Mooie Vrachtschepen
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 25 jan 2012 05:05
- Locatie: Gerardmer, Frankrijk
- Contacteer:
Re: Mooie Vrachtschepen
En radiohut pal achter de brug, daar gaan de antennes omhoog.
Re: Mooie Vrachtschepen
Dat zou best wel eens kunnen, de invoer zit weer daaronder zo te zien (geen koker boven) en dat mastje staat ook aan BB als ik het zo bekijk. Radiohut waarschijnlijk daaronder, maar dat zou Sparky San zelf het beste moeten weten. Regenschermpje is dus een verkeerde benaming en hoe je deze constructie moet noemen weet ik ook ff niet.
En Jan, waarvoor meer? Je hoeft alleen een hoofd- en een noodzendantenne af te schermen, geen ontvangstspul.
En Jan, waarvoor meer? Je hoeft alleen een hoofd- en een noodzendantenne af te schermen, geen ontvangstspul.
Louis
- sparky-san
- Berichten: 2094
- Lid geworden op: 23 mei 2019 17:27
Re: Mooie Vrachtschepen
Sorry; was effe in de schuur. Bootjes bouwen.
Dat gekaderde frame is nix anders dan een antenne afhouder van zend-isolatoren. Kan er nix meer van maken. Thats it.
Dat gekaderde frame is nix anders dan een antenne afhouder van zend-isolatoren. Kan er nix meer van maken. Thats it.
on a clear day, you can see forever . . . .
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Mooie Vrachtschepen
Over dat Japans verhaaltje.
Het gaat er over dat de Nipponko Oil Industry 150 miljoen Yen heeft geinvesteerd in de bouw van 10 speciale
pierconstructies bij diverse Japanse havensteden.
De Hollandsdreef was het eerste lang verwachte schip dat afmeerde aan de drijvende Dolhin-pier van 120mtr? bij Yokkaichi. Met transportband en andere voorzieningen.
Een andere drijvende pier was gebouwd bij o.a. Okayama.
--
Hier nog een ander oudje
-- +
OTTO BANCK 1958 Gebouwd bij Öresundsvarvet A/B Landskrona voor Rederi Otto Banck (Percy Banck) Helsingborg
Dwt 9.740t
L.o.a. 122mtr
Br. 19mtr
1963 - RHODOS (charter)
1966 - MARGARETA BRODIN (Poseidon Rederi Stockholm)
1971 - KUNGSHAMN (idem) 1976 - IO (Io Shipping Piraeus)
1980 - EPAPHUS (Nikias Maritime Co. Piraeus)
1982 - B.U. te Gadani Beach
Het gaat er over dat de Nipponko Oil Industry 150 miljoen Yen heeft geinvesteerd in de bouw van 10 speciale
pierconstructies bij diverse Japanse havensteden.
De Hollandsdreef was het eerste lang verwachte schip dat afmeerde aan de drijvende Dolhin-pier van 120mtr? bij Yokkaichi. Met transportband en andere voorzieningen.
Een andere drijvende pier was gebouwd bij o.a. Okayama.
--
Hier nog een ander oudje
-- +
OTTO BANCK 1958 Gebouwd bij Öresundsvarvet A/B Landskrona voor Rederi Otto Banck (Percy Banck) Helsingborg
Dwt 9.740t
L.o.a. 122mtr
Br. 19mtr
1963 - RHODOS (charter)
1966 - MARGARETA BRODIN (Poseidon Rederi Stockholm)
1971 - KUNGSHAMN (idem) 1976 - IO (Io Shipping Piraeus)
1980 - EPAPHUS (Nikias Maritime Co. Piraeus)
1982 - B.U. te Gadani Beach
- sparky-san
- Berichten: 2094
- Lid geworden op: 23 mei 2019 17:27
Re: Mooie Vrachtschepen
nogmaals het 'regenschermpje' nu duidelijker.
on a clear day, you can see forever . . . .
