Effe Apeldoorn bellen
Re: Effe Apeldoorn bellen
Two mobile cranes fell from JUMBO heavy lift ship in Rostock
Twee mobiele kranen vielen in het water om ze te laden op het zware liftschip JUMBO VISION in de haven van Rostock, Duitsland, op 31 januari. Het schip zou naar verluidt schade hebben opgelopen. Twee personen betrokken bij het laden raakten lichtgewond.
JUMBO VISION laadde kranen bij ligplaats van kraanproducent Liebherr. Kranen waren al geladen en op het dek geplaatst, toen plotseling de kraanarm van het schip bewoog en contact maakte met een van de mobiele kranen. Kraan viel overboord, het schip vermeld, lijst dwong de tweede kraan te bewegen en overboord te vallen.
Zwaar liftschip JUMBO VISION, IMO 9153642, GT 7966, bouwjaar 2000, vlag Nederland, manager JUMBO Shipping. Maritime and Crimean Shipping News
Twee mobiele kranen vielen in het water om ze te laden op het zware liftschip JUMBO VISION in de haven van Rostock, Duitsland, op 31 januari. Het schip zou naar verluidt schade hebben opgelopen. Twee personen betrokken bij het laden raakten lichtgewond.
JUMBO VISION laadde kranen bij ligplaats van kraanproducent Liebherr. Kranen waren al geladen en op het dek geplaatst, toen plotseling de kraanarm van het schip bewoog en contact maakte met een van de mobiele kranen. Kraan viel overboord, het schip vermeld, lijst dwong de tweede kraan te bewegen en overboord te vallen.
Zwaar liftschip JUMBO VISION, IMO 9153642, GT 7966, bouwjaar 2000, vlag Nederland, manager JUMBO Shipping. Maritime and Crimean Shipping News
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
Re: Effe Apeldoorn bellen
Wat oudere bakkies uit het archief van Jaap de Roode.
groeten
Jan van der Pluijm
Mocht iemand bij deze plaatjes een aanvulling hebben, dan denk ik dat velen er plezier aan beleven.groeten
Jan van der Pluijm
Re: Effe Apeldoorn bellen
Zie voorgaande bericht.
GEMMA => ex DOLLIE => ex CHANT 51
Bitumen tanker.
>>> https://www.marhisdata.nl/schip&id=2429
GEMMA => ex DOLLIE => ex CHANT 51
Bitumen tanker.
>>> https://www.marhisdata.nl/schip&id=2429
Grtn @Allen
Re: Effe Apeldoorn bellen
Bedankt voor je info Allen. Toen ik half jaren zestig bij de Nieuwe Matex in Vlaardingen werkte kregen we vaak Everhard tankertjes aan kant, zoals deze Auspicity. Oudere collega''s noemden het toen drijvende doodskisten. Nu snap ik waarom.
Verder met bakkies De Bern heeft het ook niet makkelijk niet met z'n allen op het strand Een wat rare manier van lossen
groeten
Jan van der Pluijm
FF geleend zoals jullie zien, net als alle andere plaatjes.Verder met bakkies De Bern heeft het ook niet makkelijk niet met z'n allen op het strand Een wat rare manier van lossen
groeten
Jan van der Pluijm
Re: Effe Apeldoorn bellen
Die "Beverwijk" lag bij het maken van deze foto bij Boele-Bolnes Jan.
Het was een voormalig Duits schip dat kort na de oorlog voor de sloop naar H.I. Ambacht gegaan was. Toch weer doorverkocht aan Erhard & Dekkers / Wijk Lijn en bij Boele toch weer van haar oorlogsschade werd hersteld. Dit tegen aller verwachting in. Kan je nagaan hoe dringend men om scheepsruimte verlegen zat.
m.v.g., Roy
Het was een voormalig Duits schip dat kort na de oorlog voor de sloop naar H.I. Ambacht gegaan was. Toch weer doorverkocht aan Erhard & Dekkers / Wijk Lijn en bij Boele toch weer van haar oorlogsschade werd hersteld. Dit tegen aller verwachting in. Kan je nagaan hoe dringend men om scheepsruimte verlegen zat.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Effe Apeldoorn bellen
Tja, ik heb de foto's wel, maar voor meer info ben ik toch afhankelijk van de experts.
groeten
Jan van der Pluijm
groeten
Jan van der Pluijm
Re: Effe Apeldoorn bellen
Nog een paar bakkies:
Waar heeft de Binnenhaven zich klem gevaren? Was dat Groningen? en wat strandingen groeten
Jan van der Pluijm
Waar heeft de Binnenhaven zich klem gevaren? Was dat Groningen? en wat strandingen groeten
Jan van der Pluijm
Re: Effe Apeldoorn bellen
Ik dacht wel dat uit jouw onuitputtelijke knipselarchief een antwoord zou komen Allen.
Groeten
Jan van der Pluijm
Groeten
Jan van der Pluijm
Re: Effe Apeldoorn bellen
Nog wat bakkies:
Onderweg van Waterford naar Rotterdam in de Nieuwe Waterweg bij Hoek van Holland gestrand, lek gesprongen, maar door de sleepboot 'Zwarte Zee' vlotgebracht en naar Scheepswerf Vlaardingen Oost gesleept. In juni 1986 vanwege de hoge kosten total loss verklaard en verkocht aan Maasship B.V. (Smit Internationale), hernoemd in 'Clementine C' en op de Maasvlakte in gebruik genomen als brandbestrijdingsobject.
1995-01-00:
Final Fate:
Door Smit Internationale ter plekke gesloopt. Op strand Terheiden De Fiducia heeft een waslijst aan bakkies
groeten
Jan van der Pluijm
1985-09-05: Onderweg van Waterford naar Rotterdam in de Nieuwe Waterweg bij Hoek van Holland gestrand, lek gesprongen, maar door de sleepboot 'Zwarte Zee' vlotgebracht en naar Scheepswerf Vlaardingen Oost gesleept. In juni 1986 vanwege de hoge kosten total loss verklaard en verkocht aan Maasship B.V. (Smit Internationale), hernoemd in 'Clementine C' en op de Maasvlakte in gebruik genomen als brandbestrijdingsobject.
1995-01-00:
Final Fate:
Door Smit Internationale ter plekke gesloopt. Op strand Terheiden De Fiducia heeft een waslijst aan bakkies
groeten
Jan van der Pluijm