Het spoor
Re: Het spoor
Het zijn net kerstkaarten daar in Polen.
Mooi dat ze nog dienst kunnen doen daar en de sloop zijn ontlopen.
Groet, Paul G.
Mooi dat ze nog dienst kunnen doen daar en de sloop zijn ontlopen.
Groet, Paul G.
Re: Het spoor
Hoe zit dat nu eigenlijk met die rode "mondkapjes" op die Sharfenberg koppelingen Paul ?.
Die zijn op een gegeven moment afgeschaft, maar waarom ?. Het was toch een bescherming van die koppelingen !. Denk ook eens aan ijs en sneeuw in de winter. Hoe dan halverwege de reis te koppelen b.v. in Zwolle en Utrecht ?.
Deze vraag houdt eigenlijk al jaren bezig. Ik zie nog zo voor me hoe die platen werden opgehangen, dan wel verwijderd werden bij het ontkoppelen dan koppelen.
We zijn weer eens benieuwd..........
m.v.g., Roy
Die zijn op een gegeven moment afgeschaft, maar waarom ?. Het was toch een bescherming van die koppelingen !. Denk ook eens aan ijs en sneeuw in de winter. Hoe dan halverwege de reis te koppelen b.v. in Zwolle en Utrecht ?.
Deze vraag houdt eigenlijk al jaren bezig. Ik zie nog zo voor me hoe die platen werden opgehangen, dan wel verwijderd werden bij het ontkoppelen dan koppelen.
We zijn weer eens benieuwd..........
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Het spoor
https://www.nicospilt.com/index_ned-indie.htm
Maar dat geld alleen voor treinen, niet voor mijn helft vd wereldbevolking
Omwille van het vallen en of het tussen twee treinen komen dus.Automatische koppelingen werden vroeger beschermd met een afdekplaat. Deze werd bh of hoedje genoemd. Vroeger vergat een machinist weleens om zo'n afdekplaat af te nemen voordat hij treinstellen ging koppelen. Vergelijk het binnenrijden van een garage zonder de garagedeuren open te doen. Vanwege verscherpte ARBO-regels is het gebruik van bh's inmiddels afgeschaft.
Maar dat geld alleen voor treinen, niet voor mijn helft vd wereldbevolking
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Het spoor
Buitenlands sporen mag hier ook even passeren?
+
JAPAN-CHINA-EUROPE CONTAINER SEA-RAIL SERVICE LAUNCHED China Rail has opened a container sea-rail route from Japan's Nagoya port to Europe, via Wuhan, China.
The service began on 2 December 2020, with some completely knocked-down parts from Toyota Motors' Nagoya headquarters being shipped to Wuhan's Yangluo port.
The containers arrived in Yangluo on 8 December, and the following day, were taken to the railway station.
On 11 December, the freight train departed from the Wujiashan Station of China Rail's Hanxi depot in Wuhan, transcending the fog and heading west, expecting to arrive in Duisburg, Germany, on 28 December. There, the containers will be trucked to Toyota's plant in Kolin, Czech Republic.
Compared with full ocean-going transport, which requires at least 45 days, the Japan-Wuhan-Europe intermodal transport takes just 22 days.
Chinese state-owned logistics group Sinotrans, which arranged the trip, said that the time taken could have been shorter. However, extra time was factored in as the trip is a trial run, said Sinotrans' Hubei branch general manager, Tao Baoxuan.
Tao said, "Ships can only leave the port when they're fully loaded, and the containers, passing through the Straits of Malacca, the Indian Ocean, the Mediterranean Sea and the Suez Canal, arriving at Antwerp port in Belgium, and then being trucked to the Czech Republic, will take around 45 days. Nowadays, it's more convenient to transport goods with the China-Europe express rail service."
The shipping service between Wuhan and Japan that was launched in May will be connected to the China-Europe rail service to build a new logistics link, emphasising better timeliness and stability.
The new service connects Japan, Wuhan, Central Asia and eastern Europe, building economic and trade cooperation between the countries on the Belt and Road initiative.
+
JAPAN-CHINA-EUROPE CONTAINER SEA-RAIL SERVICE LAUNCHED China Rail has opened a container sea-rail route from Japan's Nagoya port to Europe, via Wuhan, China.
The service began on 2 December 2020, with some completely knocked-down parts from Toyota Motors' Nagoya headquarters being shipped to Wuhan's Yangluo port.
The containers arrived in Yangluo on 8 December, and the following day, were taken to the railway station.
On 11 December, the freight train departed from the Wujiashan Station of China Rail's Hanxi depot in Wuhan, transcending the fog and heading west, expecting to arrive in Duisburg, Germany, on 28 December. There, the containers will be trucked to Toyota's plant in Kolin, Czech Republic.
Compared with full ocean-going transport, which requires at least 45 days, the Japan-Wuhan-Europe intermodal transport takes just 22 days.
Chinese state-owned logistics group Sinotrans, which arranged the trip, said that the time taken could have been shorter. However, extra time was factored in as the trip is a trial run, said Sinotrans' Hubei branch general manager, Tao Baoxuan.
Tao said, "Ships can only leave the port when they're fully loaded, and the containers, passing through the Straits of Malacca, the Indian Ocean, the Mediterranean Sea and the Suez Canal, arriving at Antwerp port in Belgium, and then being trucked to the Czech Republic, will take around 45 days. Nowadays, it's more convenient to transport goods with the China-Europe express rail service."
The shipping service between Wuhan and Japan that was launched in May will be connected to the China-Europe rail service to build a new logistics link, emphasising better timeliness and stability.
The new service connects Japan, Wuhan, Central Asia and eastern Europe, building economic and trade cooperation between the countries on the Belt and Road initiative.
Re: Het spoor
effe Apeldoorn bellen
https://wos.nl/nieuws/artikel/streekhis ... _oP3oaAqnM
https://wos.nl/nieuws/artikel/streekhis ... _oP3oaAqnM
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
Re: Het spoor
Omkukelen was blijkbaar sport op de Hoekse lijn
groeten
Jan van der Pluijm
't Jaar weet ik niet meer daar in Vlaardingengroeten
Jan van der Pluijm
Re: Het spoor
Maar ze konden wel bootjes kijken, die passagiers.
Ik denk wel dat je, je eigen het leblazerus schrikt
Ik denk wel dat je, je eigen het leblazerus schrikt
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
- Drentenier
- Berichten: 2201
- Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
- Locatie: Gasselte
Re: Het spoor
Dank je Hans. Altijd leuk van de wandelende Wiki's .
groeten
Jan van der Pluijm
groeten
Jan van der Pluijm
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 18 apr 2017 19:33
- Locatie: Uelsen
Re: Het spoor
Heb ik nog ondergelegen om naar evt slachtoffers (die door de opendeuren waren gevallen) te zoeken.