Verstekelingen aan boord

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Verstekelingen aan boord

Bericht door K.Brouwer »

Staat mij nog wel iets van bij. Vooral dat het een hele RARE zaak was. Er staat mij bij dat er beweerd werd dat die ouwe hem over de muur had laten kieperen ( dat werd als zodanig beweerd) en dat hij door een in de buurt zijnde kano was opgepikt ( wat weer ontkend werd,de man was verzopen...) en dat weekblad Panorama hem in Nigeria opgespoort had en mee naar Nederland had genomen en hem aan die ouwe had voorgesteld en ze elkaar herkenden en "no hard feelings" tegen elkaar hadden.

Toch hebben ze die ouwe toen voor enkele jaren veroordeeld op onjuiste gronden, staat mij bij voor vier jaar de bak in. Hij schijnt later in het buitenland te zijn gaan wonen. Net zoals die politiecommissaris
uit Vlieland....maar ja,die kreeg nog een flinke schadevergoeding mee.

Had altijd veel vertrouwen in de Nederlandse rechtspraak maar moet bekennen dat dat na al die enorme miskleunen het een stuk minder geworden is.

Groeten,K.Brouwer.

Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8139
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Verstekelingen aan boord

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

verstekelingen_1.jpg
verstekelingen_1.jpg (90.74 KiB) 2176 keer bekeken
verstekelingen_2.jpg
verstekelingen_2.jpg (146.04 KiB) 2176 keer bekeken
+
harald maersk - ex bunga alamanda.jpg
harald maersk - ex bunga alamanda.jpg (55.31 KiB) 2176 keer bekeken
te Vigo
Mathieu
Berichten: 200
Lid geworden op: 25 dec 2006 23:14
Locatie: Kubaard

Re: Verstekelingen aan boord

Bericht door Mathieu »

er is ook eens een zaak geweest met een boot van Jumbo waarbij zelfs geschoten zou zijn, moet ergens in 91/92 geweest zijn. Weet iemand daar meer van.
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Verstekelingen aan boord

Bericht door K.Brouwer »

Vind het vreemd dat er niet vermeld wordt in welke plaats die verstekelingen aan boord zijn gekomen. Als het Conakry was konden ze toch wel eerder van boord gehaald worden.Indien ze daar geweigerd zijn kan ik mij voorstellen dat die gasten amok gaan maken en dat je dan de immigratie waarschuwt die ze dan wel van boord moet halen. Als we ze zelf over de muur gaan smijten is het ook weer niet goed!

Heb wel eens van verschillende Filipijnen waarmee ik voer gehoord dat als ze op een Grieks schip zaten die van Afrika naar de USA moest en ze vonden verstekelingen er 's nachts een stel bemanningsleden met messen op zak op zoek naar ze gingen en er de volgende ochtend geen verstekelingen meer waren.

Op de Majestic was er een in Douala aan boord gekomen.Het schip had daar bananen geladen welke in Port Vendres (Fr.) gelost moest worden. Men heeft die vent aan boord gehouden daar men na lossing weer terug naar Douala moest en hem daar weer aan de wal zou zetten. Het is op een enorm drama uitgelopen. Hoe dichter die boot bij Douala kwam des te gekker die vent werd. Hij heeft de hut waarin hij zat totaal gesloopt
en men heeft de politie erbij moeten halen om hem eraf te krijgen.Doet mij een beetje aan het stukje hierboven denken...

Groeten, K.Brouwer.
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8139
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Verstekelingen aan boord

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

hawk 1.jpg
hawk 1.jpg (28.33 KiB) 1724 keer bekeken
Eind vorig jaar arriveerde de bulk carrier HAWK 1 te Itaqui - Sao Luis (MA) na een oversteek vanaf Lagos.
Een paar dagen na vertrek Lagos werden vijf verstekelingen ontdekt die zich ergens in de M.K. hadden verstopt.
Het aan boord nemen van de loods bij Sao Luis werd de eerste keer door de vijf opstandige verstekelingen belemmerd.
Een tweede keer lukte het wel.
De vijf werden daarna bij aankomst overgedragen aan de Federale Politie. Over hun bestemming werden verder geen
mededelingen gedaan.
Hier onder het van boord gaan van de vijf onder begeleiding van de P.F.
ontscheping.jpg
ontscheping.jpg (62.48 KiB) 1724 keer bekeken
ontscheping_1.jpg
ontscheping_1.jpg (96.75 KiB) 1724 keer bekeken
ontscheping_2.jpg
ontscheping_2.jpg (86.13 KiB) 1724 keer bekeken
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8139
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Verstekelingen aan boord

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

verstekelingen_1.jpg
verstekelingen_1.jpg (29.86 KiB) 1476 keer bekeken
verstekelingen_2.jpg
verstekelingen_2.jpg (64.32 KiB) 1476 keer bekeken
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Verstekelingen aan boord

Bericht door v+d »

Nou ja, als je een bootje en water meekrijgt mag je toch niet mopperen!
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8139
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Verstekelingen aan boord

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

hier het vervolg van die twee verstekelingen van de TOP GRACE
verstekelingen_1.jpg
verstekelingen_1.jpg (49.95 KiB) 1305 keer bekeken
verstekelingen_2.jpg
verstekelingen_2.jpg (54.33 KiB) 1305 keer bekeken
verstekelingen_3.jpg
verstekelingen_3.jpg (68.66 KiB) 1305 keer bekeken
verstekelingen_4.jpg
verstekelingen_4.jpg (53.74 KiB) 1305 keer bekeken
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Verstekelingen aan boord

Bericht door Jinny »

Wow...
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Kees Hagen
Berichten: 79
Lid geworden op: 20 mei 2012 19:59

Re: Verstekelingen aan boord

Bericht door Kees Hagen »

Door bovenstaande verhaal komt er bij mij een herinnering boven uit 1977. Ik voer toen op de Hercules van de KNSM, reisjes west Europa naar Suriname. Meestal lagen we een dag of 10 in Paramaribo. Uien, WC potten, afgedankte gele Centraal Nederland bussen en auto's lossen en boomstammen, aluminium en rijst laden. Heen en terug tot het merk geladen, inclusief ook nog 12 passagiers.
Op een van die reizen werd varend op de Suriname rivier na vertrek een verstekeling ontdekt in de schoorsteen.
De man werd in een lege hut opgesloten en na overleg met de wal zou hij met de loodsboot mee terug gaan.
Toen we de monding van de rivier naderden bleek dat de man uit de hut ontsnapt was, hij werd nergens gevonden moest wel overboord gesprongen zijn. Niemand had iets gezien. De reactie van de loods: die man haalt de kant nooit, voor die tijd is hij al opgevreten door een kaaiman.
Ik weet niet wat hier van vastgelegd is in het journaal...


Plaats reactie