Scheepvaartfoto's diversen
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Scheepvaartfoto's diversen
De in 1951 bij v/d Giessen & Zonen gebouwde YAPEYU (1951-1968) voor de FANU (= Flota Argentina de Navegacion de Ultramar) Buenos Aires
en later van (1961-1968) voor de ELMA (= Empresa Lineas Ma Argentina) Buenos Aires
werd in 1968 verbouwd tot Livestock carrier. PETREL 1968 - 1972 Transport Oceanicos S/S Argentina
PETREL 1972 - 1974 Transagro S/A Argentina
CREMONA 1974 - 1976 Cormoran S.A. Singapore
IRAN CREMONA 1976 - 1980 idem B.U. 1980 te Kaohsiung
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Eén van de eerste, zoniet de eerste car-carrier
DYVI ATLANTIC 1965 Gebouwd bij Slip & Verksted Drammen voor Jan Erik Dyvi
Grt: 1852t
Dwt: 2663t
L.o.a. 148mtr
Br. 19mtr
Zij-lader met 7 dekken 1983 - ATLANTIC
1984 - AVANTI
1985 - B.U. te Vigo
- - hier of te Rotterdam of te Bremen 60/70-er jaren laden combi's
+DYVI ATLANTIC 1965 Gebouwd bij Slip & Verksted Drammen voor Jan Erik Dyvi
Grt: 1852t
Dwt: 2663t
L.o.a. 148mtr
Br. 19mtr
Zij-lader met 7 dekken 1983 - ATLANTIC
1984 - AVANTI
1985 - B.U. te Vigo
- - hier of te Rotterdam of te Bremen 60/70-er jaren laden combi's
Re: Scheepvaartfoto's diversen
gr. Bas
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Scheepvaartfoto's diversen
HERMUS ARROW 2009 Gebouwd als container schip bij PS Werften Stralsund Duitsland
Dwt 34.966t
L.o.a. 210mtr
Br. 29mtr
MAN-B&W 7S70ME-C
In 2018 te China bij Cheng Xi Shipyard Jiangyin omgebouwd tot fruit juice tanker
2018 - CITRUS VITA BRASIL
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Scheepvaartfoto's diversen
+
JARABELLA 1963 Gebouwd bij KaldnesMekaniske Verksted Tonsberg Noorwegen
Dwt 20.327t
L.o.a. 168mtr
Br. 21mtr
1975 - ATLAS COUNSELLOR
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Ik zocht wat ouwe ansichtkaarten uit, die uit het legaat van m'n ouders kwamen, en vond ook veel scheepvaart-gerailleerde tegen...
...en van deze ken ik eigenlijk alleen de Cafe Keese.... de rest herinner ik me niet.....
Maar ja: de kaart was ook uit de jaren 50....
.
....en van deze ken ik eigenlijk alleen de Cafe Keese.... de rest herinner ik me niet.....
Maar ja: de kaart was ook uit de jaren 50....
.
Oost, west...ook best
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Mooi de kaart van Zierikzee.
Het plaatje van het zwembad is nieuw voor mij. Nu rijd ik daar over als we van Peeland naar Zierikzee gaan, de op-of afrit van de Zeelandbrug loopt er over.
groeten
Jan van der Pluijm
Het plaatje van het zwembad is nieuw voor mij. Nu rijd ik daar over als we van Peeland naar Zierikzee gaan, de op-of afrit van de Zeelandbrug loopt er over.
groeten
Jan van der Pluijm
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Hahaha Er kwam een rood kriebeltje onder wat ik had geschreven, en ik had de verbeter-versie klakkeloos overgenomen....
Gedérailleerd !
Oost, west...ook best
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Ik heb dit schip eens geplaatst op topic Lelijke Schepen. Mooi is ze niet, maar wel efficient.
Ze is van het type TEFC = Totally Enclosed Forestry Carrier
+
TEFCs, Totally Enclosed Forestry Carriers, are fully covered open hatch gantry crane vessels designed for weather-proof loading and discharge of all types of forest products.
One of our TEFCs, Jaeger Arrow, does dual duty as a high heat liquid pitch carrier. Some of its holds have been fitted out to carry as much as 2,500 cubic metres of liquid pitch.
+
Er zijn er vier van. Naast de MOZU ARROW zijn er nog de GROUSE ARROW, de SWIFT ARROW en de JAEGER ARROW.
Uitgerust met 2 Gantry cranes van 40t. Het zijn zij-laders. MOZU ARROW 1992 built by Mitsui Tamano Engineering & Shipbuilding voor Berge/Gear Bulk
Dwt 42.276t
LxB 185x30mtr
MAN B & W 5S60MC 5 cyl
Hieronder de MOZU ARROW deze week te São Francisco do Sul (SC) Brasil laden voor Baltimore USA
Ze is van het type TEFC = Totally Enclosed Forestry Carrier
+
TEFCs, Totally Enclosed Forestry Carriers, are fully covered open hatch gantry crane vessels designed for weather-proof loading and discharge of all types of forest products.
One of our TEFCs, Jaeger Arrow, does dual duty as a high heat liquid pitch carrier. Some of its holds have been fitted out to carry as much as 2,500 cubic metres of liquid pitch.
+
Er zijn er vier van. Naast de MOZU ARROW zijn er nog de GROUSE ARROW, de SWIFT ARROW en de JAEGER ARROW.
Uitgerust met 2 Gantry cranes van 40t. Het zijn zij-laders. MOZU ARROW 1992 built by Mitsui Tamano Engineering & Shipbuilding voor Berge/Gear Bulk
Dwt 42.276t
LxB 185x30mtr
MAN B & W 5S60MC 5 cyl
Hieronder de MOZU ARROW deze week te São Francisco do Sul (SC) Brasil laden voor Baltimore USA