Elburg, vierkant gebouwd, maar met ronde vormen.

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2214
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Elburg, vierkant gebouwd, maar met ronde vormen.

Bericht door Jinny »

Thks
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?

Patru (R.I.P)

Re: Elburg, vierkant gebouwd, maar met ronde vormen.

Bericht door Patru (R.I.P) »

Door alle Corona-gedoe zit er een beetje de sleet op onze bezoekjes aan Elburg, maar woensdag zijn we toch weer even naar de Havenkade gegaan om stoofaal op te halen. Dat is namelijk rond mijn verjaardag een speciaal maaltje voor mij. :D
De middenstand was nog vol van de drukke koopzondag die ze achter de rug hadden. Een unicum in Elburg, maar ja, ook Corona nietwaar.
De haven zelf lag er stil bij, dus de wederhelft had een goede aanleiding om te gaan winkelen.
Zelf ga ik gewoonte getrouw de leeuwen groeten die van het Amsterdamse CS afkomstig zijn.
Ze staan er nog even grimmig bij, maar kunnen wel een sopje gebruiken.
We vernamen helaas dat "Winter in de Vesting" ook al niet doorgaat. Jammer, maar begrijpelijk. We hopen op betere tijden.

Goorpoort Elburg Leeuwen.jpg
Goorpoort Elburg Leeuwen.jpg (159.38 KiB) 1124 keer bekeken
Groet, Paul G.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Elburg, vierkant gebouwd, maar met ronde vormen.

Bericht door Roy »

Bestaat die strandtent "De Fazant" nog Paul ?.
Daar heb ik menig gezellig uurtje doorgebracht...………………... :idea: ;)
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Patru (R.I.P)

Re: Elburg, vierkant gebouwd, maar met ronde vormen.

Bericht door Patru (R.I.P) »

Roy,
Die tent is na een brand in 2010 in andere handen gekomen.
Heb je gerookt bij je laatste bezoekje :?: :D

De Fazant.jpg
De Fazant.jpg (66.41 KiB) 1060 keer bekeken
Groet, Paul G.
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: Elburg, vierkant gebouwd, maar met ronde vormen.

Bericht door Ton Pekel »

Ook de naam Dijk 10 bestaat niet meer ik meen failliet gegaan jaren geleden. In andere handen overgegaan en nu heet het al een paar jaar Beachclub "NU". Door de corona perikelen een tijd dicht geweest. Ik geloof nu weer beperkt open.
Hebben meer "slachtingen" plaats gevonden door de corona. Resto de "Herberg" aan de haven failliet. Constructie was pand ( de Duinzoom) verhuurd aan ondernemer 1 die het weer door verhuurd had aan ondernemer 2. Nr 2 ging dus failliet en Nr 1 heeft de draad weer opgepakt van vroeger dus weer open maar zoekt wel een andere huurder. Nog meer ellende? Ja Resto de Haas failliet dus dicht. Pand en inventaris van de familie als bv dus dat blijft wel. Wat er verder gaat gebeuren is nog onbekend. En ja alle festiviteiten voor de rest van 2020 zijn afgelast.
Grt. Ton
Bijlagen
NU..jpg
NU..jpg (116.86 KiB) 1036 keer bekeken
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Elburg, vierkant gebouwd, maar met ronde vormen.

Bericht door Roy »

Paul en Ton, bedankt voor de reacties.
Het doet met geen goed al deze negatieve ontwikkelingen te moeten vernemen.
In de 70er jaren heb ik nog in een cafétje gewerkt dat, net als in Zwolle, de naam Old Inn droeg. Het was een prachtige tijd...………. :!: ;)
Net als de meiden bij De Fazant prachtig waren en, so to say ), we veel lol getrapt hebben. Het zullen nu ook wel oude soepkippen en taartendozen zijn en net als ik geen showroommodellen meer...…………... :shock: :mrgreen:

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: Elburg, vierkant gebouwd, maar met ronde vormen.

Bericht door Ton Pekel »

Hoi Roy, even terugkomen op het cafeetje The Old Inn aan de Ellestraat 14 te Elburg in de 70-er jaren. Is mij bekend en het zal je verbazen.... het is er nog steeds. Daar bedoel ik mee het pand want er zijn na al die jaren heel wat naams- en uitbaters wisselingen geweest. Ook steeds andere namen oa "De Bieb" en "De Beroemde Vriend" (kortweg de BV) Het interieur bleef wel ongeveer gelijk dus ZEER donkerbruin. Was niet mijn ding trouwens. Sinds 2020 weer een nieuwe uitbater en verbouwd naar moderne indeling en kleuren en het heet nu "Kappies Cafe". En toen sloeg het Coronavirus toe. Is,dacht ik, nu weer beperkt open. Ik heb alleen maar een foto van de buitenkant van heden maar het is tov jaren 70 eigenlijk nauwelijk veranderd. Ben je weer helemaal bij.
Grt van Ton
Bijlagen
KAPPIES.jpg
KAPPIES.jpg (126.3 KiB) 963 keer bekeken
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Elburg, vierkant gebouwd, maar met ronde vormen.

Bericht door Roy »

Wat leuk !!!. Bedankt Ton.
Tjonge dat ik die tent nog eens terug zie, had ik nooit verwacht. Achter, of boven, dat weet ik niet meer stond een illegale één armige bandiet. Die zorgde voor de uitbater voor een aardige extra inkomstenbron.
Zelf had ik meer met het barwerk en het contacten met de gasten. D'r zaten trouwens de nodige zeer charmante exemplaren tussen...…... :D
Ik weet niet meer wat de marktdag was, maar ik was meestal degene die vroeg onder de pooklappen verdaan kroop en in alle vroegte van Zwolle naar Elburg reed om de tent dan open te gooien.
We hebben het nu over de 2e helft van de jaren 70. Those where the days my friend !.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: Elburg, vierkant gebouwd, maar met ronde vormen.

Bericht door Ton Pekel »

Roy, ik ga het item "Old-Inn" afronden waar jij zo'n leuke tijd hebt gehad. Ben even door mijn archieven "Elburg oud" gelopen (ik verzamel dit... waarvoor weet ik niet.. hi hi ) en vond de volgende zaken. Het pand was vroeger voor de drank er vloeide een slagerij, de worsten hangen nog voor de ramen. Was begin 60 deze foto.
(1) als slager.jpg
(1) als slager.jpg (124.32 KiB) 873 keer bekeken
En de foto toen het de BV heette dus de beroemde vriend
(2) als de  BV.jpg
(2) als de BV.jpg (148.38 KiB) 873 keer bekeken
In 1993 toen het nog Old-Inn heette waren ook de eigenaars drie dames (vriendinnen) Was trouwens maar van korte duur.
(3) 1993 Old Inn.jpg
(3) 1993 Old Inn.jpg (83.83 KiB) 873 keer bekeken
Op dinsdagmorgen was er altijd markt voor de deur maar dat is al jaren geleden verplaatst naar het Schootveld.
(4) Marktdag ellestraat jaren 60.jpg
(4) Marktdag ellestraat jaren 60.jpg (84.33 KiB) 873 keer bekeken
En tenslotte parkeerde jij het autootje waarschijnlijk op het Veghenplein aan de achterzijde cafe en dan via het steegje achterom naar de zaak.
(5) Veghelplein vroeger markt.jpg
(5) Veghelplein vroeger markt.jpg (150.04 KiB) 873 keer bekeken
De gokkasten stonden achterin het gangetje en nu nog steeds trouwens. Zijn soms moneymakers hoor.
Ik hoop dat ik je memories van vroeger nog wat opgevrolijkt heb met deze serie en met de hartelijk groeten van Ton
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Elburg, vierkant gebouwd, maar met ronde vormen.

Bericht door Roy »

Bedankt voor de gedane moeite Ton.
En ja, er is meer over Elburg te vertellen dan alleen het wel en wee van duistere kroegen...……... ;)

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................


Plaats reactie