SMN
Re: SMN
Begin jaren '60 werd er ook veel reclame gemaakt voor passagiersvervoer per vrachtschip.
Hier een meertalige brochure uit 1962. Het schip lijkt me van de Neder E-klasse.
Op de Karachi hadden we in 1963/1964 ook een Engelse dame aan boord met hondje. Die kwamen graag achteruit bivakkeren.
Dat vond ze prettiger dan in de buurt van die stampende 9-cilinder Hotlo, wat overigens een prima motor was. Nooit problemen mee.
Groet, Paul G.
Hier een meertalige brochure uit 1962. Het schip lijkt me van de Neder E-klasse.
Op de Karachi hadden we in 1963/1964 ook een Engelse dame aan boord met hondje. Die kwamen graag achteruit bivakkeren.
Dat vond ze prettiger dan in de buurt van die stampende 9-cilinder Hotlo, wat overigens een prima motor was. Nooit problemen mee.
Groet, Paul G.
Re: SMN
Roy, gezien het ontbreken van de opbouw achterop zou dat zomaar kunnen.
Maar dan zeker géén C3 van het type S-A2. Daar heb ik er op 3 van gevaren (Riouw, Rempang, Raki).
Dus een type C3-S-A5 zou kunnen, maar dan is het deze Roepat of de Rondo. De Radja en de Rotti voeren in de jaren '60 voor de VNS, zoals je ongetwijfeld wel weet.
Groet, Paul G.
Maar dan zeker géén C3 van het type S-A2. Daar heb ik er op 3 van gevaren (Riouw, Rempang, Raki).
Dus een type C3-S-A5 zou kunnen, maar dan is het deze Roepat of de Rondo. De Radja en de Rotti voeren in de jaren '60 voor de VNS, zoals je ongetwijfeld wel weet.
Groet, Paul G.
-
- Berichten: 606
- Lid geworden op: 19 aug 2009 10:14
- Locatie: Naaldwijk
Re: SMN
Kan de Billiton zijn.
Re: SMN
Neen, geen "Billiton" hoor. Dat was een eenlingetje waar de Nederlandse overheid, (met nog 5 andere),de m.k. installatie voor in de States gekocht had.
Het is de "Roepat" of "Rondo" net wat Paul stelde. De andere 2 zussies bij de Nederland voeren inderdaad in charter voor de V.N.S.
Toen ik op de "Radja" ging varen kwam ze juist uit dat India-Pakistan dienstje en werd aangepast voor de H.W.A.L. dienst.
Enne, de schoorsteen bleef de V.N.S. kleuren houden...…………...
m.v.g., Roy
Het is de "Roepat" of "Rondo" net wat Paul stelde. De andere 2 zussies bij de Nederland voeren inderdaad in charter voor de V.N.S.
Toen ik op de "Radja" ging varen kwam ze juist uit dat India-Pakistan dienstje en werd aangepast voor de H.W.A.L. dienst.
Enne, de schoorsteen bleef de V.N.S. kleuren houden...…………...
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................