Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Patru (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Patru (R.I.P) »

Klaverjassen hoorde er ook bij
Deed je toch maar liever met 4 spelers.
Aan het stralende gezicht (en de knokkels van de rechterhand :D) van de speler 2e van links te zien zijn ze aan het kloppen of toepen of zo.
Wel een leuke foto.
Groet, Paul G.

kabo
Berichten: 2274
Lid geworden op: 21 mar 2015 15:42

Re: Ambuggiebar

Bericht door kabo »

Paul het is in de mess van een loodsboot met loodsen in vrije tijd. En inderdaad klaverjassen doe je met 4 personen en levert meestal minder op. Wat denk je van het meubilair en een fles Harteveld op de achtergrond. :roll: :roll:
gr. Bas
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10598
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

Ik heb dit jaar de Marathon van NewYork gecancelled...
...en dat allemaal door Covid-19...
...
...niet dat ik ooit heb gemarathond, hoor: veel te dik en te lui, ik kan dat helemaal niet....
Maar ik heb nu een nog grotere hekel aan Covid-19
Oost, west...ook best
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Ach Jan gewoon boodschappen doen wordt al een uitdaging als je zoals ik al aardig oud bent, soms moet je zo'n masker voor en soms niet.
Soms staat er hoeveel mensen in de winkel mogen zijn maar ja, dan moet ik eerst naar binnen om ze te tellen. Voor je naar binnen mag moet je eerst zo'n karretje scoren en geheel ontsmetten, ben je binnen dan wordt je geweigerd omdat je net die ene bent die te veel is.
K.., weer de winkel uit en heibel met de andere wachtenden omdat je voordringt.
Nou ja, er zijn ergere dingen, vroeger als je met een schip in het land van Mao aankwam moest je in een rij aan dek aantreden, je broek laten zakken en je door zo'n spleetoog in je hol laten kijken, alles went :lol: ;)
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2214
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jinny »

en je door zo'n spleetoog in je hol laten kijken
Waar was -dat- goed voor?
Dacht toch niet dat een willekeurige pinda even zich aan mijn doos ging staan verlekkeren.....
Dat had heibel geworden..
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Ambuggiebar

Bericht door Roy »

Ja, hallo, dat is nogal logies !!!.
Controle op contrabande natuurlijk. Die Maoïsten waren echt niet gek hoor................ :mrgreen: :idea: :D
Stel je voor dat je een slof sigaretten in je donker bruine exit hebt zitten. :roll: :ugeek:

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10598
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

Nou, Jinny, het was niet helemaal zo 'en publique'...
Je moest met z'n alluh aantreden in de salon, en werd je geslachtsdeel geïnspecteerd én de binnenkant van je elleboog werd gechecked op evt geslachtsziekte of drugsgebruik... Niet dat dat allemaal leuk was, maar die "lullenparade" was verplicht. Ook als je helemaal niet de wal op wilde...
Maar ze trokken zich niets aan van het kleine stukje NL's territorium. Elke dag verplicht met z'n alluh (wederom) verschijnen en zitten, en aandachtig luisteren naar het voorlezen uit het rode boekje van de grote roerganger Mao. Niet dat we dat konden missen: de hele dag (!) schetterde op luide toon hetzelfde voorleesboekje uit zeer grote luidsprekers over de kade, verdeeld over elke 25 a 30 m, zodat je het vooral niet zou missen.
Afwisselend in Kantonees, Engels en Frans...
In de salon vroeg ik -net na opening van het boekje door de grote voorlezer- aan de 2e strm iets, wat hij beantwoordde. Op hoge toon werd ons het een-en-ander in het Kantonees toegeschreeuwd, een paar zwaarbewapende soldaten schoten op ons af (ze schoten te voet), en plaatsten ons in een hoek, handen op de rug, en zo dienden we de 3 kwartier te blijven staan.
De volgende dag had ik dringende bezigheden in de mk, zoals je zult begrijpen, ik luisterde wel naar wat door de skylight binnendrong...

Wat een k*ttijd was dat in dat roodChina...met die lullenparade-and-all...
Oost, west...ook best
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Nou ja, er was overal wel wat. Toen ik al lang en breed aan de wal werkte moest ik voor een klusje naar Israël, vliegen is niet mijn hobby dus een beetje getrest zal ik wel geweest zijn. Al die sikken met machinegeweren die om je heen stonden maakten het er niet beter op, enfin ik gaf een verkeerd antwoord en alles moest uit, zelfs de sokken. Het lachen vergaat je dan even.
Wat later moest ik een klusje doen in Saoedi-Arabië, eerst een ander paspoort regelen want ik had er een Israëlisch visum in staan, gedoe allemaal. Op de luchthaven werden we gescheiden naar land van herkomst, toevallig reisde ik met enkele Mokumers, dus we hadden wel een goede bui en er viel veel te lachen.
Jammer, een van die bungalowtenten pikte mij eruit en ik moest rechtop tegen de muur staan en dat ongeveer anderhalf uur lang, alleen omdat hij dacht dat ik hem uitlachte.
Dat klusje daar ging verder nog niet vanzelf en is een verhaal apart, tenslotte ben ik toch weer thuis gekomen maar naar dat land ben ik nooit meer terug gegaan ook al betaalde dat goed.

Maria, kom onder die tap vandaan blaas het stof van de glazen, zet een masker op, was je tengels en doe ons een rondje in ter nagedachtenis aan die mooie tijd dat alles nog kon ;)
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2214
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jinny »

Ooit op Rhodos uit het vliegtuig gestapt, ook tegen een vent met proppenschieter aangelopen.
Nu val ik aan alle kanten uit de toon weten de mensen die mij kennen, dus dat was ook even een benauwd ogenblikje...
Ik heb het er niet zo op..

Rondje Maria, geef die kerels eens iets te drinken, nemen wij wel een wijntje..
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10598
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

oh...er staat een vaudje in muh betoog...
Alleen in Macau en HongKong spraken ze naar ik me herinner Kantonees....
In Shanggai uiteraard Mandarin !
Oost, west...ook best


Plaats reactie