Mooie Vrachtschepen
Re: Mooie Vrachtschepen
gr. Bas
-
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: Mooie Vrachtschepen
Indrukwekkend, wij moesten vroeger veel meer lopen om alles onder controle te houden
Re: Mooie Vrachtschepen
Ik als kok heb er niet zo'n kijk op de machinekamer. Maar aan zijn wandel schoentjes te zien wandelde men in die tijd ook graag.
Blijf gezond dan zien we elkaar John
Blijf gezond dan zien we elkaar John
Re: Mooie Vrachtschepen
Die Amerikaanse schepen van weleer vindt ik enorm indrukwekkend !.
Jammer dat de meeste van die rederijen ook niet meer bestaan. Te duur om te bouwen en stoom als voortstuwing heeft de Amerikaanse koopvaardij aardig de das omgedaan...…….
Lang leve de Jones Act...………………..
m.v.g., Roy
Jammer dat de meeste van die rederijen ook niet meer bestaan. Te duur om te bouwen en stoom als voortstuwing heeft de Amerikaanse koopvaardij aardig de das omgedaan...…….
Lang leve de Jones Act...………………..
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Mooie Vrachtschepen
Bij het uitpluizen van de oorlogsgeschiedenis van de Nederlandse GHV kwam ik een leuk bakkie tegen.
Op mijn geboortedag begon de Trompenberg aan een reis, die het het onderstaande opleverde: 1945-11-29:
Op 22 november 1945 vertrok de TROMPENBERG van Hull in ballast naar Domsjö om daar een lading hout te halen. Op 29 november 1945 passeerde men om 15.45 uur Högbonden onder goede weersomstandigheden en wilde men de loods voor Domsjö waarschuwen. Om 17.50 uur werd de loods, die al 's morgens telegrafisch besteld was, overgenomen op ongeveer 1½ à 2 mijl OZO van het vuur van Flasan (Zweedse Oostzeekust, bij Ornsköldsvik). Het was donker geworden en de afstanden in de Fjord waren moeilijk te schatten. Men voer halve kracht. De loods schatte de afstand verkeerd, liet manoeuvres maken, welke mislukten. Het schip stootte hevig en sloeg om 18.22 uur op 29 november 1945 door zee en wind op de rotsen en bleef vastzitten op de noordoostpunt van Flasan. De machinekamer begon vol water te lopen en de ketels waren niet meer te gebruiken
groeten
Jan van der Pluijm
Op mijn geboortedag begon de Trompenberg aan een reis, die het het onderstaande opleverde: 1945-11-29:
Op 22 november 1945 vertrok de TROMPENBERG van Hull in ballast naar Domsjö om daar een lading hout te halen. Op 29 november 1945 passeerde men om 15.45 uur Högbonden onder goede weersomstandigheden en wilde men de loods voor Domsjö waarschuwen. Om 17.50 uur werd de loods, die al 's morgens telegrafisch besteld was, overgenomen op ongeveer 1½ à 2 mijl OZO van het vuur van Flasan (Zweedse Oostzeekust, bij Ornsköldsvik). Het was donker geworden en de afstanden in de Fjord waren moeilijk te schatten. Men voer halve kracht. De loods schatte de afstand verkeerd, liet manoeuvres maken, welke mislukten. Het schip stootte hevig en sloeg om 18.22 uur op 29 november 1945 door zee en wind op de rotsen en bleef vastzitten op de noordoostpunt van Flasan. De machinekamer begon vol water te lopen en de ketels waren niet meer te gebruiken
groeten
Jan van der Pluijm
Re: Mooie Vrachtschepen
gr. Bas
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8214
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Mooie Vrachtschepen
ZANG ZA SAN CHONG NYON HO 1980 Gebouwd bij Nampo Shipyard -Nampo- DPRK (North Korea)
Owner: Taedonggang Sonbak Co. Ltd Pyongyang
Dwt 13.815t
L.o.a. 153mtr
Br. 20mtr
Later hernoemd in Jang Ja San Chong Nyon Ho
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8214
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Mooie Vrachtschepen
KASHII MARU 1952 Gebouwd bij Ishikawajima Tokyo voor Nittetsu Kisen Kaisha (K-Line)
Dwwt 10.412t
L.o.a. 145mtr
Br 18.30mtr
Re: Mooie Vrachtschepen
Ik vrees dat die Kashii Maru inmiddels wel Kashii Wijlu heet....
Oost, west...ook best
-
- Berichten: 3818
- Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
- Locatie: Brasil
Re: Mooie Vrachtschepen
Die engineer lijkt me een natte rug te hebben......Dat had voorkomen kunnen worden door de handel in te bouwen en een aircon the installeren......daar kwamen ze in latere jaren achter.Jacob Bothof schreef: ↑27 apr 2020 11:15 Indrukwekkend, wij moesten vroeger veel meer lopen om alles onder controle te houden
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook