Scheepvaartfoto's diversen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door v+d »

Nou ja, ik heb eens een van de eerste CX Breaks gekocht, een spierwitte met een dieselmotor in het vooronder.
Prachtige auto, geweldige wegligging, we hingen er een tandemas-aanhanger achter en gingen wat ijzeren-bende halen in het Verenigde Koninkrijk.
Daartoe moesten we met een bootje over het Kanaal, ook niet echt een probleem, bij de oprijklep stond een prachtige zwarte krullenbol aanwijzingen te geven.
Hij kwam bij mijn raampje staan en zei: "Hee man dat is een prachtige witte slee zal ik die voor jou even op een goed plekje zetten ?"
Ik stapte uit een gaf hem de sleutels, hij maakte er een prachtige show van en ondanks het vreemde dashboard met satellieten kreeg hij het ding gestart en liet het ding eenmaal helemaal omhoog en eenmaal helemaal omlaag veren , met een grote grijns van oor tot oor bracht hij het ding op het autodek. De auto stond hem bijzonder goed, hij paste er echt bij.
Geloof het of niet, 1 jaar later verscheen er een klein bultje op het bakboord voorscherm, de Citroëndealer in Ruurlo ging er met zijn sleutelbos aan krabben en toen viel er spontaan een vuistgroot stuk uit datzelfde voorscherm.
Ik heb toch nog jarenlang dat Franse blik gereden, de laatst was een 6 cilinder XM met alles erop en eraan wat daarna gebouwd werd kon mij niet bekoren en toen werden het Jeeps gemaakt in Canada een stuk betrouwbaarder vooral in de winter.

Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door Breeze »

Tja, ik moet bekennen dat ik tot nu toe voornamelijk Frans heb gereden en dan hoofdzakelijk Citroën. Afgezien van leasebakken, heb ik eenmaal (maar nooit meer) een nieuwe auto gekocht. Een mooie rooie GSpécial Break in '80, want ja net vader geworden en dan wil je wel verantwoord je gezin vervoeren. Na 1,5 jaar vielen de gaten in de motorkap. De citroenverdeler gaf niet thuis, want geen verlengde (roest)garantie genomen. Zal wel dezelfde staalbatch zijn geweest als van de Alfsud. Ik was toen nog niet assertief genoeg, maar tegenwoordig zouden ze daar toch niet zo gemakkelijk mee wegkomen. Deugdelijke producten leveren en zo.

Adri
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8199
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

Foto genomen vanuit de ruimte
Strait of Gibraltar.jpg
Strait of Gibraltar.jpg (35.12 KiB) 980 keer bekeken
kabo
Berichten: 2274
Lid geworden op: 21 mar 2015 15:42

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door kabo »

hamburg.jpg
hamburg.jpg (148.36 KiB) 819 keer bekeken
Bekend beeld op de Elbe in de haven van Hamburg met de United States liner ss. American Forwarder op weg naar ligplaats
gr. Bas.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door Roy »

Wat een pracht tijdsbeeld Bas !!!.
Hoe krijg je het telkens weer voor elkaar. Zo'n foto maakt m'n hele dag nog beter en hij was al zo goed. ;)

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door v+d »

Vooral die sleepboten waren toen prachtig.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door Roy »

Daar zeg je zowat Jan !.
Een zussie van de "Louise" heeft nog een Nederlandse eigenaar gehad.
Dat was de "Willemina" die als "Hunter" Den Helder als thuishaven had. Of de boot nog bestaat is me weer niet bekend...………
Ze schijnt wel eens andere lading in gehad te hebben dan een gebruikelijk sjouwtje achter haar kont...…………. :idea: ;)

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Fluks
Berichten: 601
Lid geworden op: 20 apr 2012 12:12
Locatie: Dordrecht

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door Fluks »

Op de Sleep-en Duwvaart-galerij staat de geschiedenis. Groet,Arie.
Johnny
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 feb 2017 08:37
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door Johnny »

Fluks schreef: 18 jun 2020 11:02 Op de Sleep-en Duwvaart-galerij staat de geschiedenis. Groet,Arie.
Waar kan je die vinden?? ben benieuwd.

Johnny
Het leven is geen facebook
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2214
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door Jinny »

roy schreef: 17 jun 2020 23:21 Daar zeg je zowat Jan !.
Een zussie van de "Louise" heeft nog een Nederlandse eigenaar gehad.
Dat was de "Willemina" die als "Hunter" Den Helder als thuishaven had. Of de boot nog bestaat is me weer niet bekend...………
Ze schijnt wel eens andere lading in gehad te hebben dan een gebruikelijk sjouwtje achter haar kont...…………. :idea: ;)

m.v.g., Roy
De Hunter bestaat nog Roy, onherkenbaar bijna, maar aan de kop vd Borneokade.
Motor is eruit inmiddels, het is een yuppenwoonboot geworden.
Hunter.jpg
Hunter.jpg (106.18 KiB) 691 keer bekeken
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?


Plaats reactie