Toen geluk nog heel gewoon was

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2214
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door Jinny »

Knuff Geep..
En wat tikken aangaat, gewoon in een textbestandje op je PC in plaats van online.
Dan blijft het bewaard en als je klaar bent ineens op Kombuis, zo doe ik dat ook wel als ik hele stukken wil tikken.
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?

jago
Berichten: 301
Lid geworden op: 07 jan 2009 13:34

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door jago »

Gefeliciteerd Werffie : Nog 5 jaar er bij, dan zit je redelijk op koers!!!!

Groet Jaap.
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door leo-shof »

Jinny schreef: 14 jun 2020 21:12 Knuff Geep..
En wat tikken aangaat, gewoon in een textbestandje op je PC in plaats van online.
Dan blijft het bewaard en als je klaar bent ineens op Kombuis, zo doe ik dat ook wel als ik hele stukken wil tikken.
Jinny ik denk dat op deze leeftijd wel eens een digitale tekortkoming optreed
Ik vind het al heel knap wat die oudere mensen nog doen op zo´n ding
er zijn er zat die rond de 70 jaar zijn die er helemaal niks mee kunnen
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2214
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door Jinny »

Eensch Leo, maar je kan het simpeler maken, zonder het risico van verdwijnen..
Ook de browser/besturingssysteem in deze heeft invloed.
Ik werk al een jaar of 15 (of langer, mijn laatste Microsoft product was W98se) met linux en ik ben bijna nooit iets kwijt.

Tip, als je denk dat je langdurig iets gaat schrijven, onze Geep dit weekeinde, open notepad op je Windows en kalk daar het hele stuk in.
Bewerk het enz.
Daarna doe je 'ctrl met a' en 'ctrl met c' en open je het antwoordformulier op kombuis.
Je klikt in het antwoordformulier en doet 'ctrl met v'.
Op verzenden drukken en klaar.
Mislukt dat, wat altijd kan, dan herhaal je de truc nog een keer, immers, je hebt je antwoord in notepad nog staan.



ctrl met a of andere letter betekent dat je de ctrl knop indrukt en ingedrukt houd en met een andere vinger daarna de andere letter (a of v of c of x, enz) indrukt.
Daarna laat je ze beiden los.

ik weet dat Theo H dat ook altijd zo deed..
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door Geep »

