Scheepvaartfoto's diversen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door peelander »

hondasevenfifty schreef: 04 mei 2020 17:00 alleen werd hier wel verzocht je baco en je oranje zaklamp mee te nemen.
Deze :roll: :roll: :lol: :?:
Saline, Rotterdam, 20080222 (3).jpg
Saline, Rotterdam, 20080222 (3).jpg (171.62 KiB) 1352 keer bekeken
groeten
Jan van der Pluijm

Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door Joost.R »

bright_star_worksafe_2217_led.jpg
bright_star_worksafe_2217_led.jpg (32.79 KiB) 1348 keer bekeken
Bright Star. ook in Oranje leverbaar :o :idea:
Gebruikersavatar
hondasevenfifty
Berichten: 262
Lid geworden op: 18 jan 2012 15:30
Locatie: Poeldijk
Contacteer:

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door hondasevenfifty »

image.gif
image.gif (707 Bytes) 1332 keer bekeken
Ja brightstar ik was de naam even kwijt, je zaklamp je baco en je motorola ,pen en een opschrijfboekje en een witte lap in je zak.
Nemo me impune lacessit
Hans de Haan
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door jdbvos »

Die oranje Brightstars waren vlgs mij 'explosieveilige', en mochten gebruikt worden op tankers of andere schepen bij explosiegevaarlijke tanks
Dezen hadden op de verbindingen rubberringen, en een plasticlaagje over de schakelaar.
De gele hadden geen rubberringen, en een simpele schuifschakelaar, tóch ?

Explosieveilige lampen van nu zijn wel effe wat anders. Vanwege het reukloze aardgas en de grote hoeveelheden waterstof op centrales, mochten we alleen gebruik maken van ATEX-lampen van de hoogste klasse. Als je daar aankomt met zo'n rode Brightstar kom je de poort niet door
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Co
Berichten: 1119
Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door Co »

hondasevenfifty schreef: 25 apr 2020 14:02 nog een paar Esso den Haag
Tankervaart:
op de lange oversteken het tijdsverschil zo plannen dat “de verfploeg” met daglicht aan dek kon.
En omvaren als er een bui in zicht kwam :roll:
Groeten van Co.
Soms lijkt “ervaring" op gecondenseerde ellende...
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door K.Brouwer »

Dat omvaren tijdens het schilderen heb ik ook altijd gedaan. Gebruikte hier ook vaak de radar voor wat bij sommige kapiteins een ware hartverzakking veroorzaakte. Ook had ik de gewoonte om 's ochtends vroeg op de 04.00-08.00 wacht het schip in een zware regenbui ( die zocht je dan weer op met de radar...) een rondtorn te laten maken zodat al het zout van dek en luiken afspoelde. Terwijl ik hier eens mee bezig was om 07.00 stond opeens die ouwe achter mij en vroeg wat ik aan het doen was...Ben het schip aan het afzoeten kapitein zei ik. Dat heb ik jaren later nog eens van hem moeten aanhoren 8) . Maar hij had wel de volgende stuurlui waarmee hij kwam te varen opdracht gegeven om hetzelfde kunstje uit te halen toe te passen :D .

Groeten, K.Brouwer.
Gebruikersavatar
hondasevenfifty
Berichten: 262
Lid geworden op: 18 jan 2012 15:30
Locatie: Poeldijk
Contacteer:

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door hondasevenfifty »

goede middag Kees ,
Heb jij ook bij de Esso gevaren? of stage gelopen
Nemo me impune lacessit
Hans de Haan
Gebruikersavatar
Co
Berichten: 1119
Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door Co »

K.Brouwer schreef: 05 mei 2020 01:48 Dat omvaren tijdens het schilderen heb ik ook altijd gedaan. Gebruikte hier ook vaak de radar voor wat bij sommige kapiteins een ware hartverzakking veroorzaakte. Ook had ik de gewoonte om 's ochtends vroeg op de 04.00-08.00 wacht het schip in een zware regenbui ( die zocht je dan weer op met de radar...) een rondtorn te laten maken zodat al het zout van dek en luiken afspoelde. Terwijl ik hier eens mee bezig was om 07.00 stond opeens die ouwe achter mij en vroeg wat ik aan het doen was...Ben het schip aan het afzoeten kapitein zei ik. Dat heb ik jaren later nog eens van hem moeten aanhoren 8) . Maar hij had wel de volgende stuurlui waarmee hij kwam te varen opdracht gegeven om hetzelfde kunstje uit te halen toe te passen :D .

Groeten, K.Brouwer.
Hallo Kurt, leuk om te lezen❗️
Ja Hollanders, zuinig EN inventief.
Zo’n lekkere bui scheelt ook weer watermaken😃 want dat zal bij jullie op de reefers ook wel eens “dingetje” zijn geweest. 😜
Groeten van Co.
Soms lijkt “ervaring" op gecondenseerde ellende...
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door K.Brouwer »

Hallo Co,

Ik deed dit hoofdzakelijk op die Atlantic Line schepen. Daar had je nog geen watermaker op en je kon maar in een paar havens water bunkeren dus was het wel oppassen geblazen met je water verbruik. Iemand vertelde mij eens dat er op diezelfde dienst een kapitein was die elke ochtend de beide brugdekken en het sloependek met een zoetwaterslangetje liep af te spuiten. De stuurman had al eens gewaarschuwd dat hij daar eens mee moest stoppen daar ze anders zonder drinkwater kwamen te zitten. De man bleef lekker door spuiten tot het water op was. Hebben ze in Bermuda water gebunkerd, koste "slechts" USD 5 de ton! Hij werd wel een beetje bleek toen hij die rekening onder ogen kreeg :lol: .

Groeten, K.Brouwer.
Gebruikersavatar
hondasevenfifty
Berichten: 262
Lid geworden op: 18 jan 2012 15:30
Locatie: Poeldijk
Contacteer:

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door hondasevenfifty »

Nassau Bahama's 1973
nassau bahamas.jpg
nassau bahamas.jpg (192.31 KiB) 966 keer bekeken
Nemo me impune lacessit
Hans de Haan


Plaats reactie