Effe Apeldoorn bellen
-
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 23 sep 2007 19:38
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Effe Apeldoorn bellen
Ik ben wel benieuwd hoe zijn kim er bij de volgende survey uit zal zien. Ik schat dat hij wel een halve meter uit het water komt, voordat hij weer de geul inglijdt.
Gert
- Varen is Leven -
- Varen is Leven -
Re: Effe Apeldoorn bellen
...en een heleboel pk's om in beweging te blijven...
Ja, daar op die brug ruikt het niet zo fris...
Mijn idee was ook een golfplaten-bodem, en dus een dokbeurtje....
Het moet haast wel opkomend water zijn geweest die nét die cm's verschil maakte tussen hoog&droog en doorglijden maakte
Ja, daar op die brug ruikt het niet zo fris...
Mijn idee was ook een golfplaten-bodem, en dus een dokbeurtje....
Het moet haast wel opkomend water zijn geweest die nét die cm's verschil maakte tussen hoog&droog en doorglijden maakte
Oost, west...ook best
Re: Effe Apeldoorn bellen
Mwah, de mosselen zijn er wel weer afgeschuurd nu...
Maar inderdaad, daar op de brug, er zullen er wel een paar bleek geworden zijn....
Maar inderdaad, daar op de brug, er zullen er wel een paar bleek geworden zijn....
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Re: Effe Apeldoorn bellen
Scheelt een keer knippen en scheren, wellicht deed hij het expres
Re: Effe Apeldoorn bellen
In het nieuws had men het over de schipper die aan het roer stond die een heel scherpe bocht voer...……………………
Pers, wat heb je er ook een tamme idioten tussen zitten.
m.v.g., Roy
Pers, wat heb je er ook een tamme idioten tussen zitten.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
- Erikdepooter
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
- Locatie: Driebergen-Rijsenburg
Re: Effe Apeldoorn bellen
N.a.v. Jinny's filmpje:
Destijds in de schoolbankjes op de zeevaartschool kwamen ze ook soms zo recht op ons af. Inderdaad zag je ze dan wel eens omhoog komen en door hun massatraagheid gleden ze meestal ook wel weer terug. Volgens Marchand deden ze het expres om de pokken van het vlak te schuren.
Wie weet weten sommige Kombuizers zelfs nog wie Marchand was.
Destijds in de schoolbankjes op de zeevaartschool kwamen ze ook soms zo recht op ons af. Inderdaad zag je ze dan wel eens omhoog komen en door hun massatraagheid gleden ze meestal ook wel weer terug. Volgens Marchand deden ze het expres om de pokken van het vlak te schuren.
Wie weet weten sommige Kombuizers zelfs nog wie Marchand was.
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8142
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Effe Apeldoorn bellen
Deze redde het ook niet.
SS TIARA 1913 Gebouwd bij Sunderland Shipbuilding Co. Ltd Sunderland UK voor Hall Brothers Steamship Co. Ltd NewCastle-upon Tyne
Grt 4.068t
L.o.a. 111mtr
Br. 15.5mtr
1933 - CAMBOINHAS (Companhia de cabotagem de Pernambuco (Santos)
1946 - CAMBOINHAS (Companhia Nav. & comercial Pan Americana (Rio)
1958 - Gestrand in slecht weer op het strand van Piratininga - Niteroi (RJ) Ze was al op sleeptouw genomen onderweg van Argentinie
naar Brazilie door de sleepboot Falcão. Maar de sleeptros brak en het schip liep op het strand. Het werd aldaar gesloopt, maar tot op vandaag
liggen er nog restanten onder het zand. -
Het strand kreeg daardoor ook de naam CAMBOINHAS.
In werkelijkheid betekend Camboinha - kleine Camboa. Door de natuur gevormde meertjes die bij vloed vol water lopen. Ook wel Maceio's genoemd.
