Scheepvaartfoto's diversen
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8214
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Scheepvaartfoto's diversen
ALTAIR 1965 gebouwd bij Caneco Rio de Janeiro voor Linhas Brazileiras de Navegação -LIBRA-
Dwt 3040t
L.o.a. 77mtr
Br. 12.5omtr
SULZER
In 1969 op 2 januari verloor het schip bij Tramandai (RS) in ballast op weg naar Porto Alegre haar roer en raakte op het strand verzeild.
Ze kon echter door sleepboot hulp weer vlot komen.
Enkele jaren later op 6 juni 1976 geladen met 3000ton mais in slecht weer verdaagde ze op het strand van Cassino even ten zuiden
van Rio Grande (RS).
Hier was er geen redden meer aan en werd het schip total loss verklaard.
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Libra had ook kleinere scheepjes, maar die heb ik nooit terug kunnen vinden. De rode VW Brasília op het strand te Rio Grande do Sul geeft het tijdsbeeld goed weer. Het model kwam in 1973 op de markt en werd tot in 1982 geproduceerd.
Re: Scheepvaartfoto's diversen
gr. Bas
Re: Scheepvaartfoto's diversen
gr. Bas
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Die Dauphines die daar op die prachtige foto's werden geladen, waren dat wel Dauphines ?
"Iets" in mijn hersenen schreeuwt "Undines", maar ik zou het verschil daartussen niet meer weten... Een iets langere motorkap achter, of zo ???
"Iets" in mijn hersenen schreeuwt "Undines", maar ik zou het verschil daartussen niet meer weten... Een iets langere motorkap achter, of zo ???
Oost, west...ook best
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Hallo Jdbvos, ik was ook wel nieuwsgierig naar dat model en heb wat gevonden. Zo te zien klopte het wat Maritiem Digitaal als tekst er bij heeft gezet.
gr. Bas
gr. Bas
Re: Scheepvaartfoto's diversen
En dan wandel je op de Emmaboulevard in Hoek van Holland en daar staat er dan eentje: Er was daar trouwens meer te zien, maar dat waren schepen.
groeten
Jan van der Pluijm
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Ik heb, zoals ik al eens heb verteld, ook zo'n Dauphine gehad. En idd: wit, zoals dezen op de foto's
Een heel luxe ding: stoffen bekleding n hemeltje, vierdeurs, een echte vloerpook....
Het goedkope vond ik de plastic handeltjes aan de roerkoning (stuuraskoker): hol aan de achterkant.
Ja, ik betreurde het flink dat hij met een gebroken voortrein naar de sloop moest....
En nou weet ik niet of ik nou een Dauphine (kenmerkend 3 versn.) had, of een 4-bak Ondine (ipv Undine)
Bij de D stond iig Dauphine op de motorkap (achterkant), van de Ondine weet ik dat niet meer
Een heel luxe ding: stoffen bekleding n hemeltje, vierdeurs, een echte vloerpook....
Het goedkope vond ik de plastic handeltjes aan de roerkoning (stuuraskoker): hol aan de achterkant.
Ja, ik betreurde het flink dat hij met een gebroken voortrein naar de sloop moest....
En nou weet ik niet of ik nou een Dauphine (kenmerkend 3 versn.) had, of een 4-bak Ondine (ipv Undine)
Bij de D stond iig Dauphine op de motorkap (achterkant), van de Ondine weet ik dat niet meer
Oost, west...ook best
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Ik denk dat daar Onding stond Jan
Maar de voortrein brak schrijf je
Waren het soms 2 auto s geweest
Maar de voortrein brak schrijf je
Waren het soms 2 auto s geweest
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Niet dat ik weet, Leo, maar een mens kan niet weten: in die tijd gebeurden er wel raardere dingen met auto's
Dat voortreintje was iig wel anders dan anders (het zal niet een Franse auto zijn ): normaal is het een constructie van fuseepen naar fuseepen, maar daaronder zat een soort inelkaar geflanste plaatconstructie; een soort ovaal-doorsnede met scherpe uiteinden...
Hoe dan ook: anders dan gebruikelijk bij andere merken.
Ik heb toen nog voorgesteld om het te lassen, maar vlgs pa was het materiaal daarvoor niet geschikt, en bovendien (SIC) "...ééns gebroken, blijft gebroken. Je last het, en dan breekt het nét naast de las... Het is een Franse auto....pisbakkenstaal !"
Sorry, Jan V&D Zijn mening ! Ikzelf heb de benzine-kolktrekkende Xtrail ook ingeruild voor een Franse citroen....
Dat voortreintje was iig wel anders dan anders (het zal niet een Franse auto zijn ): normaal is het een constructie van fuseepen naar fuseepen, maar daaronder zat een soort inelkaar geflanste plaatconstructie; een soort ovaal-doorsnede met scherpe uiteinden...
Hoe dan ook: anders dan gebruikelijk bij andere merken.
Ik heb toen nog voorgesteld om het te lassen, maar vlgs pa was het materiaal daarvoor niet geschikt, en bovendien (SIC) "...ééns gebroken, blijft gebroken. Je last het, en dan breekt het nét naast de las... Het is een Franse auto....pisbakkenstaal !"
Sorry, Jan V&D Zijn mening ! Ikzelf heb de benzine-kolktrekkende Xtrail ook ingeruild voor een Franse citroen....
Oost, west...ook best