Corona

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Derk-.
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 mar 2019 13:16

Re: Corona

Bericht door Derk-. »

De woorden van Geep zijn mij een geruststelling, ik heb me zo maanden gevoeld alleen op de fiets door het land rijden soms 50 soms 80 km. Vaak had ik het gevoel dat ze mij van het fietspad af wilden duwen. Mijn leuke contacten op het werk wat ik ad hok deed waren me ook afgenomen. Opgesloten voelde ik me. De dame begreep mij gelukkig. Nu sinds een paar weken doe mijn ad hok werk weer mooie ritten met kleine pakjes voor bedrijven. Tussendoor weer de kletspraatjes met het personeel van het bedrijf gewoon gezwam maar wat fijn. Vanmiddag een enquette van de gemeente ingevuld waarin ik mijn frustratie kwijt kon, veel is er goed maar veel kan me gestolen worden.
Ik betaal mijn belasting, gebruik niets van mijn ziekenkostenverzekering en leef redelijk gezond niet veggie maar toch gezond.
Dus heer Geep bedankt voor je schrijven.

Derk

warbout
Berichten: 593
Lid geworden op: 19 jul 2012 23:11
Locatie: Rhoon

Re: Corona

Bericht door warbout »

Dankjewel Geep en Johnny voor jullie betoog.
Laten wij inderdaad allen wakker blijven. Vrijheid en Gezondheid is het hoogste goed.

grt, Willem.W.
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"
Johnny
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 feb 2017 08:37
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Corona

Bericht door Johnny »

Vanmorgen in het nieuws en de diverse kranten over de handgels, dit is heel vaak een product wat niet werkt omdat
er veel te weinig ethanol en iso-propylalcohol inzit, daarom een tip kijk goed als je het koopt op de verpakking of deze
producten er in zitten en in welke hoeveelheid, het werkt alleen als er tussen de 70 en 80% van in de handgel zit, anders kan je het vergelijken als een radler……

Daarom als je je handen wilt desinfecteren kan je beter er een winter ruitensproeierantivries voor nemen, dit bestaat namelijk voor het grootse deel uit ethanol en is ook nog eens aanzienlijk goedkoper.
De flesjes handgel zijn dus niet goed en ook nog eens peperduur, dus helpen ze totaal niet om te desinfecteren !!

Tis maar dat jullie het weten. :idea: :idea:
Het leven is geen facebook
warbout
Berichten: 593
Lid geworden op: 19 jul 2012 23:11
Locatie: Rhoon

Re: Corona

Bericht door warbout »

Daar heb je gelijk in Johnny. daarom nemen wij gewoon een gebruikte winkelwagen en wassen als we pas thuis
komen onze handen, Achteraf is inmiddels bewezen dat het allemaal angstzaaien was en niet nodig is.
Een hoop mensen worden nu toch wel wakker.

grt, Willem.W.
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Corona

Bericht door v+d »

En sommige nooit meer, laten we maar denken dat het hele gedoe nodig geweest is.
Achterom kijken helpt toch niet en we moeten toch verder :D
Johnny
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 feb 2017 08:37
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Corona

Bericht door Johnny »

Gisteravond gekeken naar Youp van het Hek, het deel over de zorg in het ziekenhuis vond ik fantastisch, moest zelfs een traantje wegpinken, wat een ode, prachtig.
Het leven is geen facebook
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Corona

Bericht door Roy »

Inderdaad Johnny, maar ook de sneer naar Den Haag met het weglopen toen er gestemd moest worden over een structurele loonsverhoging voor dezelfde zorg waar wel voor geapplaudisseerd werd.
Moeten we m.i. toch even onthouden als we in maart gaan stemmen...................
Guido Weijers tipte het op RTL 4 trouwens ook even raak aan. :idea:

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Johnny
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 feb 2017 08:37
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Corona

Bericht door Johnny »

Inmiddels weer een poosje verder en helaas nog steeds Corona overal, vooral in India is het heel erg daar en ondanks dat ik al mijn twee spuiten in mijn bovenarm heb zitten blijf ik nog steeds voorzichtig.
Over die spuiten heb ik nog het een en ander te zeggen, omdat ik getransplanteerd ben met een nier van mijn vrouw werden wij verzocht om mee te doen aan een studie progamma en dat we dan eerder een vaccin zou krijgen en dat gebeurde op 22 februari en 22 maart ook op deze datums kreeg mijn vrouw haar spuiten en ze werd na de tweede aardig beroerd er van, heel erg moe, slaperig en diaree, duurde gelukkig maar een dag en het was bij haar weer over, zelf nergens last van gehad, 2 dagen last van een licht pijnlijke plek op mijn bovenarm.
Deze studie werd gedaan door alle academische ziekenhuizen waar ze aan nier transplantatie doen, maar nu nog het belachelijke deel.
Ongeveer 2 of 4 weken na de tweede spuit bij mij kreeg ik een oproep van de huisarts om te komen prikken, vorige week weer een oproep van ziekenhuis in Groningen (UMCG) om daar mee te doen aan dezelfde studie, wederom het bewijs dat de overheid nog steeds haar digitale zaakjes niet in orde hebben.
Heb gelukkig een goed gevoel voor humor anders zou je acuut een wappie worden.
Het leven is geen facebook
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2214
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Corona

Bericht door Jinny »

Je wordt in ieder geval niet vergeten.
Wij hebben afgelopen week (denk ik, was er niet bij) de oproep gekregen.
We gaan er zeker gebruik van maken, ook in de hoop dat het ellende scheelt op vliegvelden en dergelijke.
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10599
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Corona

Bericht door jdbvos »

Zo is dat !
En mocht je Corona krijgen, is iig niet meer zo dat je er flink ziek van wordt...
Die wappie's zijn zowiezo net helemaal wijs:
Wij wonen hier in Groningen onder aanvliegroutes van diverse luchthavens, en -naar ik meen te herinneren- was de kans op een vliegtuigongeluk bij/op Groningen 1:750.000 , en iedereen vindt dat een volkomen aanvaardbaar risico (het gebeurt altijd bij de buren, en nooit bij jou)
Maar een risico van 1:22.000.000 dat je er misschien iets van oploopt is wel zó 'n onaanvaardbaar risico...!
Oost, west...ook best


Plaats reactie