Hr.Leo Slof.
Knutselen is mijn grootste hobby. hoe gekker, hoe idiooter; hoe mooier!
Tijdens WO 2 had Circus Strasburger; de kans van de (nazi) Kultur-Kamer, 'n kort
seizoen voorstellingen, te mogen geven in Carre, alleen bestemd voor schoolkinderen.
Bleek naderhand 'n vorm van propaganda.
Schoorvoetend, gaf mijn moeder mij toestemming.
Wat ik mij nog goed kan herinneren, de lichtstanden, die de show ondersteunden.
Direct. Na WO 2 ( tussen de 2 Atoombommen). verdwijn ik voor mijn welzijn een tijd naar CH.
Via mijn pleegouders, kom ik in contact met Circus Knie. Familie? Vrienden?
Ik weet het echt niet. Zij krijgen 'n uitnodiging, in het dichbijzijnde stadje Burgdorf, ik mocht mee.
Van de voorstelling zelf heb ik niet veel gezien, wel het grote schakelpaneel, bestemd voor de lichtstanden-
techniek, die nodig, waren in de piste.
Mijn moeder was in mijn geboorteplaats, toneel-costuumnaaister. Ook in Amsterdam bij Serne,
op de Groenburgwal. Hierdoor was ik vaak ,,achter'' in de toneelwereld.
Kreeg door, hoe het e/a werkte. Hoe gekker hoe mooier. Heb vaak thuis op m'n donder gehad; als ik sluiting maakte.
De electronsche rootzooi kreeg ik te pakken, na de avond kraamsluiting op het Waterlooplein.
De verhuizing naar IJmuiden schoof deze idolate hobby, ver naar de achtergrond!
Bleef wel latent aanwezig! Met een ferme berg electro troep (is 3x meeverhuist)
Totdat ik verzeil in een expositie van PCs.ter grote van 10 tot 12 kantoorkasten. Mijn belanstelling was groot.....
Mijn bankrekening niet.
Tot het moment kwam dat de overall en stofjas voorgoed aan de kapstok mochten, wel bestemd voor de DHZ klussies.
De wereld werd gek. Peecee, tablet.. 20 Gb; 100 Gb; 300 Gb; 1000 Gb...., Tjee hee..... 1000 Gb En Ik.. ?
snapte er geen klap van....Met hulp van Alternate ging ik 20jr geleden er maar zelf, eentje bouwen, de huidige is de 5e op rij!
Ik moet wel eerlijk toegeven, ik snap er nu nog steeds geen -applaus- van......toch de leeftijd?
Er zal heus wel een dag bestaan datie, vergeten in 'n hoek staat..!
Voor jullie een zorg minder, al hoe wel, m'n gade zet hem wel bij elec, grofvuil !!
Vrgr. Geep
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Hallo Mr Geep, fijn te horen dat je nog steeds''aan de bak'' bent en je nijverige handen niet stil liggen.Ook ik vind het nog steeds leuk om na mijn dagelijkse werkzaamheden in tuin en reparatie ,zo rond de middag plaats te nemen achter mijn notebook,welk verbonden is met een wat groter 24'' monitor en 5 speakers van mijn ''home theater'',zodat ik volop geniet van muziek en films.''Age mar leut het'', zeggen ze in Tilburg waar mijn wiegje heeft gestaan :lol: IK ben zowat hersteld van een blindedarm operatie,en moet nog ff terug in augustus voor wat reparaties in de exhaustpipe.We horen nu echt bij de ''ouwe hap'' van dit forum,en ik hoop dat we dit nog wat kunnen strekken.Ook groet ik alle Kombuizers van uit Campinas SP Brasil ;)
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door v+d »

Ahoy ome Mart, fijn te horen dat je nog mee draait.
Kijk maar uit met dat exhaustpijpje, een baas timmerman maakte vroeger daar een cementkistje omheen ;) .
Geen last van Corona daar in jouw buurt?
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Eeeeh Ome Martje......onder de Hoge....Bananenboom!! :lol:

Kassie an met de Presidente mate!! :mrgreen: en FF uutkiek'n met die cementkissies van de baas timmerman :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Piet Bruijns
Berichten: 472
Lid geworden op: 14 apr 2013 23:48
Locatie: Oudenbosch

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door Piet Bruijns »

Coronatijd.
Cronatijd is leunstoeltijd. Tijd om, bij gebrek aan bezigheden buitenshuis, eens te gaan zitten mijmeren en terug te denken aan vroeger, toen geluk nog heel gewoon was.
Tijd om een schetsboekje te pakken en al mijmerend het potlood over het papier te laten glijden.
Terug naar de tijd van de vijftiger jaren in mijn geboorteplaats Bergen op Zoom en de aankomst van de hoogaarsen te tekenen, die volgeladen met ansjovis tweemaal per dag hun zilveren vangst aan de ingang van de haven losten.
Volle kisten werden aangedragen. Dat waren nog eens tijden! Nog ruik ik de geur van de vis tussen m’n neusvleugels.
Maar even snel aan m’n boekje toevertrouwd voor dat ik gestoord word door andere gebeurtenissen uit mijn jeugd.
Graag wil ik het jullie delen.
Piet Bruijns.
Bijlagen
F896F9AA-65BE-44B7-8342-8CE3270A383B.jpeg
F896F9AA-65BE-44B7-8342-8CE3270A383B.jpeg (264.3 KiB) 1237 keer bekeken
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2214
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door Jinny »

Mooi plaatje, wij zijn vorig jaar in BoZ geweest met onze boot, en vonden het jammer van het stadje dat je in een industriehaven ligt een end van de stad af.
Dat maakte het een eenmalige aanbieding.
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?


Plaats reactie