Scheepvaartfoto's diversen
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Deze groetenhondasevenfifty schreef: ↑04 mei 2020 17:00 alleen werd hier wel verzocht je baco en je oranje zaklamp mee te nemen.
Jan van der Pluijm
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Bright Star. ook in Oranje leverbaar
- hondasevenfifty
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 18 jan 2012 15:30
- Locatie: Poeldijk
- Contacteer:
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Ja brightstar ik was de naam even kwijt, je zaklamp je baco en je motorola ,pen en een opschrijfboekje en een witte lap in je zak.
Nemo me impune lacessit
Hans de Haan
Hans de Haan
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Die oranje Brightstars waren vlgs mij 'explosieveilige', en mochten gebruikt worden op tankers of andere schepen bij explosiegevaarlijke tanks
Dezen hadden op de verbindingen rubberringen, en een plasticlaagje over de schakelaar.
De gele hadden geen rubberringen, en een simpele schuifschakelaar, tóch ?
Explosieveilige lampen van nu zijn wel effe wat anders. Vanwege het reukloze aardgas en de grote hoeveelheden waterstof op centrales, mochten we alleen gebruik maken van ATEX-lampen van de hoogste klasse. Als je daar aankomt met zo'n rode Brightstar kom je de poort niet door
Dezen hadden op de verbindingen rubberringen, en een plasticlaagje over de schakelaar.
De gele hadden geen rubberringen, en een simpele schuifschakelaar, tóch ?
Explosieveilige lampen van nu zijn wel effe wat anders. Vanwege het reukloze aardgas en de grote hoeveelheden waterstof op centrales, mochten we alleen gebruik maken van ATEX-lampen van de hoogste klasse. Als je daar aankomt met zo'n rode Brightstar kom je de poort niet door
Oost, west...ook best
- Co
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
- Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Tankervaart:
op de lange oversteken het tijdsverschil zo plannen dat “de verfploeg” met daglicht aan dek kon.
En omvaren als er een bui in zicht kwam
Groeten van Co.
Soms lijkt “ervaring" op gecondenseerde ellende...
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Dat omvaren tijdens het schilderen heb ik ook altijd gedaan. Gebruikte hier ook vaak de radar voor wat bij sommige kapiteins een ware hartverzakking veroorzaakte. Ook had ik de gewoonte om 's ochtends vroeg op de 04.00-08.00 wacht het schip in een zware regenbui ( die zocht je dan weer op met de radar...) een rondtorn te laten maken zodat al het zout van dek en luiken afspoelde. Terwijl ik hier eens mee bezig was om 07.00 stond opeens die ouwe achter mij en vroeg wat ik aan het doen was...Ben het schip aan het afzoeten kapitein zei ik. Dat heb ik jaren later nog eens van hem moeten aanhoren . Maar hij had wel de volgende stuurlui waarmee hij kwam te varen opdracht gegeven om hetzelfde kunstje uit te halen toe te passen .
Groeten, K.Brouwer.
Groeten, K.Brouwer.
- hondasevenfifty
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 18 jan 2012 15:30
- Locatie: Poeldijk
- Contacteer:
Re: Scheepvaartfoto's diversen
goede middag Kees ,
Heb jij ook bij de Esso gevaren? of stage gelopen
Heb jij ook bij de Esso gevaren? of stage gelopen
Nemo me impune lacessit
Hans de Haan
Hans de Haan
- Co
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
- Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Hallo Kurt, leuk om te lezenK.Brouwer schreef: ↑05 mei 2020 01:48 Dat omvaren tijdens het schilderen heb ik ook altijd gedaan. Gebruikte hier ook vaak de radar voor wat bij sommige kapiteins een ware hartverzakking veroorzaakte. Ook had ik de gewoonte om 's ochtends vroeg op de 04.00-08.00 wacht het schip in een zware regenbui ( die zocht je dan weer op met de radar...) een rondtorn te laten maken zodat al het zout van dek en luiken afspoelde. Terwijl ik hier eens mee bezig was om 07.00 stond opeens die ouwe achter mij en vroeg wat ik aan het doen was...Ben het schip aan het afzoeten kapitein zei ik. Dat heb ik jaren later nog eens van hem moeten aanhoren . Maar hij had wel de volgende stuurlui waarmee hij kwam te varen opdracht gegeven om hetzelfde kunstje uit te halen toe te passen .
Groeten, K.Brouwer.
Ja Hollanders, zuinig EN inventief.
Zo’n lekkere bui scheelt ook weer watermaken want dat zal bij jullie op de reefers ook wel eens “dingetje” zijn geweest.
Groeten van Co.
Soms lijkt “ervaring" op gecondenseerde ellende...
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Hallo Co,
Ik deed dit hoofdzakelijk op die Atlantic Line schepen. Daar had je nog geen watermaker op en je kon maar in een paar havens water bunkeren dus was het wel oppassen geblazen met je water verbruik. Iemand vertelde mij eens dat er op diezelfde dienst een kapitein was die elke ochtend de beide brugdekken en het sloependek met een zoetwaterslangetje liep af te spuiten. De stuurman had al eens gewaarschuwd dat hij daar eens mee moest stoppen daar ze anders zonder drinkwater kwamen te zitten. De man bleef lekker door spuiten tot het water op was. Hebben ze in Bermuda water gebunkerd, koste "slechts" USD 5 de ton! Hij werd wel een beetje bleek toen hij die rekening onder ogen kreeg .
Groeten, K.Brouwer.
Ik deed dit hoofdzakelijk op die Atlantic Line schepen. Daar had je nog geen watermaker op en je kon maar in een paar havens water bunkeren dus was het wel oppassen geblazen met je water verbruik. Iemand vertelde mij eens dat er op diezelfde dienst een kapitein was die elke ochtend de beide brugdekken en het sloependek met een zoetwaterslangetje liep af te spuiten. De stuurman had al eens gewaarschuwd dat hij daar eens mee moest stoppen daar ze anders zonder drinkwater kwamen te zitten. De man bleef lekker door spuiten tot het water op was. Hebben ze in Bermuda water gebunkerd, koste "slechts" USD 5 de ton! Hij werd wel een beetje bleek toen hij die rekening onder ogen kreeg .
Groeten, K.Brouwer.
- hondasevenfifty
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 18 jan 2012 15:30
- Locatie: Poeldijk
- Contacteer: