Aktueel Scheepvaart Nieuws

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8139
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

Cable ship Responder on fire near south Korea
responder.jpg
responder.jpg (142.08 KiB) 1456 keer bekeken
see video
https://www.youtube.com/watch?v=pyTbAwmRMrI

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door jdbvos »

Ik kom nog 1 keertje terug op dat BPR-gebeuren, waardoor de beroepsvaart "...geen ene fuck meer te maken...(SIC marifooncontact)" heeft met pleziervaart.
Kijk, oa dít bedoel ik nou...:

https://drive.google.com/file/d/19-JPfi ... sp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1wrBqS1 ... sp=sharing

...en je mag ze niet aansprakelijk stellen voor je schade...

(kreeg ze van beroepsvaarder sleepbootneeffie)
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Jinny »

Volgens mij heb je nog altijd zo te varen dan je geen hinderlijke golfslag veroorzaak, dit lijkt mij hinderlijke golfslag.
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door peelander »

Wel heftige filmpjes Jan.
Maar ach, de riviercruisers hier op het Veersemeer jassen ook altijd full speed door.
Recreatie, wat het hoofdbestand deel is van de vaart hier in de zomer, voor-en najaar, interesseert die lui niet. Vaarschema gaat voor.
Groeten
Jan van der Pluijm
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door v+d »

Het is natuurlijk lastig te bepalen wat voor een ander hinderlijke golfslag is, maar deze schippers overschrijden in ieder geval de normen van veilig varen en rekening houden met anderen. Een rekening sturen dan worden ze zich bewust van de schade die ze aanrichten.
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Jinny »

Dat is wat ik bedoel..
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8139
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

Laatste nieuws betreffende de Vlcc NEW DIAMOND
15 sept 2020
new diamond.png
new diamond.png (313.26 KiB) 898 keer bekeken
New-Diamond-underwater inspection.jpg
New-Diamond-underwater inspection.jpg (46.31 KiB) 898 keer bekeken
Het schip lekt geen olie meer. Een lek in een bunker tank is door de bergingswerkers van Smit Singapore gedicht.
Ook is het blus water in de MK in een ballast tank gepompt.
De charteraar Indian Oil Corp wacht nu op een rapport van Smit met het groene licht voor het verslepen
van het schip naar een geschikte dichtbijzijnde haven. Overpompen van de lading op zee is onverantwoord vanwege
de ongunstige weersomstandigheden. Momenteel bevindt het schip zich op een 50 mijl uit de
kust van Sri Lanka. Het was op weg naar de haven van Paradip in India.
Na een ketelexplosie brak er brand uit in de MK die vervolgens het achterschip verwoeste.
1 bemanningslid kwam om het leven. 22 anderen konden in veiligheid worden gebracht.
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8139
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

new diamond vlcc.jpg
new diamond vlcc.jpg (41.92 KiB) 744 keer bekeken
Sri Lanka wil de Griekse gezagvoerder van de VLCC NEW DIAMOND vervolgen en voorlopig een schade vergoeding eisen van een 2 miljoen dollar.
Dit voor haar bijdrage aan het blussen van de brand aan boord van de tanker uitgebroken op 3 september j.l.
Komende week kunnen nog meer claims worden verwacht bij de eigenaar van het schip Adam Polemis's New Shipping
dat verzekerd is bij de West of England P&I club.
Onder meer voor het opruimen van gelekte olie op de stranden van de oost kust van Sri Lanka.
De weersomstandigheden zijn nog steeds verre van gunstig om het schip op sleeptouw te nemen.
De autoriteiten en berger Smit Singapore zijn nog steeds bezig met een plan voor te bereiden om het schip naar Paradip in India
te krijgen om daar de lading af te leveren bij de Indian Oil Corp.
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8139
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

Aanvaring tussen bulk carrier LADY 1 en nog niet nader bekend zeiljacht in de oost Chinese zee
lady 1.jpg
lady 1.jpg (124.15 KiB) 744 keer bekeken
Johnny
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 feb 2017 08:37
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Johnny »

Over hinderen gesproken, vorig jaar komende uit Leeuwarden gingen we op het Princes Margrietkanaal diesel en water bijvullen bij een bunkerboot, dat ging perfect en toen we weer verder gingen richting Grouw kwamen er 2 beroepsschepen aan die keurig rechts hielden, plotseling ging de tweede naar links, het was een duwboot met een soort werkbak ervoor, voor aan de rechterkant waren ze aan het werk en in mijn gedachte kwam op dat ze daar naar toe wilden, dus ik week naar links uit zodat ze alle ruimte zouden hebben om daar aan te meren, maar dat wilden ze niet, ze gingen de voorste inhalen en daar voeren wij net..... ons geluk was dus dat wij al aan het uitwijken waren anders was er een frontale aanvaring geweest en dat zouden wij zonder meer hebben verloren.
Nu passeerden ze ons aan onze rechterkant en wij zaten noodgedwongen nu aan de verkeerde kant, de schipper zwaaide met zijn vuisten en toen ik via de marifoon zei dat alles op camera stond zei hij niets, de schipper van de eerste boot vertelde door de marifoon dat diegene die aan het inhalen was dat het een halve gare idioot was en levensgevaarlijk bezig was ook daar kwam geen reactie op.
Het leven is geen facebook


Plaats reactie