- sparky-san
- Berichten: 2094
- Lid geworden op: 23 mei 2019 17:27
Re: Mooie Vrachtschepen
A.Kuiper
Heel knap gedaan, die vertaling ! ha so deska nèèè
Heel knap gedaan, die vertaling ! ha so deska nèèè
on a clear day, you can see forever . . . .
Re: Mooie Vrachtschepen
Yes ! We zijn er uit !
Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden, maar ik had "kegeltjes" als dekdoorvoeringen erachter verwacht, en duidelijke isolatoren achter (of voor) het regenschermpje...
Maar hoe dan ook: zaak opgelost
Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden, maar ik had "kegeltjes" als dekdoorvoeringen erachter verwacht, en duidelijke isolatoren achter (of voor) het regenschermpje...
Maar hoe dan ook: zaak opgelost
Oost, west...ook best
Re: Mooie Vrachtschepen
Ach Jan, invoerisolatoren hoeven niet per sé op dek cq. in het dak te zitten, de wand is ook goed genoeg. Deze constructie geeft zelfs een beter beeld op de toestand van dat spulletje, als je er oog voor wilt hebben, natuurlijk. Op 1 van de schepen waar ik op gevaren heb zat zo'n bekende dekkoker en die bleek bij inspectie zo gammel als de neten te zijn. Met een meggertje had je zo kortsluiting. Dus nieuwe isolatoren aangevraagd en bij openmaken van de koker stond er ook een aardig laagje water in. Ook maar gelijk afgevoerd. Tja, dat kan gebeuren na 15 of 20 jaar. Net als de rotte set akku's, waarvan de platen droog en zo krom als een hoepel stonden, maar volgens de voorganger stond de zuurweger elke maand op "zeer goed" en was er regelmatig water bijgevuld. Net als de antenneleidingen in de radiohut die blonken als pas gegoten stukken goud. Tja, als er dan toch nooit inspektie is, kun je de zaak natuurlijk heel mooi voorschotelen. Wel elke maand een blik poetsmiddel aanvragen. Ik vraag me nou nog af wat er dan gebeurde als blijkt dat zo iemand door de mand valt...
Trouwens, bij nadere inspektie van de antennes bleek de hoofdantenne waar die boven de schoorsteen hing ook zo rot als een mispel: bij brak gewoon in tig stukken; dus ook maar gelijk vernieuwd, want je bent toch al bezig
Trouwens, bij nadere inspektie van de antennes bleek de hoofdantenne waar die boven de schoorsteen hing ook zo rot als een mispel: bij brak gewoon in tig stukken; dus ook maar gelijk vernieuwd, want je bent toch al bezig
Louis
Re: Mooie Vrachtschepen
Ach, zoiets houdt je van de Straat (van Dover via Straat Magelhaes en Straat Soenda, en terug via Straat van Gibraltar bezig)...
Oost, west...ook best
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Mooie Vrachtschepen
Nog een oudje hier
HALLINGDAL 1929 Gebouwd bij Burmeister & Wain Kopenhagen voor Boe & Pedersen - Oslo -
Dwt: 5.550t
L.o.a. 326ft
Br. 50ft
Het schip werd in de 2e ww 1942 door de Russische onderzeeboot D-3 (Bibeyev) aangevallen maar niet geraakt.
1951 - NORDANBRIS (Bris Stockholm)
1955 - NORTH BREEZE (China Shipping Co. Ltd Hong Kong)
1963 - SAN ANTONIO (John Manners & Co. Panama)
1967 - PACIFICO (Oriental Trading)
1969 - B.U. te Hong Kong
+HALLINGDAL 1929 Gebouwd bij Burmeister & Wain Kopenhagen voor Boe & Pedersen - Oslo -
Dwt: 5.550t
L.o.a. 326ft
Br. 50ft
Het schip werd in de 2e ww 1942 door de Russische onderzeeboot D-3 (Bibeyev) aangevallen maar niet geraakt.
1951 - NORDANBRIS (Bris Stockholm)
1955 - NORTH BREEZE (China Shipping Co. Ltd Hong Kong)
1963 - SAN ANTONIO (John Manners & Co. Panama)
1967 - PACIFICO (Oriental Trading)
1969 - B.U. te Hong Kong