evert Sikkema
Re: Scheepsschilderijen
Groeten van Jaap
Opgelost Jinny
-
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 31 dec 2004 18:07
Re: Scheepsschilderijen
In 1913 gebouwd bij Fijenoord
1917 brt
24 passagiers 1e klas, 18 in de 2e klas, dekpassagiers 780
Op 4 februari 1942 onderweg van Soerabaja (Java) naar Makassar (Celebes, nu Sulawesi) door een Japanse luchtaanval 30 mijl zuidelijk van Makassar beschadigd en in brand geraakt.
Daarna kwam de Japanse onderzeeër I 35 om het schip tot zinken te brengen, maar dat is niet gebeurd. Wel kwamen bij deze aanval 20 opvarenden om het leven.
Het verlaten schip werd door Hr Ms Jan van Amstel en Hr Ms Pieter de Bitter met geschutsvuur tot zinken gebracht om te voorkomen dat het in Janse handen viel.
Op deze website is te lezen hoe de aanval op o.a. de Van Lansberge in zijn werk ging: https://www.debakstafel.nl/pieter-bitte ... stel.html
groeten
Evert Sikkema