Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14434
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Door jullie sympatieke oproep blijf ik toch meedoen.
Jaaa DAT zal best!!!.....Krijg ik net de afrekening van de Hofjood en blijkt dat Henk gelijk voor "een doossie" heeft getekend op mijn bonnetje :mrgreen: ......ik zei een paar notities terug " Neem een kouwuh van me het bonboekie ligt op de koelkast"....tekend die gozer gelijk een doossie op mijn naam! :lol: Aaaaahwel ik sta toch al een mooi poossie rood!!! :roll:
Proost!!!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2214
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jinny »

Het blijft één Harry, wees blij dat ie niet voor één gros had getekend... :mrgreen:

Even meer specifiek zijn als je iets aanbied de volgende keer knul, je bent er nu nog genadig achter langs gelopen... :lol: :lol: :mrgreen:
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Even iets geheel anders, en dit lijkt mij wel iets voor een pikheet praatje, het is nog te vroeg om weer een kratje van Harry voorgaats te trekken :D
Omdat we toch de winter in de Achterhoek moeten doorbrengen vanwege tante Corona heb ik wat oude boekjes gekocht bij Ettema, o.a. prentenboeken van Jan Sanders omdat ik die prachtig vind. Als bijvangst was er het boek(je) Texelse Jutters en dat is best aardig om te lezen.

In een van die verhalen figureert de heer Roy Helleman, enfin ik heb het stukje tekst hierbij gedaan met excuses aan de uitgever ;)
Ik ben wel nieuwsgierig of dat "onze" Roy is en indien ja, vertel eens? Maria doet wel een rondje zwarte koffie met een scheutje van het een of ander en kijk gelijk even of dat bonnetje van Harry nog open staat.
DSC08957roy h anneliese.JPG
DSC08957roy h anneliese.JPG (116.58 KiB) 1020 keer bekeken
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Ambuggiebar

Bericht door Roy »

Ja, dat klopt helemaal Jan.
Zo alles bij elkaar is het nogal nogal een story. 'k Zal eens kijken of ik tijd heb om dat bijeen te scharrelen.
Ik ben nogal druk met een kerstmodule voor een winkel te maken. Dinsdag a.s. naar het ziekenhuis voor een vervelend onderzoek en dat houd me nogal bezig.........
Misschien stuur ik je de hele bende in een ordner wel even op, maar dat regelen we middels een PBtje wel op.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Hoi Roy, doe maar rustig aan en kijk uit in dat ziekenhuis. Hier gaan ze je al verschepen naar Duitsland als je hulp nodig hebt.
Gisteren moest ik even iets ophalen in Duitsland en ik moet eerlijk zeggen dat het daar veiliger voelt, iedereen een smoelmasker op en geen gezeur, gewoon afstand houden. Nou ja wij zijn altijd al een eigengereid volkje geweest, het zal wel goed komen ooit.
Mooi hoor die Jutterverhalen, dat kan tegenwoordig niet meer zo.
Ik heb een jaar of acht in Scheveningen gewoond en op dat strand van Scheveningen naar Katwijk was altijd wat te doen in de winter, in de zomer kwamen wij daar niet ;)
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8199
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Ambuggiebar

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

Vandaag zaterdag 31 oktober. Vanavond is het blauwe maan!
Wat is een blauwe maan?
Zijn er twee volle manen in één maand? Dan noemt men de tweede volle maan van die maand een blauwe maan. De term ‘blauwe maan’ komt vooral uit de volksmond: “Once in a blue moon”. De vrije vertaling en betekenis daarvan is ook wel: zo nu en dan/ooit. Het komt namelijk niet heel vaak voor dat er twee volle manen in één maand zijn: slechts eenmaal in de 2,5 jaar. Een blauwe maan is dus niet letterlijk een blauwe maan.
In Engelstalige liedjes staat de term blue moon symbool voor verdriet en eenzaamheid. Dat gebruik gaat terug tot 1528, in het werk van Shakespeare:
blewe mone.jpg
blewe mone.jpg (6.5 KiB) 748 keer bekeken
Yf they say the mone is blewe,
We must believe that is true.
Hiermee gaf hij aan dat wat er was gezegd net zoveel waarde had als het idee dat de maan blauw zou zijn. De uitspraak is hetzelfde als het woord blue.
Astronomisch gezien wordt er sporadisch in werkelijkheid een blauwe maan geobserveerd. Als er door vulkanen of bosbranden roet en stofdeeltjes in de atmosfeer bevinden en die van de juiste omvang zijn, kunnen ze het rode licht uit het spectrum blokkeren waardoor de maan er blauw uit ziet. De opvallendste observatie was in 1883, tijdens de uitbarsting van de vulkaan Krakatoa. De maan was visueel blauw voor meer dan een jaar over de gehele wereld. Ook tijdens de uitbarsting van mount St Helens in 1980 zijn blauwe manen geobserveerd.
-
Maria voor pikheet eerst maar een bakkie koffie en later op de dag maar wat sterkers en even kijken vanavond.
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8199
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Ambuggiebar

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

Nou hij was er wel tussen de wolken door.
blue moon 31 10 2020.jpg
blue moon 31 10 2020.jpg (13.55 KiB) 654 keer bekeken
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10598
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

Tsja....dan bezie je in ene een spreekwoord heel anders...
is het nu 'een blauwe maandag' (zoals ik dacht), of is het nou 'een blauwemaan dag'
:D :lol:
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8199
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Ambuggiebar

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

dat met scheepvaart gerailleerde tegen was trouwens ook een goeie :lol: :lol:
Maar Breeze heeft het je al even verbeterd = gerelateerde =
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10598
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

Ja....en vlgs mij typte ik 'gelieerde' of 'gerelateerde'....
dus hoe die kriebelgeleerde-met-z'n-rode-potlood daar nou bij kwam..??
Oost, west...ook best


Plaats reactie