Strand van vandaag
+SS TIARA 1913 Gebouwd bij Sunderland Shipbuilding Co. Ltd Sunderland UK voor Hall Brothers Steamship Co. Ltd NewCastle-upon Tyne
Grt 4.068t
L.o.a. 111mtr
Br. 15.5mtr
1933 - CAMBOINHAS (Companhia de cabotagem de Pernambuco (Santos)
1946 - CAMBOINHAS (Companhia Nav. & comercial Pan Americana (Rio)
1958 - Gestrand in slecht weer op het strand van Piratininga - Niteroi (RJ) Ze was al op sleeptouw genomen onderweg van Argentinie
naar Brazilie door de sleepboot Falcão. Maar de sleeptros brak en het schip liep op het strand. Het werd aldaar gesloopt, maar tot op vandaag
liggen er nog restanten onder het zand. -
Het strand kreeg daardoor ook de naam CAMBOINHAS.
In werkelijkheid betekend Camboinha - kleine Camboa. Door de natuur gevormde meertjes die bij vloed vol water lopen. Ook wel Maceio's genoemd.
Strand van vandaag
Re: Effe Apeldoorn bellen
alleen een klein deel van de bemanning zit er nog te wachten op aflossing...
Oost, west...ook best
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8142
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Effe Apeldoorn bellen
APL container schip APL ENGLAND verliest een 40-tal containers voor de kust van Australie.
In de containers zaten ondermeer hulp goederen voor de bestrijding van het corona virus, auto onderdelen, meubels etc.
APL ENGLAND 2001 Gebouwd bij Samsung HI zuid Korea
Dwt 67.500t Cap.: 5510 Teu
L.o.a. 277mtr
Br. 40mtr
zie hier onder
https://www.youtube.com/watch?v=B8_bOJQMIeA
In de containers zaten ondermeer hulp goederen voor de bestrijding van het corona virus, auto onderdelen, meubels etc.
APL ENGLAND 2001 Gebouwd bij Samsung HI zuid Korea
Dwt 67.500t Cap.: 5510 Teu
L.o.a. 277mtr
Br. 40mtr
zie hier onder
https://www.youtube.com/watch?v=B8_bOJQMIeA
Re: Effe Apeldoorn bellen
Tsja...de bemanning heeft niets meer te maken met de belading en het sjorren.. Alles wordt door een nitwit achter een pc geregeld. Geen scherp oog van een bootsman en stuurlui tijdens het laden/lossen. Zelfs een aangepaste route voor zulke gevoelige schepen mag de bemanning niet zelf (meer) regelen....
Eigenlijk zou na zoveel incidenten dit soort shit niet meer voor moeten komen.
Heel langzaam bekruipt mij het gevoel dat het allemaal een (verzekerings?)dealtje aan het worden is....
...en een bemanning die de schuld krijgt....
De medèrne tiet met "groot-groter-grootst" moet vanwege het calamiteitspotentieel misschien wel een halt toe worden geroepen: Niet meer dan een x-tal containers, of een max laadvermogen, een max aantal personen, enz.
Het schijnt dat de bouw van die giga-vliegtuigen ook al is gestopt... Vlgs Murphy zal er ooit zo'n ding ongecontroleerd naar beneden komen, en dan komen er krap-an 1000 mensen mee... Misschien dat dat idee toch een beetje te eng gevonden werd, want ik had begrepen dat die toestellen super-efficient (voor een vliegtuig) waren...
Dus ook tijd voor een indamming van eventuele giga-clamiteiten van giga schepen, misschien ?
Eigenlijk zou na zoveel incidenten dit soort shit niet meer voor moeten komen.
Heel langzaam bekruipt mij het gevoel dat het allemaal een (verzekerings?)dealtje aan het worden is....
...en een bemanning die de schuld krijgt....
De medèrne tiet met "groot-groter-grootst" moet vanwege het calamiteitspotentieel misschien wel een halt toe worden geroepen: Niet meer dan een x-tal containers, of een max laadvermogen, een max aantal personen, enz.
Het schijnt dat de bouw van die giga-vliegtuigen ook al is gestopt... Vlgs Murphy zal er ooit zo'n ding ongecontroleerd naar beneden komen, en dan komen er krap-an 1000 mensen mee... Misschien dat dat idee toch een beetje te eng gevonden werd, want ik had begrepen dat die toestellen super-efficient (voor een vliegtuig) waren...
Dus ook tijd voor een indamming van eventuele giga-clamiteiten van giga schepen, misschien ?
Oost, west...ook best