Holland Amerika Lijn

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door jdbvos »

Wat is die skyline in een 20 jaar veranderd....dit is ongeveer dezelfde positie, denk ik....maar dan (begin) '80...
Zoekplaatje: waar staat de Empire State Building ?
Maar toen ik dat schilderij bekeek, beginnend bij haar neusje, en dan zo langs het profiel naar achteren keek, viel mij ineens die toren helemaal rechts op, en dacht voor een fractie van een seconde "Wat doet de Martinitoren (Grunn'n) dáár ??? Toen bekeek ik het plaatje wat beter en zag in eigenlijk diezelfde fractie dat het New York was.
Eigenaardig, hoe je hersenen beelden "combineren"....
Bijlagen
Spaarnekerk 22.jpg
Spaarnekerk 22.jpg (109.13 KiB) 1464 keer bekeken
Oost, west...ook best

Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8142
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

HAL KINDERDYK ergens in de V.S of Canada graan laden??
+
hal vrachtschip.jpg
hal vrachtschip.jpg (49.09 KiB) 1344 keer bekeken
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door Roy »

Ik denk dat de "Kinderdyk" in Vancouver, B.C., Canada ligt.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
kabo
Berichten: 2259
Lid geworden op: 21 mar 2015 15:42

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door kabo »

6509-061.jpgHAL.jpg
6509-061.jpgHAL.jpg (169.53 KiB) 1065 keer bekeken
Rijnhaven in de jaren 60. Welk schip??. Aan sb. ligt denk ik een DDr schip.
gr. Bas
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door Sparks316 »

kabo schreef: 03 mar 2020 21:27 Rijnhaven in de jaren 60. Welk schip??. Aan sb. ligt denk ik een DDr schip.
gr. Bas
Ik gok op 1 van de 4 G-bootjes. Het zou ook nog de Moerdyk kunnen zijn.
Louis
Gebruikersavatar
Oosterwijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 26 mei 2006 23:11
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door Oosterwijk »

Ik las zojuist een spannend maar ook verontrustend bericht.
De Zaandam van de HAL, onderweg van Valparaiso naar het noorden, heeft te maken een aantal zieken aan boord waarvan aard en oorzaak,voorzover nu bekend, nog niet is vastgesteld.
Alle passagiers moeten voorlopig in hun hutten blijven.
De situatie aan boord is blijkbaar dusdanig dat de directie van de HAL heeft besloten om hulp te sturen naar de Zaandam.
De Rotterdam lag, met alleen nog de bemanning aan boord, in Puerto Vallarta Mexico. De Eurodam was onderweg daar naar toe en de Oosterdam lag voor anker bij Cabo San Lucas, beide schepen ook zonder passagiers. De Oosterdam is de passerende Eurodam tegemoet gevaren en heeft zijn medisch personeel en alle benodigde attributen overgezet op de Eurodam, die op haar beurt op volle snelheid richting Puerto Vallarta voer. Daar had inmiddels de Rotterdam ook zee gekozen en op zee werd het medisch personeel van zowel Oosterdam als Eurodam overgenomen. De Rotterdam, als snelste schip van de hele HAL-vloot, is nu full speed onderweg naar het zuiden terwijl de Zaandam ook volle kracht vaart maar dan naar het noorden.
De Zaandam vaart nu ongeveer thv Lima, Peru, de Rotterdam zit nog boven Acapulco.
Je kunt de voorgang lezen op https://www.captainalbert.com/23-march- ... ore-150134
Groet,
Hans.
________________________________
"Fair Winds and Following Seas."
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door jdbvos »

Wow, da's niet mis...
dat worden de duurste medische gebruikers-produkten ooit !
Je vraagt je af of dat misschien niet beter met helicopters uitgevoerd kon worden.... Afijn, ze zullen het wel bekeken hebben...
Eigenlijk noord-Italiaanse toestanden op een wowo…. Eigenlijk best eng, als je er goed over nadenkt...
Die Corona-infectie gaat -denk ik- een hele zware invloed krijgen op die wow-diensten.... En voor privé-vliegverkeer...
Dit gaat het massatoerisme en bijbehorend gedrag "...we doen effe een weekendje Bangkok..." misschien wel de das omdoen....
Gek, misschien, maar dat zou ik helemaal niet betreuren... Hoeveel paradijsjes zijn wel niet verziekt, en hoeveel brandstof is niet nodeloos verbruikt, gewoon voor de lol.....
Ach, de Corona-rust....geeft tijd om (weer eens) te mijmeren... :lol: :lol: :lol:

Alle kombuizers en hun aanhang iig veel sterkte toegewenst in deze -toch echt wel zware- tijden. Denk er om: humor houdt je op de been !
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door peelander »

