Wm.H. Muller & Co

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Patru (R.I.P)

Re: Wm.H. Muller & Co

Bericht door Patru (R.I.P) »

In verband met zijdeuren, zoals Roy al opmerkte.
Maar ja, om dat nou alleen aan bakboord te doen..... ;)
De foto bij het artikel is helaas wat onduidelijk.

Trouw 3-1-1967.jpg
Trouw 3-1-1967.jpg (108.99 KiB) 1536 keer bekeken
Groet, Paul G.
P.S. Kees, helaas heb ik géén knopendoos.

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wm.H. Muller & Co

Bericht door jdbvos »

That's it !
en verdorie op de bb-foto zijn die deuren idd goed te zien... Hail'ndal overheen gekeken.... :oops:
Maar bedankt voor de antwoorden !
Oost, west...ook best
Patru (R.I.P)

Re: Wm.H. Muller & Co

Bericht door Patru (R.I.P) »

De Vrijburgh aan het Müllerhoofd op 28 oktober 1959.
Voor de Parkhaven is het Paraquayaanse schip Yaguareté op weg voor de proeftocht. Het koelschip is gebouwd bij van der Werf in Deest en is bestemd voor vleesvervoer op de Rio de La Plata tussen Rosario en Buenos Aires. Het zusterschip de Yacaré werd al in begin augustus afgeleverd.

Parkhaven 28-10-1959.jpg
Parkhaven 28-10-1959.jpg (188.19 KiB) 1270 keer bekeken
Groet, Paul G.
Patru (R.I.P)

Re: Wm.H. Muller & Co

Bericht door Patru (R.I.P) »

De bananen uit het ms Hispaniola worden in de Maashaven overgebracht in de trein met daarvoor de rangeerlok DE 706.
Deze lokken 700 hadden een korte levensduur (1952-1974) vanwege het ontbreken van een doorgaande treinrem.

Müller Maashaven circa 1958 met 706.jpg
Müller Maashaven circa 1958 met 706.jpg (119.09 KiB) 1113 keer bekeken
Groet, Paul G.
Patru (R.I.P)

Re: Wm.H. Muller & Co

Bericht door Patru (R.I.P) »

Boompjes ca1932. In het midden de Zuiderkerk.
Het schip is denk ik de Batavier V, maar weet het niet zeker.

Boompjes ca1932 Müller Batavier V.jpg
Boompjes ca1932 Müller Batavier V.jpg (248.38 KiB) 962 keer bekeken
Groet, Paul G.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Wm.H. Muller & Co

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Wm.Muller & Co, de Batavierlijn, Multransma, N.V.t.v.v.de Koninklijke HollandscheLloyd, de K.N.S.M., InternatioMuller, de "Reus van Heusden" enz. enz.
Tijdens mijn jaren op de loonlijst van " Wm.Muller & Co" met Meneer Poot als echte baas, haddik al wel- alhoewel vaaag! :roll: - begrepen dat ik destijds naaa een blauwe vinger Maandag op de Wereldberoemde School voor Massinisten op den Langen Omvaart te Zwolle....bij een kluppie terecht was gekomen die ...laten we maar zeggen " meerdere zakelijke belangen" had :lol: Alhoewel een gedetaileerd overzicht mij nu nog geheel ontbreekt.....EN me ook trouwens een grote zorg zal zijn! :mrgreen: .....komen er toch nog steeds voor mij nieuwe en onbekende " aaapies uit de mouw" :roll:
Bijlagen
Soerabaaaaajaaaa
Soerabaaaaajaaaa
Wm-Muller & Co..jpg (80.67 KiB) 909 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Wm.H. Muller & Co

Bericht door Harry G. Hogeboom »

nieuwe en onbekende " aaapies uit de mouw" :roll:
Die "aapies" hierboven deden me plotsklaps denken aan een bijzonder gijnige ervaring, nu alweer een dikke 10 jaar geleden, een Martje uit Braziel rasechte zig-zag :lol: als volgt:
DE Financiele Direkteur had mij verordonneerd om haar te vergezellen bij een bezoek aan een vrij groot winkelcentrum want ...aldus werd mij medegedeeld...zij stelde mijn mening omtrent het e.e.a. op prijs! :mrgreen: Geloof het of niet!!
Wij communiceerden in onze Moeder's taal EN werden aangeschoten door een geheel onbekende meneer met de vraag "of wij Nederlanders" waren...hetgeen we bevestigden. Hij vertelde zijn ervaring als zijnde een Canadese Fighter Pilot, die tesamen met Nederlandse " voor niks nie bang nie pilots" had getraind in het heeeel laaag vliegen op een Canadese basis ....ergens in een " van Jan en alleman verlaten" hoekie van Labrador of zo.Er was toen bezoek geweest van een Nederlandse " Gouwuh Mouw"....ik meen me te herinneren Prins, maar ben niet zeker meer!! Die een fraaie toespraak hield over Canadian-Dutch long standing relations etc. etc.....met ergens In die toespraak de verweven kreet:

" and then the monkey came out of the sleeve"........waar niemand behalve de aanwezige Nederlanders een snars van begreep "wat dat dan wel betekende"......kennelijk was het daarna nog lang onrustig bij die Laagvliegers....want deze man voelde zich geroepen om dat jaren later aan een wildvreemde uit te leggen en stond zich alsnog een bult te lachen!!

Zo is mij ooit ook verteld dat Luns in zijn rol als minister van Buut'n-laaand destijds tegen President Kennedy op zijn vraag of hij hobbies had heeft geantwoord:...."Yes Mr. President I fock horses" :mrgreen: ....Toen Kennedy zei: "I beg U Pardon" toen zei Luns:" Yes Paarden....horses" :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Wm.H. Muller & Co

Bericht door Jinny »

Steenkoolengels, fantastisch :lol: :lol: :lol:
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Wm.H. Muller & Co

Bericht door peelander »

Van zijn kindermeisje, mijn oma, heeft hij het niet kunnen leren. Zij kwam van de Langstraat, waar niet buiten de deur werd gesproken.
groeten
Jan van der Pluijm
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Wm.H. Muller & Co

Bericht door K.Brouwer »

Met dat " Steenkolen Engels " nogal eens te maken gehad Je wilt niet weten wat voor malligheid je soms tegenkwam 8) .

Er waren vroeger nog boekjes van te koop van John O'Mill. Vond dit altijd wel grappig om te lezen.

Groeten, K.Brouwer.


Plaats reactie