Scheepvaartfoto's diversen
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Wat (een deel van) de de geschiedenis aangaat, die sjouwtjes met contrabande hadden ze opgelost door het schip intern een meter korter te maken.
Ze hadden voor het schot vd machinekamer een extra schot geplaatst welke een meter verderop stond.
Dat was wel zo netjes gedaan dat de daaropvolgende eigenaar er enkele jaren over gedaan heeft om dat te ontdekken.
Die heeft het schip overigens ongeveer 25 jaar in bezit gehad.
De generator leverde 220 Volt gelijkstroom. (voor degene die denkt dat ik het uit mijn welgevormd duimpje zuig)
En de huidige eigenaren hebben het schip verbouwd en de hoofdmotor (Industrie meen ik) eruit laten slopen.
Ding ligt dus als woonboot aan de Borneokade de afgelopen kleine 30 jaar of zo.
Ze hadden voor het schot vd machinekamer een extra schot geplaatst welke een meter verderop stond.
Dat was wel zo netjes gedaan dat de daaropvolgende eigenaar er enkele jaren over gedaan heeft om dat te ontdekken.
Die heeft het schip overigens ongeveer 25 jaar in bezit gehad.
De generator leverde 220 Volt gelijkstroom. (voor degene die denkt dat ik het uit mijn welgevormd duimpje zuig)
En de huidige eigenaren hebben het schip verbouwd en de hoofdmotor (Industrie meen ik) eruit laten slopen.
Ding ligt dus als woonboot aan de Borneokade de afgelopen kleine 30 jaar of zo.
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Johnny, op Sleep en Duwvaart googlen.
Groet, Arie.
Groet, Arie.
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Bedankt voor alle reacties.
Helaas wel verbouwd en inmiddels "hart loos"...………….. Zonde van die welhaast onverwoestbare Industrie.
Maar goed, het had erger gekunt !.
m.v.g., Roy
Helaas wel verbouwd en inmiddels "hart loos"...………….. Zonde van die welhaast onverwoestbare Industrie.
Maar goed, het had erger gekunt !.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Industrie vertoonde vervelende defecten weet ik.
Er was niet heel erg echt meer mee te varen..
Er was niet heel erg echt meer mee te varen..
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Kijk, dat is nog eens insite information Jinny.
De Industrie motor heeft n.l. de reputatie on bomvrij te zijn en die ervaring heb ik er ook mee.
Maar, zoals reeds gezegd, de ex sleepboot drijft tenminste nog.
m.v.g., Roy
De Industrie motor heeft n.l. de reputatie on bomvrij te zijn en die ervaring heb ik er ook mee.
Maar, zoals reeds gezegd, de ex sleepboot drijft tenminste nog.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Oei...jij wordt geen vriendje van sleepbootneeffie, vrees ik....die verzamelt ze zowat...Industrie vertoonde vervelende defecten weet ik.
- Bijlagen
-
- DSCF0398.jpg (168.8 KiB) 839 keer bekeken
-
- DSCF0400.jpg (261.3 KiB) 839 keer bekeken
Oost, west...ook best
Re: Scheepvaartfoto's diversen
1 x 6 cilinder Industrie nr.4660 type 6D7-HDN uit 1972 inbouw 1982 vermogen 1250 apk. = 919 kW. bij 340 r.p.m.
Motor Hunter
Het kan altijd stuk.....
Motor Hunter
Het kan altijd stuk.....
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Toen ik sleepboot Hunter las begon er ergens heeeeel ver weg bij mij een belletje te rinkelen. Waar kende ik die naam nu ook alweer van.
Langzaam aan begint het terug te komen. Zat halverwege de jaren 80 op de Flex Fortuna welke tussen de W- Afrikaanse havens tussen Nouakchott en Lagos voer. Hoe weet ik niet meer maar kreeg over de radio contact met de Hunter welke op weg was met een sleep die hij eerdaags op een W-Afrikaanse plek zou afleveren.
Zijn probleem was dat hij alleen maar een middengolf zender/ontvanger had en dus niet met Sch. Rd. contact kon maken. Hij wilde graag weten wat zijn eventuele volgende reizen zou zijn en daarvoor moest hij met z'n vrouw in Den Helder bellen.Goed, na enige dagen contact met hem gehad te hebben werd besloten dat ik via Sch. Rd. contact met z'n vrouw zou opnemen en alle vragen/antwoorden aan hem zou doorgeven. Dus contact met PCH opgenomen, situatie uitgelegd en met zijn vrouw gebeld. Dus nu zit ik in de situatie dat ik via de KG met zijn vrouw bel, de vragen stel,antwoorden opschrijven, boel op stand by zetten,dan als de bliksem naar de MG overschakelen en contact met de Hunter opnemen,antwoorden doorgeven, nieuwe vragen opnemen, overschakelen naar de KG en weer met zijn vrouw bellen etc. etc. Afijn dit ging verder goed en nog een andere keer op deze manier gebeld. De volgende dag weer op een bepaalde tijd een afspraak gemaakt om met elkaar te bellen doch nooit meer wat gehoord dus einde verhaal. Ben nog altijd nieuwsgierig hoe dit nu verder afgelopen is, neem aan van goed...
Groeten, K.Brouwer.
Langzaam aan begint het terug te komen. Zat halverwege de jaren 80 op de Flex Fortuna welke tussen de W- Afrikaanse havens tussen Nouakchott en Lagos voer. Hoe weet ik niet meer maar kreeg over de radio contact met de Hunter welke op weg was met een sleep die hij eerdaags op een W-Afrikaanse plek zou afleveren.
Zijn probleem was dat hij alleen maar een middengolf zender/ontvanger had en dus niet met Sch. Rd. contact kon maken. Hij wilde graag weten wat zijn eventuele volgende reizen zou zijn en daarvoor moest hij met z'n vrouw in Den Helder bellen.Goed, na enige dagen contact met hem gehad te hebben werd besloten dat ik via Sch. Rd. contact met z'n vrouw zou opnemen en alle vragen/antwoorden aan hem zou doorgeven. Dus contact met PCH opgenomen, situatie uitgelegd en met zijn vrouw gebeld. Dus nu zit ik in de situatie dat ik via de KG met zijn vrouw bel, de vragen stel,antwoorden opschrijven, boel op stand by zetten,dan als de bliksem naar de MG overschakelen en contact met de Hunter opnemen,antwoorden doorgeven, nieuwe vragen opnemen, overschakelen naar de KG en weer met zijn vrouw bellen etc. etc. Afijn dit ging verder goed en nog een andere keer op deze manier gebeld. De volgende dag weer op een bepaalde tijd een afspraak gemaakt om met elkaar te bellen doch nooit meer wat gehoord dus einde verhaal. Ben nog altijd nieuwsgierig hoe dit nu verder afgelopen is, neem aan van goed...
Groeten, K.Brouwer.