Toen er nog geen sprake was van Covid-19 (Corona) en de Spaanse griep was uitgeraasd of nog niet was uitgebroken zoals bij de Amsteldijk 1901.
Aagtedyk 1945.jpg
Aagtedyk 1945.jpg (47.17 KiB) 804 keer bekeken
Aalsdyk 1944.jpg
Aalsdyk 1944.jpg (51.85 KiB) 804 keer bekeken
Aardyk 1944.jpg
Aardyk 1944.jpg (36.4 KiB) 804 keer bekeken
Abbedyk 1945.jpg
Abbedyk 1945.jpg (55.68 KiB) 804 keer bekeken
Alblasserdyk 1943.jpg
Alblasserdyk 1943.jpg (48.88 KiB) 804 keer bekeken
Amsteldyk 1901.jpg
Amsteldyk 1901.jpg (43.54 KiB) 804 keer bekeken
Amsteldyk 1944.jpg
Amsteldyk 1944.jpg (33.45 KiB) 804 keer bekeken
groeten
Jan van der Pluijm
NB. ook nu weet ik niet of er van doublures sprake is
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8142
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

Een aanvulling op de bijdrage van Oosterwijk van gisteren over de ZAANDAM
lees daar meer over
https://www.cbc.ca/news/business/cruise ... -1.5506674
Gebruikersavatar
Oosterwijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 26 mei 2006 23:11
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door Oosterwijk »

Update van de HAL van vandaag (vertaald door Google):

(27 maart, 9.45 uur PT / 12.45 uur ET): Zaandam ligt momenteel voor de kust van Panama en ontmoet om 19.30 uur zusterschip Rotterdam. lokale tijd gisteren, 26 maart. We hebben toestemming gekregen van de Panamese autoriteiten om schip-tot-schip operaties uit te voeren tussen de twee schepen. Medische benodigdheden en extra medisch personeel werden overgebracht naar Zaandam.

Vandaag hebben we een plan aangekondigd om groepen gezonde Zaandamse gasten naar Rotterdam te verplaatsen, met strikte protocollen voor dit proces, ontwikkeld in samenwerking met de Amerikaanse Centers for Disease Control and Prevention (CDC). Alleen degenen die niet ziek zijn, worden verplaatst en er worden gezondheidsonderzoeken uitgevoerd voordat ze worden overgedragen. Prioriteit voor de eerste gasten die zullen overstappen zal worden gegeven aan degenen op Zaandam met binnenhutten en passagiers boven de 70. Eenmaal aan boord van Rotterdam blijven alle gasten in hun passagiershutten tot ze uitstappen. Alle gasten die momenteel ziek zijn, of geïsoleerd als nauw contact, en alle bemanningsleden blijven op Zaandam.

Terwijl het verdere plan voor beide schepen nog steeds wordt afgerond, blijven we samenwerken met de Panamese autoriteiten ter goedkeuring om het Panamakanaal door te varen om naar Fort Lauderdale, Florida te zeilen.

Gisteren werd een aantal patiënten met ademhalingssymptomen getest op COVID-19 en twee individuen testten positief. Uit voorzorg, op 22 maart, toen Zaandam voor het eerst een aantal gasten zag die zich met influenza-achtige ziektesymptomen bij het medisch centrum meldden, hebben we onmiddellijk beschermende maatregelen genomen, waaronder het vragen van alle gasten om zichzelf te isoleren in hun passagiershutten en het implementeren van alle andere passende voorzorgsmaatregelen die in samenwerking met de CDC zijn ontwikkeld. Alle gasten en bemanning ontvingen gisteren gezichtsmaskers en kregen instructies over wanneer en hoe ze te dragen.

Momenteel hebben 53 gasten (4%) en 85 bemanningsleden (14%) zich gemeld bij het medisch centrum van Zaandam met griepachtige ziektesymptomen. Er zijn 1243 gasten en 586 bemanningsleden aan boord. Op Zaandam zijn vier artsen en vier verpleegsters. Op Rotterdam zijn twee dokters en vier verpleegsters.

Holland America Line kan bevestigen dat op Zaandam vier oudere gasten zijn overleden. Onze gedachten en gebeden zijn bij hun families en we doen er alles aan om hen te ondersteunen in deze moeilijke tijd.

Gratis telefonische counselingdiensten van onze zorgpartner, Empathia, zijn beschikbaar gesteld aan gasten en bemanning als ze gedurende deze tijd extra ondersteuning willen. Voor degenen met familieleden aan boord kunnen ze de volgende nummers bellen voor informatie: 877-425-2231 of 206-626-7398.

Zaandam zeilde op een cruise in Zuid-Amerika die op 7 maart uit Buenos Aires, Argentinië vertrok en oorspronkelijk zou eindigen op San Antonio, Chili, op 21 maart. Vanwege wereldwijde gezondheidsproblemen besloot Holland America Line om haar wereldwijde cruise op te schorten. operaties gedurende 30 dagen en beëindigen de huidige cruises zo snel mogelijk zodat gasten naar huis kunnen terugkeren. Niemand is sinds 14 maart van het schip af in Punta Arenas, Chili.

Einde update.
Groet,
Hans.
________________________________
"Fair Winds and Following Seas."


Plaats reactie