Elburg, vierkant gebouwd, maar met ronde vormen.

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Elburg, vierkant gebouwd, maar met ronde vormen.

Bericht door v+d »

Ton, vreemd ze vaart toch echt richting Bronkhorst dus stroomopwaarts maar het gaat ons verder ook niets aan hoe ze de dag doorbrengen.

Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: Elburg, vierkant gebouwd, maar met ronde vormen.

Bericht door Ton Pekel »

Daar heb je helemaal gelijk in V+D. Ze vaart de boel maar vloeibaar, trouwens haar bezoekje is geweest in Elburg. We maken ons nu op voor de volgende "de Twei Woiven" die aan gaat komen. Ik schijn "agent" te zijn voor dit scheepje, wat vroeger zo normaal was in onze scheepvaarttijd. Post voor de bemanning, verzorgen van proviand bestelling en waarnodig hulp bij bezoek aan de docter ha ha. Je gaat het wel lezen tzt. :lol:
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Elburg, vierkant gebouwd, maar met ronde vormen.

Bericht door v+d »

Kan zomaar de Beluga zijn, dat andere bootje heeft motorstoring heb ik uit betrouwbare bron vernomen.
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2207
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Elburg, vierkant gebouwd, maar met ronde vormen.

Bericht door Jinny »

Nope, we hebben de naambordjes omgehangen...
En de ATIS aangepast.
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Elburg, vierkant gebouwd, maar met ronde vormen.

Bericht door Allen »

Zomaar.


Twei Woiven000.png
Twei Woiven000.png (208.92 KiB) 1160 keer bekeken
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2207
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Elburg, vierkant gebouwd, maar met ronde vormen.

Bericht door Jinny »

Yup, thats her...
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: Elburg, vierkant gebouwd, maar met ronde vormen.

Bericht door Ton Pekel »

Deze keer geen botters, havenkiekjes enz. maar ouwe meuk of is het antiek? Sinds maart 2018 ligt er een oude visserskotter in ons havenkanaal de “Aquarius” ex VD69. Msi.nr 244139375 nog een ander nr. is Eni 3800867 dus daar ligt het niet aan. De nieuwe eigenaar had de bedoeling om haar te renoveren voor varen en bewoning en is daar aan begonnen. In oudere berichten had ik vernomen dat ze toentertijd aangekocht was voor rond de € 30.000. (weg gesaneerd uit de visserij) Daarna is ze nog droog gezet in Amsterdam en toen naar Elburg gevaren. Na twee jaar knutselen ligt ze nu weer te koop. Ivm de plotselinge lichamelijke conditie van de eigenaar kan het afbouwen niet meer verder plaats vinden. Dit verhaal stond pas geleden in een krantje(?) maar hoewel ik het bewaard had is het artikeltje toch spoorloos verdwenen. Ik had u graag verder geïnformeerd. Persoonlijk vond ik het een behoorlijke uitdaging om van dit schip nog wat te maken maar goed…… ik zal het niet kopen hoor, ik heb teveel projecten, gemeld op Kombuispraat, zien stranden. Voor de liefhebber is er wat te koop bij ons. Lengte/breedte 21x5,6 mtr. Diepgang 2,6 mtr. Motor dacht ik een Bolnes maar dat weet ik niet zeker want dat stond helaas in het verdwenen artikel. Aanvullingen op dit item zijn altijd welkom maw ..“wie weet meer”.
Bijlagen
1-Aquarius Breskens.jpg
1-Aquarius Breskens.jpg (184.15 KiB) 1028 keer bekeken
2-Aquarius Elburg.JPG
2-Aquarius Elburg.JPG (182.28 KiB) 1028 keer bekeken
3-Aquarius Elburg.JPG
3-Aquarius Elburg.JPG (238.07 KiB) 1028 keer bekeken
4-Aquarius Elburg.JPG
4-Aquarius Elburg.JPG (173.47 KiB) 1028 keer bekeken
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Patru (R.I.P)

Re: Elburg, vierkant gebouwd, maar met ronde vormen.

Bericht door Patru (R.I.P) »

Wim van der Moolen plaatste 12-11-2014 op het topic Haven van IJmuiden (pag.936) een foto van het schip met tekst:
Via de Zuidersluis naar zee. De 'Aquarius', ex VD 69, viskotter en later sportduikschip. Er is de laatste jaren niets meer mee gedaan, en dat is te zien ook. Heeft ook Nieuwpoort, België en in Breskens gelegen. Bestemming: ???
Aquarius IJmuiden 11-11-2014.jpg
Aquarius IJmuiden 11-11-2014.jpg (80.89 KiB) 1000 keer bekeken
Groet, Paul G.
Jacob Bothof
Berichten: 1481
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Elburg, vierkant gebouwd, maar met ronde vormen.

Bericht door Jacob Bothof »

Ik zie onder de bak 2 deuren, dames en herentoilet ?? :lol:
Op mijn leeftijd begin ik niet meer aan het afbouwen of ik moet de100 jaar halen, daarna
zijn mijn papieren verlopen. :lol:
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: Elburg, vierkant gebouwd, maar met ronde vormen.

Bericht door Ton Pekel »

Vanmorgen 07-07-2020 een bezoekje gebracht aan een scheepje in de haven van Elburg.. Oh ja? ...JA ! Onze moderator Jinny lag in het havenkanaal met familie. Ach wat vliegt dan de tijd voorbij in de ochtend uren. We hadden nog het plan om even door het oude stadje te wandelen maar om 11:00 uur een beste regenbui. Als ik ergens een hekel aan heb dan is het aan regen en wind. Bedankt voor de koffie en de kennismaking en leuke gesprekjes Jinny.
Bijlagen
haven eb(3150).jpg
haven eb(3150).jpg (128.72 KiB) 931 keer bekeken
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!


Plaats reactie