Het spoor

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Jacob Bothof
Berichten: 1481
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Het spoor

Bericht door Jacob Bothof »

Harry, je overkomst is zeer gewenst ivb de plannen over een spoorovergang
in Olst die moet openblijven/sluiten. :lol:

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Het spoor

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Harry, je overkomst is zeer gewenst.....etc
Tjaaa Jacob, Paul......'tis mien doar wat in Olst :lol: Nou wil het geval dat ik nog steeds redelijk goed bekend ben met de Olster Regio.....in de brede zin des woords dan.....dank zij mijn expedities door de gemeente via alle " paadjes, laantjes,boeren erven, bruggetjes en onbewaakte spoorweg overgangen" min of meer a/d hand van mijn beste Vader Jan in de reeds lang vervlogen jeugdige jaren. :lol: Die "Olde Allee" overgang is nog van de tijden "when the times stood still en geluk nog heel gewoon was" ......maaaar zoals we allemaal weten....ALS....je de de huidige generaaaassie
" papieren-bonentellers" ongestoord hun gang laat gaan.......aaaahwel.....laat ik van deze fraaie gelegenheid gebruik maken om " mijn mond dicht te houden"....als een verder ietwat terleurstellend gegeven moge het bekend zijn dat er al "sinds jaar en dag" in Olst niet meer naar ene hh wordt geluisterd....sterker nog......je zou "ze" bij wijze van spreken op de vingers van 2 handen kunnen tellen die nog weet'n wie die gozer is:lol: ....DUS....."ut beste d'r met DE Olde Allee"......mocht er nog een toekomstig bezoek aan de regio plaats vinden ....DAN zal ik er zeker even gaan kijken...."For Old times sake" :lol:

Nog even "een klappie naa"
Maaaaar......alles "Olsters" is nog naaa aan m'n hart :lol: ....waaant toen ik -nu alweer 12 jaar geleden- met een ouwe Roeiwherry rond dit jaargetijde de Ijssel af kwam zakken van Arnhem naar Kampen, toen stond er in Olst bij het Veer een Muziekkorps te blazen...en waren er diverse Olsternaren van vroegaah "persoonlijk aanwezig", alsmede de meesten van mijn ouwe Dorpsgenoten Massinisten....EN stond de Burgervader ...geheeel uitgerust met ambstketen klaar met een toespraak....alsof ik de "verloren zoon" was......kom er maar eens om!! :mrgreen:
De uitbater van " Het Veerhuis"....( vroegaah dus Cafe Boeve!)....gaf een receptie in de tuin met de 1e ronde "on the house"...omdat hij " uit welingelichte bron" had vernomen dat ik daar " vroegaah wel genoeg had verteerd" :lol:
Bijlagen
Aankomst Olst-2008-onder begeleiding van Roeivereniging " Daventria"-foto-Wil K.
Aankomst Olst-2008-onder begeleiding van Roeivereniging " Daventria"-foto-Wil K.
KBP-Aug-2020.JPG (42.35 KiB) 747 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Patru (R.I.P)

Re: Het spoor

Bericht door Patru (R.I.P) »

Mooi Harry, dat moet wel een spektakel geweest zijn. Daar heb je in 2008 de Zwolse Courant nog mee gehaald. :D
Maar wie was die stuurman?
Jammer dat ik toen niet heb geweten van die roeitocht, anders had ik zeker vanaf de Hattemse oever een plaatje gemaakt met de Centrale Harculo op de achtergrond. Toen kon je nog met het Kleine Veer en de fiets erop de IJssel oversteken.
Dat kan helaas momenteel niet door Corona. :(

Roeitocht Harry G Hogeboom 9 juni 2008.jpg
Roeitocht Harry G Hogeboom 9 juni 2008.jpg (103.32 KiB) 730 keer bekeken
Groet, Paul G.
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Het spoor

Bericht door Jinny »

De IJssel af.....
Tegen de IJssel op moest mijn motortje behoorlijk werken.... :mrgreen:
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Patru (R.I.P)

Re: Het spoor

Bericht door Patru (R.I.P) »

Toch zie ik vaak op zondagmorgen de Hattemse Roeivereniging met de sloep stroomopwaarts gaan.
Alleen die Canadese ganzen zijn wat gemakzuchtiger. :D

Canadese 8-zonder.jpg
Canadese 8-zonder.jpg (155.52 KiB) 722 keer bekeken
Groet, Paul G.
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Het spoor

Bericht door Jinny »

Geef ze eens ongelijk.... :mrgreen:
Als je weet hoeveel diesel dat kostte om de Twei Woiven tegen de stroom op te sleuren..
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Gebruikersavatar
Otter
Berichten: 554
Lid geworden op: 26 nov 2010 17:31

Re: Het spoor

Bericht door Otter »

Jimmy kwam ik jou van de week op de Hollandse IJssel tegen tegen stroom?
Wie onder weg is, vorderd
Patru (R.I.P)

Re: Het spoor

Bericht door Patru (R.I.P) »

Patru schreef: 10 aug 2020 21:55Toen kon je nog met het Kleine Veer en de fiets erop de IJssel oversteken.
Dat kan helaas momenteel niet door Corona. :(
Oeps. Het pontje is gisteren weer gaan varen. :oops:
https://www.destentor.nl/hattem/piet-67 ... ~a4d527c2/
Groet, Paul G.
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Het spoor

Bericht door Breeze »

Maar nu weten we nog steeds niet wie die stuurman was. Ziet er in ieder geval niet uit als een doorrookte vetputter.

Adri
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Het spoor

Bericht door jdbvos »

doorrookte vetputter
Die zie je niet zo vaak onder de zonverbrande brugwachters... :lol:
Er moet tenslotte wel genavigeerd worden, van krib tot krib... Weet je wel hoeveel walslurpen er jaarlijks op een krib terechtkomen ?
Jij en ik, en andere 'doorrookte vetputters' lopen niet zo snel op kribben omdat we die brugwachters goed in de gaten hielden (want als die de boot op zo'n krib zetten, wie krijgt dan als eerste natte voeten ?), en dus leerden dat die bladloze boompjes links-en-rechts niet echt in de rivier groeien, en je daar -naar goed voorbeeld- een stukkie vanaf langs moet...en dan ook nog aan de juiste kant...

Nee, ik snap Harry wel dat ie een loods aan boord nam: Pannerden naar Ketelhaven is voor handvoortstuwing een aardig eind ! Zelfs zo'n eind dat weinigen onder ons het geëvenaard zullen hebben... en dat met de rug naar de vaarweg.... en aangezien ook hij geen ooggies in de rug heeft...

Chappeau, Harry !
Dat was een redelijke blaartrekkende afstand, en een hele prestatie !
Oost, west...ook best


Plaats reactie